ویزای طلایی پرتغال 2023 – شرایط جدید دریافت گلدن ویزای پرتغال

ویزای طلایی پرتغال 2022 - شرایط جدید دریافت گلدن ویزای پرتغال
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

ویزای طلایی پرتغال یک برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا است. این نوع ویزا یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرت سرمایه گذاری در جهان است که برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که سرمایه گذاری قابل توجهی مانند خرید ملک، سرمایه گذاری نقدی یا ایجاد فرصت‌های شغلی در پرتغال انجام داده‌اند، صادر می‌شود.

این روش یک فرآیند سریع برای اخذ اقامت دائم و شهروندی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا از طریق ویزای طلایی است که شما می‌توانید در کمتر از 6 سال واجد شرایط شهروندی پرتغال شوید.

مزایای برنامه ویزای طلایی پرتغال


مزایای برنامه ویزای طلایی پرتغال

  • ویزای طلایی بعد از ۶ سال می‌تواند منجر به تابعیت پرتغال شود.
  • شرایط اقامت با ویزا در پرتغال بسیار کم است. به طور متوسط ​​7 روز در سال.
  • وجود طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سرمایه گذاری که نسبتاً مقرون به صرفه هستند.
  • دسترسی به کشورهای شنگن بدون نیاز به ویزا.
  • ویزای طلایی پرتغال به شما این حق را می‌دهد که در پرتغال زندگی، تحصیل و کار کنید انگار که شهروند اتحادیه اروپا هستید.
  • پرتغال کشوری امن با کیفیت زندگی عالی، سیستم‌های بهداشتی و آموزشی قوی است.
  • هنگامی که در پرتغال شهروند شدید.
  • شما می توانید در هر نقطه از اتحادیه اروپا زندگی، کار و تحصیل کنید.
  • می‌توانید پاسپورت پرتغالی (چهارمین پاسپورت قدرتمند جهان) دریافت کنید.

چه کسانی می‌توانند ویزای طلایی پرتغال را دریافت کنند؟


اگر تبعه غیر اتحادیه اروپا/سوئیس باشید، واجد شرایط دریافت ویزای طلایی پرتغال هستید. شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید و سابقه کیفری نداشته باشید. شرط اصلی این است که در پرتغال سرمایه گذاری کنید که در قسمت بعدی به تفصیل توضیح داده خواهد شد. این سرمایه گذاری باید از منابع مالی خارج از پرتغال باشد.

چه کسانی واجد شرایط درخواست برنامه مشابه(سرمایه گذار اصلی) هستند؟


  • همسر
  • کودکان زیر 18 سال
  • کودکان زیر 25 سال که به عنوان دانشجوی تمام وقت ثبت نام کرده‌اند.
  • والدین تحت تکفل متقاضی یا همسر

آیا ویزای طلایی پرتغال منجر به اقامت می‌شود؟


سرمایه گذار در صورت رعایت تمامی شرایط و تکمیل 5 سال لازم می‌تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

در نظر داشته باشید، سرمایه‌گذار برای مدت 5 سال اجازه برداشت سرمایه‌اش را ندارد(به عنوان مثال شخص متقاضی برای 5 سال اجازه ندارد ملک خریداری شده را بفروشد).

آیا ویزای طلایی پرتغال منجر به شهروندی می‌شود؟


پس از حداقل 6 سال اقامت قانونی در پرتغال، سرمایه گذار می‌تواند برای شهروندی پرتغال درخواست داده و پاسپورت این کشور را دریافت کند. با این حال، برای دریافت شهروندی باید گواهی زبان پرتغالی A2 را دریافت کنید.

گزینه‌های سرمایه گذاری ویزای طلایی پرتغال: چه سرمایه گذاری هایی واجد شرایط ویزای طلایی پرتغال هستند؟


گزینه‌های سرمایه گذاری ویزای طلایی پرتغال: چه سرمایه گذاری هایی واجد شرایط ویزای طلایی پرتغال هستند؟

انواع سرمایه گذاری‌هایی که می‌توانید برای واجد شرایط شدن برای دریافت ویزای طلایی پرتغال انجام دهید عبارتند از:

سرمایه‌گذاری در بازار ملک، سرمایه‌گذاری نقدی، ثبت شرکت و کارآفرینی، سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری.

