قیمت آپارتمان و خانه ویلایی در استانبول ترکیه به پول ایران

قیمت آپارتمان و خانه ویلایی در استانبول ترکیه به پول ایران
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

در سال های اخیر شهر استانبول یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک بوده است. اگرچه این شهر پایتخت ترکیه نیست، با این وجود قطب بازرگانی، تجاری، اقتصادی و آموزشی ترکیه محسوب می‌شود. اغلب شهروندان خارجی که به دنبال خرید ملک در ترکیه هستند، استانبول را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند.

طبق آمار تقاضا برای خرید ملک در شهر استانبول توسط شهروندان خارجی همچنان رو به افزایش است و پیش بینی می‌شود در سال های آینده هم این تقاضا ادامه داشته باشد.

قیمت آپارتمان و خانه ویلایی در بخش اروپایی استانبول


قیمت آپارتمان و خانه ویلایی در بخش اروپایی استانبول

قیمت خرید ملک در بخش اروپایی شهر استانبول به فاکتورهای مختلفی نظیر منطقه، کیفیت ساخت، قدمت آپارتمان و میزان امکانات رفاهی بستگی دارد. متوسط قیمت خرید آپارتمان در مرکز شهر به ازای هر متر مربع حدود 15000 لیر و در حومه شهر 9000 لیر می‌باشد. در ادامه مطلب قیمت ملک در مناطق مختلف را بررسی می‌کنیم.

در نظر داشته باشید که قیمت ملک در شهر استانبول در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه گران‌تر است. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ملک در مناطق مختلف ترکیه مقاله قیمت خانه در ترکیه: قیمت آپارتمان و خانه ویلایی در ترکیه را مطالعه کنید.

 

قیمت آپارتمان در منطقه بیلیک دوزو استانبول

قیمت آپارتمان در منطقه بیلیک دوزو استانبول

بیلیک دوزو در ناحیه اروپایی شهر استانبول واقع شده است. این منطقه به دلیل وجود پروژه های مدرن، خیابان های عریض، مجتمع های مسکونی لاکچری و مناظر زیبای دریای مارامارا معروف شده است. بیلیک دوزو در واقع یکی از بهترین مناطق شهر استانبول است که آپارتمان‌هایش با زیباترین ساختمان‌های اروپایی رقابت می‌کند.

قیمت آپارتمان در منطقه بیلیک دوزو استانبول
تعداد خوابمتراژقیمت(لیر)
1 خوابه80475000
2 خوابه100599000
3 خوابه150895000

البته باید در نظر داشته باشید، این قیمت‌ها مربوط به آپارتمان‌های معمولی است. درصورتی که قصد داشته باشید برای خرید آپارتمان‌های نوساز با امکانات کامل در این منطقه اقدام کنید، باید حداقل 1 میلیون لیر(2 میلیارد تومان) در نظر بگیرید.

قیمت خانه ویلایی در منطقه بیلیک دوزو استانبول

درصورتیکه قصد دارید برای خرید خانه ویلایی در منطقه بیلیک دوزو استانبول اقدام کنید، باید حداقل 2 میلیون لیر(4 میلیارد تومان) در نظر بگیرید. به عنوان مثال قیمت خانه ویلایی 3 خوابه با مساحت 200 متر مربع، 2 میلیون و هفتصد هزار لیر می‌باشد.

قیمت آپارتمان در منطقه اسنیورت استانبول

قیمت آپارتمان در منطقه اسنیورت استانبول

منطقه اسنیورت در مجاورت بیلیک دوزو و در بخش اروپایی استانبول واقع شده است. این منطقه بافتی نو دارد و موقعیتهای خوبی را به سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد می‌کند. قیمت ملک در این منطقه در مقایسه با بیلیک دوزو کاملا به صرفه است. شهروندان خارجی با سرمایه‌ای حدود 350 هزار لیر(700 میلیون تومان) می‌توانند در این منطقه برای خرید یک آپارتمان 100 متری اقدام کنند.

قیمت آپارتمان در منطقه اسنیورت استانبول
تعداد خوابمتراژقیمت(لیر)
1 خوابه55300000
2 خوابه100349000
3 خوابه135450000

 قیمت خانه ویلایی در منطقه اسنیورت استانبول

اگرچه قیمت ملک در منطقه اسنیورت در مقایسه با بیلیک دوزو مناسب‌تر است، قیمت خانه‌های ویلایی موجود در این منطقه نسبتا بالاست. به منظور خرید خانه ویلایی در این منطقه باید حداقل حدود 1 میلیون و پانصد هزار لیز در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید خانه‌های ویلایی با مساحتی حدود 200 متر و امکانات کامل حدود 5 تا 7 میلیون لیر قیمت دارند.

