خرید ملک در ترکیه با 1 میلیارد تومان

خرید ملک در ترکیه با 1 میلیارد تومان
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

در سال‌های اخیر، خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای ایرانیان بوده است. شهروندان ایرانی می‌توانند با خرید یک واحد آپارتمان در ترکیه برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنند و از مزایای آن بهره‌مند گردند. درصورتیکه قصد دارید برای خرید ملک در ترکیه اقدام کنید، باید بدانید با سرمایه‌ای حدود 1 میلیارد تومان و حتی کمتر از آن به راحتی می‌توانید یک واحد آپارتمان 80 متری در مناطق متوسط شهر استانبول ترکیه نظیر بیلیک‌دوزو خریداری کنید. همچنین با این سرمایه در مناطق خوب استانبول نیز می‌توانید برای خرید یک واحد آپارتمان 50 متری اقدام کنید.در ادامه مطلب در خصوص فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در بازار ملک ترکیه با سرمایه 1 میلیارد تومان، اطلاعات لازم آورده شده است.

چرا خرید ملک در ترکیه؟


چرا خرید ملک در ترکیه؟

در سال‌های اخیر ایرانیان تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در بازار ملک ترکیه داشته‌اند. علت این امر آن است که قیمت ملک در این کشور در مقایسه با ایران کاملا به صرفه بوده و با خرید ملک، علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در بازاری مطمئن و سودآور می‌توان برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کرده و از مزایای زندگی در محیطی با استانداردهای بالا بهره‌مند شد. در اکثر شهرهای ترکیه با سرمایه 1 میلیارد تومان می‌توان یک واحد آپارتمان خریداری کرد. البته با توجه به شهری که قصد اقامت در آن را دارید، منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده است، قدمت ملک، امکانات ملک و … قیمت‌ها متفاوت می‌باشند.

خرید ملک در استانبول ترکیه با 1 میلیارد تومان


خرید ملک در استانبول ترکیه با 1 میلیارد تومان

قیمت خانه در شهر استانبول که گران‌ترین شهر ترکیه می‌باشد، در مقایسه با شهر تهران کمتر می‌باشد. به طور مثال با سرمایه‌ای حدود 1 میلیارد تومان می‌توان به‌راحتی برای خرید یک واحد آپارتمان در شهر استانبول اقدام کرد، این درحالیست که خرید آپارتمان با 1 میلیارد تومان در شهر تهران تقریبا غیرممکن است.

شهروندان ایرانی می‌توانند با این سرمایه در مناطقی نظیر اسنیورت، بیلیک‌دوزو و آرناووت‌کوی یک واحد آپارتمان با متراژ پایین خریداری کنند. لازم است بدانید این مناطق از جمله مناطقی هستند که با توجه به احداث پروژه‌های جدید در سال‌های آتی پیشرفت خوبی خواهند داشت. بسیاری از ایرانیان مقیم استانبول در مناطق اسنیورت و بیلیک‌دوزو سکونت دارند.

اگرچه قیمت خانه در شهر استانبول در مقایسه با سایر شهرها گران‌تر است، اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که این شهر بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در ترکیه است. شهر استانبول با توجه به موقعیتی که به لحاظ توریستی و اقتصادی دارا می‌باشد، بیشترین پیشرفت را در حوزه بازار ملک و مستغلات به سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد می‌کند. علاوه‌بر این، خرید خانه در استانبول و اقامت در این شهر مزایای دیگری نیز به همراه خواهد داشت. در شهر استانبول موقعیت‌های شغلی متعددی برای افراد جویای کار وجود دارد و از این جهت گزینه مناسبی برای آن دسته از افراد است که می‌خواهند مشغول به کار شوند. از طرفی دیگر علاوه‌بر موقعیت استراتژیکی که این شهر دارد، می‌توان برای ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب و کار در این شهر اقدام کرد.

این شهر برای افرادی که قصد دارند به همراه خانواده در آن اقامت داشته باشند هم بهترین گزینه است. بهترین دانشگاه‌ها و مدارس ترکیه در شهر استانبول واقع شده‌اند. بنابراین این امکان وجود دارد که فرزندانتان در بهترین مدارس و با استانداردهای بالای آموزشی تحصیل کنند.