ویزای طلایی پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری در بازار ملک

ویزای طلایی پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری در بازار ملک

با خرید ملک در پرتغال می‌توانید ویزای طلایی پرتغال را دریافت کنید. برای دریافت ویزای طلایی باید ملکی خریداری کنید که حداقل 500000 یورو در پرتغال قیمت داشته باشد. با این حال، شما می‌توانید کمتر از این مقدار نیز هزینه کنید. اگر املاک و مستغلات را در یک منطقه کم تراکم در پرتغال خریداری کنید، حداقل هزینه‌ای که باید بپردازید 400000 یورو است. همچنین می‌توانید املاک و مستغلات با قدمت بیش از 30 سال را در یک منطقه رو به بهبود شهری خریداری کنید و آن را با حداقل 350000 یورو بازسازی کنید.

ضرورتی ندارد که فقط یک ملک خریداری کنید، می‌توانید چندین ملک بخرید. فقط مطمئن شوید که حداقل مقدار را رعایت کنید. با این حال، از ژانویه 2022، دیگر نمی‌توانید املاک و مستغلات در لیسبون، پورتو و شهرهای ساحلی خریداری کنید. فقط املاک در آزور و مادیرا، و همچنین مناطق داخلی، اکنون واجد شرایط ویزای طلایی پرتغال هستند، زیرا این مناطق دارای تراکم کم هستند.

ویزای طلایی پرتغال از طریق سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه

ویزای طلایی پرتغال از طریق سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه

همچنین می‌توانید حداقل 500000 یورو در یک صندوق سرمایه گذاری واجد شرایط پرتغال خرج کنید. در پرتغال، این صندوق ها به نام “Fundos de capital de risco” شناخته می‌شوند و صندوق‌های سرمایه گذاری هستند که از مشاغل پرتغالی حمایت می‌کنند.

گزینه صندوق سرمایه گذاری با 350,000 یورو ارزان‌ترین گزینه بود، اما از ژانویه 2022 حداقل مبلغ 150,000 یورو افزایش یافته است.

ویزای طلایی پرتغال از طریق سرمایه گذاری در بانک‌های پرتغال و یا خرید سهام

گران‌ترین گزینه برای دریافت ویزای طلایی پرتغال، انتقال سرمایه حداقل 1.5 میلیون یورویی به پرتغال است. شما باید مدرکی مبنی بر واریزهای بانکی به پرتغال از یک حساب بین المللی داشته باشید که حداقل به این مبلغ می‌رسد. قبل از ژانویه 2022، انتقال سرمایه برای اخذ ویزای طلایی حداقل 1 میلیون یورو بود، اما اخیراً 500000 یورو افزایش یافته است.

ویزای طلایی پرتغال از طریق کارآفرینی

همچنین می‌توانید ویزای طلایی پرتغال را از طریق ایجاد شغل دریافت کنید. دو گزینه اصلی سرمایه گذاری در این دسته وجود دارد. اولین گزینه ایجاد حداقل ده شغل تمام وقت جدید در یک تجارت پرتغالی است که شما صاحب آن هستید. شما نیازی به سرمایه گذاری در این بخش ندارید.

گزینه دوم دو شرط دارد. ابتدا، شما حداقل 500000 یورو در یک تجارت موجود پرتغالی سرمایه گذاری می‌کنید. دوم، آن کسب و کار باید حداقل پنج شغل تمام وقت جدید در عرض سه سال ایجاد کند.