قیمت آپارتمان در منطقه باشاک شهیر استانبول

قیمت آپارتمان در منطقه باشاک شهیر استانبول

منطقه باشاک شهیر نیز یکی از مناطق مدرن بخش اروپایی استانبول می‌باشد. این منطقه به دلیل ساختار مدرن و ساخت و سازهای متعدد در سال‌های اخیر سرمایه گذاران بسیاری را به خود جذب کرده است.

قیمت آپارتمان در منطقه باشاک شهیر استانبول
تعداد خوابمتراژقیمت(لیر)
1 خوابه79330000
2 خوابه85498000
3 خوابه145599000

قیمت خانه ویلایی در منطقه باشاک شهیر استانبول

خانه‌های ویلایی موجود در منطقه باشاک شهیر استانبول به طور متوسط 3 میلیون لیر(6 میلیارد تومان) قیمت دارند.  به عنوان مثال خانه ویلایی 6 خوابه با مساحت 325 متر مربع در این منطقه، 3 میلیون و ششصد هزار لیر قیمت دارد.

قیمت آپارتمان در منطقه شیشلی استانبول

قیمت آپارتمان در منطقه شیشلی استانبول

شیشلی یکی از مهمترین و معروف‌ترین مناطق استانبول است که توریست ها علاقه زیادی به آن دارند. به علاوه این منطقه به علت پتانسیل بالایی که برای سرمایه گذاری دارد، همواره مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار داشته است. قیمت آپارتمان در این منطقه نسبتا بالاست، به عنوان مثال یک آپارتمان 90 متری در این منطقه حدود 800 هزار لیر قیمت دارد. این در حالیست که با نصف این مبلغ یعنی 400 هزار لیر میتوانید در منطقه اسنیورت آپارتمان 90 متری خریداری کنید.

قیمت آپارتمان در منطقه شیشلی استانبول
تعداد خوابمتراژقیمت(لیر)
1 خوابه90550000
2 خوابه90765000
3 خوابه1351200000

قیمت خانه ویلایی در منطقه شیشلی استانبول

برای خرید خانه ویلایی در منطقه شیشلی استانبول که از مناطق نسبتا گران شهر به شمار می‌آید، باید حداقل سرمایه‌ای حدود 2 میلیون لیر (4 میلیارد تومان) در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک خانه ویلایی 150 متری در این منطقه، به طور متوسط 4 میلیون لیر(8 میلیارد تومان) قیمت دارد.

قیمت آپارتمان در منطقه ماسلاک استانبول

قیمت آپارتمان در منطقه ماسلاک استانبول

منطقه ماسلاک مرکز سرمایه‌گذاری استانبول است و یکی از بزرگ‌ترین نواحی توسعه املاک و مستغلات شهری است. ماسلاک در بخش اروپایی استانبول و نزدیک به مناطق شیشلی و لونت قرار دارد. به طور متوسط قیمت ملک در این منطقه به ازای هر متر مربع 19000 لیر می‌باشد.

قیمت آپارتمان در منطقه ماسلاک استانبول
تعداد خوابمتراژقیمت(لیر)
1 خوابه80800000
2 خوابه100950000
3 خوابه1351100000

لازم به ذکر است قیمت‌هایی که در جدول بالا آورده شده‌اند، حداقل قیمت‌ها می‌باشند. برای خرید آپارتمان‌های لاکچری در این منطقه باید چیزی بیش از 2 یا 3 میلیون لیر در نظر بگیرید.

قیمت خانه ویلایی در منطقه ماسلاک استانبول

برای خرید خانه ویلایی در ماسلاک استانبول باید حداقل سرمایه‌ای حدود 3 یا 4 میلیون لیر در نظر بگیرید. به عنوان مثال قیمت یک خانه ویلایی 150 متری با 3 اتاق خواب در این منطقه، 4500000 لیر می‌باشد. در نظر داشته باشید قیمت خانه‌های ویلایی با متراژ بالا(500-600 متر) و امکانات کامل در این منطقه تا 20 میلیون لیر هم می‌رسد.