خرید ملک در آنکارا ترکیه با 1 میلیارد تومان


خرید ملک در آنکارا ترکیه با 1 میلیارد تومان

بعد از استانبول، آنکارا مهم‌ترین شهر ترکیه‌ می‌باشد. این شهر هم به لحاظ پیشرفت اقتصادی در موقعیت خوبی قرار دارد و به لحاظ امکانات زندگی می‌توان گفت از استانبول چیزی کم ندارد. با سرمایه‌ای حدود 1 میلیارد تومان و حتی کمتر از آن می‌توان در مناطق خوب آنکارا همچون چانکایا، یئنی محله و اتی ‌مسگوت برای خرید یک واحد آپارتمان با متراژ حدود 100 متر خریداری کرد.

در سال‌‌های اخیر پروژه‌های ساخت و ساز متعددی در شهر آنکارا وجود دارد که با فراهم آوردن شرایط مناسبی همچون پرداخت اقساطی، امکان دریافت وام برای خرید ملک و … سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جذب کرده است.

خرید ملک در ازمیر ترکیه با 1 میلیارد تومان


خرید ملک در ازمیر ترکیه با 1 میلیارد تومان

شهر ازمیر نیز در سال‌های اخیر یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای سرمایه‌گذاری بوده است و قیمت ملک در آن رشد قابل توجهی داشته است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید یک واحد آپارتمان در شهر ازمیر 300 هزار لیر(ششصد میلیون تومان) می‌باشد، بنابراین با 1 میلیارد تومان می‌توان در بهترین مناطق شهر ازمیر برای خرید آپارتمان با امکانات کامل اقدام کرد.

بورنوا، کارشیاکا، ماوی‌شهیر و بستانلی از بهترین مناطق شهر ازمیر می‌باشند که می‌توانید برای خرید ملک در آنها اقدام کنید. درصورتیکه قصد دارید برای خرید ملک در شهر ازمیر اقدام کنید، بهتر است قبل از هرچیز با مشاوری آگاه و قابل اعتماد مشورت کنید. مشاوران ما در گونش اینوست با دریافت اطلاعات لازم، بهترین گزینه را به شما معرفی خواهند کرد. گونش اینوست علاوه بر خرید ملک، آماده‌سازی ملک و سایر اقدامات مربوط، کل فرایند دریافت اقامت و شهروندی شما را نیز برعهده خواهد گرفت.

آیا می‌توانیم با 1 میلیارد تومان در ترکیه ویلا بخریم؟


آیا می‌توانیم با 1 میلیارد تومان در ترکیه ویلا بخریم؟

حداقل سرمایه لازم برای خرید ویلا در ترکیه چیزی حدود 500 هزار لیر یعنی 1 میلیارد تومان می‌باشد. البته باید توجه داشته باشید که این عدد مربوط به مناطق کم‌طرفدار و نه چندان خوب ترکیه می‌باشد. درصورتیکه قصد داشته باشید در شهر استانبول، آنکارا و یا ازمیر یک ویلا با امکانات کامل خریداری کنید، باید حداقل 5/1 میلیون لیر(3 میلیارد تومان) هزینه کنید. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص خرید ویلا در ترکیه، مقاله خرید ویلا در ترکیه(استانبول، ازمیر، آنکارا)+قیمت ویلا در ترکیه را مطالعه کنید.