ویزای طلایی پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری و حمایت از فعالیت های مربوط به حفظ میراث فرهنگی و ملی پرتغال

 شما می‌توانید حداقل 250000 یورو برای حفظ میراث ملی یا 500000 یورو در یک فعالیت تحقیق و توسعه در پرتغال سرمایه گذاری کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای طلایی پرتغال


مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای طلایی پرتغال

  • گذرنامه معتبر.
  • گواهی سابقه کیفری برای هر متقاضی که بیش از 16 سال سن داشته باشد، صادر شده توسط کشوری که متقاضی اخیراً برای حداقل یک سال در آن اقامت داشته است.
  • شواهد مستند از صلاحیت متقاضیان اعضای خانواده، به عنوان مثال: گواهی ازدواج برای همسر، شناسنامه برای فرزندان (به علاوه گواهی وضعیت تأهل و مدرک ثبت نام به عنوان دانشجو در صورت بالای 18 سال) و گواهی تولد برای متقاضیانی که والدین تحت تکفل دارند.
  • یک شماره شناسایی مالیاتی پرتغالی (توجه داشته باشید که برای دریافت آن باید یک نماینده مالیاتی محلی تعیین کنید).
  • شواهدی مبنی بر اینکه حداقل سرمایه گذاری انجام شده است (این مورد شامل گواهی صادر شده توسط اداره ثبت مربوطه و در صورت لزوم، نامه‌ای از یک بانک محلی است که انتقال وجوه مورد نیاز را تایید می‌کند).
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

در نظر داشته باشید، بسته به نوع سرمایه‌گذاری مدارک مربوطه متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال افرادی که برای خرید ملک اقدام می‌کنند، سند ملک و یا افرادی که از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌ها اقدام می‌کنند، مدارک مربوط به سپرده‌گذاری را باید به هنگام اقدام برای دریافت ویزا ارائه دهند. همچنین در نظر داشته باشید مدارک شما باید توسط یک مترجم معتبر به زبان پرتغالی ترجمه و تایید شوند.

مراحل درخواست ویزای طلایی پرتغال


مراحل درخواست ویزای طلایی پرتغال

  1. گزینه های سرمایه گذاری: در ابتدا باید نوع سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. شخص سرمایه‌گذار با توجه به شرایط، میزان بودجه و تمایلاتی که دارد در مورد نوع سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری کرده و گزینه مناسب را انتخاب می‌نماید.

  1. NIF و حساب بانکی: در این مرحله باید برای دریافت کد مالیاتی پرتغال و افتتاح حساب بانکی اقدام کنید. در نظر داشته باشید برای دریافت کد مالیاتی باید به اداره مالیات مراجعه کنید.

  1. سرمایه گذاری کنید: شما وجه را به حساب بانکی پرتغالی خود منتقل کرده و سرمایه گذاری را انجام خواهید داد. روش‌های سرمایه گذاری بسته به گزینه‌های سرمایه گذاری که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود.

  1. اسناد شخصی: برای ارسال SEF (مرکز ارائه خدمات به اتباع خارجی و مرزهای پرتغال) باید همه اسناد لازم را جمع آوری کنید.
  2. ارسال درخواست آنلاین: شما باید درخواست خود را به همراه مدارک به صورت آنلاین به مرکز خدمات خارجی و مرزی (Serviço de Estrangeiros e Fronteiras “SEF”) ارسال کنید. در این لحظه باید هزینه پردازش ویزا را نیز پرداخت کنید.
  3. بیومتریک: پس از تایید اولیه از SEF، قرار ملاقاتی با SEF برای جمع آوری اطلاعات بیومتریک شما (اثر انگشت، عکس) ترتیب داده می‌شود. شما باید مدارک اصلی درخواست را ارسال کنید.
  4. تاییدیه و کارت اقامت: پس از تایید درخواست، باید هزینه صدور ویزای طلایی را به دولت پرداخت کنید. 5 سال اقامت ویزای طلایی شما از تاریخی که در کارت اولیه شما نشان داده شده است محاسبه می‌شود.

تغییرات ویزای طلایی پرتغال در سال 2022


تغییرات ویزای طلایی پرتغال در سال 2022

دو جنبه مهم وجود دارد که در برنامه ویزای طلایی پرتغال تغییر کرده است.