قیمت آپارتمان و خانه ویلایی در بخش آسیایی استانبول


قیمت آپارتمان و خانه ویلایی در بخش آسیایی استانبول

بخش آسیایی استانبول هم موقعیت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد می‌کند. قیمت ملک در این بخش هم بسته به منطقه، کیفیت ساخت و میزان امکانات رفاهی متفاوت می‌باشد.

قیمت آپارتمان در منطقه اسکودار استانبول

قیمت آپارتمان در منطقه اسکودار استانبول

اسکودار یکی از معرو‌ف‌ترین مناطق شهر استانبول است که در بخش آسیایی استانبول و در مجاورت تنگه بسفر واقع شده است. با سرمایه‌ای حدود 700 هزار لیر می‌توانید در این منطقه یک واحد آپارتمان معمولی 90 متری خریداری کنید. در نظر داشته باشید در همین منطقه برای خرید یک واحد آپارتمان 90 متری نوساز با امکانات مناسب باید حداقل 1 میلیون لیر بپردازید. به عنوان مثال یک واحد آپارتمان 160 متری 3 خوابه با امکانات کامل در این منطقه 3250000 لیر قیمت دارد.

قیمت آپارتمان در منطقه اسکودار استانبول
تعداد خوابمتراژقیمت(لیر)
1 خوابه55810000
2 خوابه751250000
3 خوابه1451400000

قیمت خانه ویلایی در منطقه اسکودار استانبول

برای خرید خانه ویلایی در منطقه اسکودار استانبول باید حداقل چیزی حدود 4 میلیون لیر(8 میلیارد تومان) در نظر بگیرید. به عنوان مثال خانه ویلایی 300 متری 5 خوابه، در این منطقه 6 میلیون لیر قیمت دارد.

قیمت آپارتمان در منطقه مالتپه استانبول

قیمت آپارتمان در منطقه مالتپه استانبول

یکی دیگر از مناطق مهم بخش آسیایی استانبول، مالتپه می‌باشد. برای خرید یک واحد آپارتمان با متراژ پایین در مالتپه باید حداقل چیزی حدود 700 هزار لیر بپردازید. این درحالی است که قیمت آپارتمان‌های خوب این منطقه تا 5 میلیون لیر(10 میلیارد تومان)‌ هم می‌رسد. به طور مثال برای خرید یک واحد آپارتمان نوساز با مساحت 130 متر و 3 اتاق خواب در این منطقه، باید چیزی حدود 1600000 لیر در نظر بگیرید.

قیمت آپارتمان در منطقه مالتپه استانبول
تعداد خوابمتراژقیمت(لیر)
1 خوابه55850000
2 خوابه1001100000
3 خوابه1201600000

قیمت خانه ویلایی در منطقه مالتپه استانبول

حداقل سرمایه لازم برای خرید خانه‌های ویلایی در منطقه مالتپه 4 میلیون لیر(8 میلیارد تومان) می‌باشد. به عنوان مثال ویلای 170 متری با 3 اتاق خواب در این منطقه 4300000 لیر قیمت دارد. در نظر داشته باشید برای خرید خانه‌های ویلایی لاکچری با امکانات کامل در این منطقه باید چیزی حدود 20 میلیون لیر در نظر بگیرید.

دریافت اقامت موقت از طریق خرید خانه به ارزش کمتر از 250000 دلار

به منظور دریافت اقامت موقت ترکیه می‌توانید خانه ای به ارزش کمتر از 250000 دلار خریداری کنید. این اقامت برای مدت یکسال اعتبار خواهد داشت و هرساله می توانید آن را تمدید کنید. بدین ترتیب شما تنها بعد از گذشت 8 سال می توانید برای دریافت اقامت دائم ترکیه اقدام کنید. در نظر داشته باشید با این نوع اقامت اجازه کار در ترکیه را نخواهید داشت و برای کار باید مجوز کار داشته باشید.

نکته قابل توجه این است که اقامت دائم با شهروندی ترکیه فرق می کند. حق شهروندی ترکیه به شما این امکان را می‌دهد که از تمامی حقوق شهروندان این کشور، نظیر حق رای، تحصیل رایگان در موسسات دولتی و عدم نیاز به مجوز کار برخوردار شوید و این در حالی است که با اقامت دائمی شما همچنان یک خارجی محسوب می‌شوید.