دریافت اقامت و شهروندی ترکیه با 1 میلیارد تومان


دریافت اقامت و شهروندی ترکیه با 1 میلیارد تومان

طبق قوانین کشور ترکیه، حداقل سرمایه مورد نیاز برای دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک 250 هزار دلار می‌باشد که حدود 7 میلیارد تومان است. بنابراین با سرمایه 1 میلیارد تومان نمی‌توان برای دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کرد. در عوض با 1 میلیارد تومان می‌توان یک خانه با هر قیمتی خریداری و برای دریافت اقامت موقت ترکیه اقدام کرد. تا زمانیکه ملک خریداری شده به نام خریدار باشد، اقامت موقت قابلیت تمدید دارد و می‌توان هرساله آن را تمدید کرد. پس از گذشت 5 تا 8 سال هم اقامت دائم ترکیه به شخص خریدار اعطا خواهد گردید. البته باید در نظر داشته باشید با دریافت اقامت موقت شخص متقاضی اجازه کار نخواهد داشت و برای کار باید برای دریافت مجوز کار(چالیشما ایزین) اقدام کنید.

مراحل خرید ملک در ترکیه و دریافت اقامت موقت و دائمی با 1 میلیارد تومان


مراحل خرید ملک در ترکیه و دریافت اقامت موقت و دائمی با 1 میلیارد تومان

  1. تصمیم‌گیری در مورد هدف از خرید ملک

در مرحله اول باید در مورد مهم‌ترین اهدافتان از سرمایه‌گذاری در ترکیه تصمیم‌گیری کنید. هدفتان از خرید ملک در ترکیه چیست؟ درصورتیکه قصدتان فقط سرمایه‌گذاری است، استانبول و ازمیر گزینه‌های مناسبی هستند و از این طریق می‌توانید برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی کنید. اما درصورتیکه قصد دارید در ملک خریداری شده سکونت داشته باشید، ترجیح می‌دهید در محیطی مدرن زندگی کنید و به دنبال کار هستید، استانبول بهترین موقعیت‌‌ها را به شما پیشنهاد می‌کند.

  1. تحقیقات

در این مرحله باید در مورد موقعیت‌های موجود، تحقیقات لازم را انجام دهید. با توجه به اینکه چه مواردی برایتان اولویت دارد، فهرستی تهیه کنید و طبق آن تحقیقات لازم را انجام دهید. آیا ترجیح می‌دهید در خانه‌ای نوساز در خارج از شهر زندگی کنید یا خانه‌ای قدیمی و چندسال ساخت با متراژ پایین در یک محله بهتر؟ با 1 میلیارد تومان در کدام مناطق استانبول می‌توانید برای خرید خانه اقدام کنید؟

  1. انتخاب مشاور املاک ایرانی در ترکیه

با توجه به اینکه شهروندان ایرانی در مورد قوانین ترکیه آگاهی لازم را نداشته و به زبان ترکی تسلط کافی ندارند، بهتر است قبل از خرید ملک با مشاوری آگاه و قابل اعتماد مشورت کنند. مشاور املاک ایرانی در ترکیه در مورد قوانین خرید ملک، دریافت اقامت و شهروندی، بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک و همچنین پروسه خرید ملک و دریافت اقامت اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد.

  1. مشورت با مشاور املاک و بازدید از موقعیت‌های پیشنهاد شده

در مورد اولویت‌هایتان با مشاور املاک صحبت کنید تا ایشان بهترین گزینه را مطابق خواسته شما به شما معرفی کنند. مشاور املاک ایرانی به هنگام بازدید از ملک هم کنار شما خواهد بود و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهد کرد.

  1. انجام بررسی‌های لازم در مورد ملک مورد نظر

پس از اینکه ملک مورد نظر را خریداری کردید، مشاورتان در مورد ملک مورد نظر بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد. آیا ملک مورد نظر سند دارد؟ آیا ملک مورد نظر قابلیت دریافت اقامت برای شخص خریدار را دارا می‌باشد؟

  1. دریافت کد مالیاتی برای خریدار

برای دریافت کد مالیاتی باید به اداره مالیات در ترکیه مراجعه کنید. با در دست داشتن پاسپورت و چند قطعه عکس می‌توانید برای دریافت این کد از نزدیک‌ترین شعبه اداره مالیات در محل سکونتتان اقدام کنید.

  1. افتتاح حساب بانکی

با در دست داشتن پاسپورت و کد مالیاتی به همراه مشاورتان می‌تواند برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه اقدام کنید. به منظور خرید ملک در ترکیه، امور مربوط به واریز وجه به حساب فروشنده باید از طریق بانک‌های ترکیه صورت گیرد.