  1. گزینه املاک تغییر کرده است:
  • محل خرید ملک خود در پرتغال اهمیت دارد.
  • فقط مناطق خودمختار آزور و مادیرا یا در قلمروهای داخلی واجد شرایط هستند.
  • املاک در لیسبون، پورتو، یا سایر مناطق ساحلی واجد شرایط این برنامه نیستند.
  1. حداقل میزان سرمایه گذاری افزایش یافته است:
  • مبلغ انتقال سرمایه از 1 میلیون یورو به 1.5 میلیون یورو افزایش یافت.
  • مبلغ صندوق سرمایه گذاری از 350000 یورو به 500000 یورو افزایش یافت.
  • مبلغ تحقیق و توسعه از 350000 یورو به 500000 یورو افزایش یافت.

اعتبار ویزای طلایی پرتغال


ویزای طلایی پرتغال در ابتدا یک سال اعتبار دارد. سپس می‌توانید به تمدید آن برای دوره‌های دو ساله ادامه دهید. مشروط بر اینکه سرمایه گذاری خود را حفظ کرده باشید. پس از پنج سال (1+2+2) شما واجد شرایط اقامت دائم خواهید شد.

مدت زمان درخواست ویزای طلایی چقدر است؟


آماده سازی برای ارسال اولین درخواست معمولاً حدود 3 ماه (ارسال درخواست آنلاین) طول می‌کشد و بسته به نوع سرمایه گذاری و زمان جمع آوری تمام اسناد شخصی لازم متفاوت است.

اولین کارت اقامتم را چه زمانی می‌توانم بگیرم؟


  1. حدود 3 ماه پس از درخواست آنلاین خود، پیش تأییدیه خود را دریافت خواهید کرد.
  2. SEF برای تعیین قرارهای بیومتریک اطلاع خواهد داد.
  3. SEF تایید نهایی را خواهد داد.
  4. حدود 4 ماه دیگر کارت اقامت خود را دریافت خواهید کرد.

سؤالات متداول


آیا می‌توانم برای پرداخت هزینه سرمایه گذاری ویزای طلایی خود وام یا وام مسکن بگیرم؟

شما نمی‌توانید برای پرداخت هزینه سرمایه گذاری خود از یک موسسه مالی پرتغالی وام یا وام مسکن بگیرید. اما می‌توانید از بانکی خارج از پرتغال وام بگیرید.

آیا برای حفظ اقامت خود باید در پرتغال اقامت داشته باشم؟

این ویزا در پرتغال در پایان سال‌های دوم، چهارم و ششم قابل تمدید است. حداقل شرط اقامت 14 روز در هر دوره دو ساله است. بنابراین، برای تمدید ویزای پرتغال نیازی به زندگی تمام وقت در پرتغال ندارید.

آیا پرتغال تابعیت مضاعف را می‌پذیرد؟

بله، اگر کشور شما اجازه تابعیت مضاعف را بدهد، می‌توانید پاسپورت پرتغال را به عنوان تابعیت دوم نگه دارید.

حداقل مبلغی که می‌توانم در برنامه ویزای طلایی پرتغال سرمایه گذاری کنم چقدر است؟

حداقل سرمایه گذاری برای اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری 250000 یورو است. این در واقع کمکی است که شما به میراث فرهنگی و هنری کشور مقصد خواهید کرد.

اگر من ویزای طلایی پرتغال را داشته باشم، می‌توانم آنجا کار کنم؟

ویزای طلایی پرتغال به شما اجازه می‌دهد در پرتغال زندگی و کار کنید. با ویزای طلایی پرتغال، می‌توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید یا برای یک شرکت کار کنید.

بهترین راه برای اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری کدام است؟

این بستگی به معیارهای سرمایه گذاری شما دارد. خرید املاک و مستغلات گزینه بسیار محبوبی است.

چه زمانی باید برای تمدید اقامت پرتغال اقدام کنم؟

تمدید باید 30 تا 90 روز قبل از انقضای کارت اقامت فعلی انجام شود.