دریافت اقامت دائم از طریق خرید خانه با ارزش بیش از 250000 دلار

در این روش، با خرید خانه‌ای به ارزش 250000 دلار در ترکیه، تنها با این شرط که اجازه فروش ملک را برای مدت 3 سال ندارید، بلافاصله میتوانید برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام نمایید.

  • بدین ترتیب ویزای توریستی به شهروندی ترکیه تبدیل خواهد شد و میتوانید بدون نیاز به ویزا به 115 کشور در سراسر دنیا سفر کنید.
  • پس ازثبت درخواست، ظرف مدت 3 ماه شهروندی ترکیه به شما اعطا می گردد.
  • بدین ترتیب شما شهروند ترکیه محسوب میشوید و از تمام حقوق شهروندی(تحصیل رایگان، مجوز کار و …) بهره مند می باشید.

آپارتمان ارزان قیمت در استانبول


آپارتمان ارزان قیمت در استانبول

درصورتی که قصد دارید برای خرید آپارتمان در استانبول اقدام کنید، باید بدانید مناطقی که با مرکز شهر فاصله دارند قیمت مناسب‌تری دارند. به عنوان مثال مناطق اسن‌یورت و بیلیک‌دوزو از جمله مناطقی هستند که بافت نوساز دارند و قیمت ملک در آنها در مقایسه با مناطقی همچون ماسلاک و لونت بسیار مناسب‌تر است.

با توجه به اینکه شما به عنوان یک شهروند ایرانی با مناطق مختلف استانبول آشنایی کامل ندارید و همچنین به زبان ترکی مسلط نیستید، بهتر است به هنگام خرید ملک از مشاوری آگاه و قابل اعتماد کمک بگیرید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر درخصوص بهترین موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه و انتخاب گزینه مناسب با نیازهای خودتان، با مشاورین ما در گونش اینوست تماس بگیرید. ما در مجموعه گونش اینوست علاوه بر ارائه مشاوره، صفر تا صد فرایند دریافت اقامت و شهروندی شما را نیز برعهده خواهیم گرفت.

قیمت ملک در برج‌های مسکونی مدرن استانبول(رزیدانس)


قیمت ملک در برج‌های مسکونی مدرن استانبول(رزیدانس)

درصورتی که تمایل داشته باشید در محیطی دنج و مدرن با امکانات رفاهی کامل زندگی کنید، ما رزیدانس‌های مدرن استانبول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. رزیدانس‌های استانبول دارای امکانات رفاهی کامل نظیر استخر، سونا، فضای سبز، باشگاه بدنسازی و محیط بازی برای کودکان می‌باشند. در نظر داشته باشید برای خرید یک واحد مسکونی در این رزیدانس‌ها باید حداقل 1 میلیارد تومان بپردازید. البته برای خرید رزیدانس‌های لوکس در مناطق خوب شهر استانبول نظیر شیشلی و بشیکتاش قطعا باید مبالغ بیشتری پرداخت کنید. به عنوان مثال برخی واحدهای مسکونی در این رزیدانس‌ها حدود 3 میلیون لیر(6 میلیارد تومان) قیمت دارند.

قیمت ملک به ازای هر متر مربع در استانبول؟


قیمت ملک به ازای هر متر مربع در استانبول؟

همان‌طور که قبلا هم گفته شد، قیمت ملک در مناطق مختلف شهر استانبول(بخش اروپایی، بخش آسیایی، مرکز شهر و حومه شهر) متفاوت می‌باشد. طبق اطلاعات داده شده در سایت‌های معتبر قیمت متوسط ملک به ازای هر متر مربع در مناطق حومه استانبول 9000 لیر می‌باشد. این درحالی است که متوسط قیمت ملک در مناطق مرکزی شهر استانبول به ازای هر متر مربع تا حدود 20000 لیر افزایش می‌یابد.

پرسش‌های متداول


قیمت آپارتمان در مرکز شهر استانبول چقدر است؟

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر استانبول حدود 15000 لیر است.

آیا قیمت ملک در استانبول در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه گران است؟

بله، قیمت ملک در شهر استانبول در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه نظیر ازمیر و آنکارا گران‌تر است. به عنوان مثال اگر برای خرید یک واحد آپارتمان 90 متری در مناطق خوب شهر استانبول 1 میلیون لیر بپردازید، با همین سرمایه می‌توانید در شهر ازمیر برای خرید یک واحد آپارتمان با متراژ بالاتر(به عنوان مثال150 متر) اقدام کنید.