  1. نوشتن قرارداد و واریز مبلغی با عنوان بیعانه

در این مرحله پس از انتخاب خانه مورد نظر، قراردادی با صاحب ملک تنظیم کرده و مبلغی بابت بیعانه به ایشان پرداخت می‌کنید. مشاور املاک در این مرحله هم کنار شما خواهد بود و فرایند خرید ملک را طبق قوانین پیش می‌برد.

  1. دریافت گواهی مطابقت

ملک خریداری شده باید توسط کارشناس شهرداری ارزش‌گذاری گردد. گواهی مطابقت پس از ارزش‌‌گذاری به شخص خریدار ارائه می‌گردد.

  1. ثبت قرارداد فروش و واریز مابقی وجه

در این مرحله به اصطلاح قرارداد خرید ملک را نوتر کرده(در دفاتر رسمی ثبت می‌کنید) و مابقی وجه را به حساب مالک ملک واریز می‌نمایید.

  1. دریافت سند ملک-تاپو

پس از طی تمامی مراحل، سند ملک خریداری شده(تاپو) به شخص خریدار تعلق می‌گیرد.

  1. دریافت اقامت موقت

با در دست داشتن سند ملک و آماده‌سازی سایر مدارک لازم ، همراه با مشاور درخواست اقامت موقتتان را ثبت می‌کنید. پس از انجام بررسی‌های لازم مجوز اقامت ترکیه(کوتاه مدت) به شما اعطا می‌گردد. تا زمانیکه ملک خریداری شده به نام شما باشد، می‌توانید برای تمدید اقامت ترکیه اقدام کنید.

سایر روش‌های دریافت اقامت ترکیه


درصورتیکه سرمایه کافی برای خرید ملک در ترکیه را ندارید، روش‌های دیگری هم برای دریافت اقامت ترکیه وجود دارد. سایر روش‌های دریافت اقامت ترکیه عبارتند از:

  • تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه و دریافت اقامت تحصیلی ترکیه
  • اقدام برای دریافت جاب آفر از سوی کارفرمای ترک و دریافت اقامت کاری ترکیه
  • سرمایه‌گذاری در ترکیه و دریافت اقامت ترکیه
  • ازدواج با یکی از شهروندان ترک و دریافت اقامت ترکیه
  • اجاره خانه در ترکیه و دریافت اقامت کوتاه مدت(توریستی)

پرسش‌های متداول


آیا میتوان با خرید آپارتمان به ارزش 1 میلیارد تومان در ترکیه برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کرد؟

خیر. شرط دریافت حق شهروندی از طریق خرید ملک، خرید ملک با ارزش 250 هزار دلار(حدودا 7 میلیارد تومان)‌ می‌باشد. بنابراین درصورتیکه قصد دارید برای دریافت حق شهروندی از طریق خرید ملک اقدام کنید، ملک خریداری شده باید بیش از 250 هزار دلار ارزش داشته باشد. با خرید خانه به ارزش 1 میلیارد تومان می‌توانید برای دریافت اقامت موقت اقدام کنید که هرساله قابلیت تمدید دارد و پس از 8 سال  اقامت دائمی ترکیه به شما اعطا خواهد شد.

حداقل سرمایه لازم برای خرید آپارتمان در ترکیه چقدر است؟

300 هزار لیر(ششصد میلیون تومان)

با خرید خانه در ترکیه، تا چه مدتی می‌توانم در ترکیه بمانم؟

شهروندان ایرانی فارغ از اینکه در ترکیه ملک داشته باشند یا خیر، برای مدت 90 روز می‌توانند در ترکیه اقامت داشته باشند. برای اقامت بیش از این مدت باید برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، ثبت شرکت، دریافت مجوز کار و … اقدام کنید. با خرید خانه با هر قیمتی در ترکیه اقامت موقت به خریدار و خانواده ایشان اعطا می‌گردد و تا زمانیکه ملک به نام ایشان باشد، هرساله می‌تواند برای تمدید اقامت اقدام کند.