خرید ویلا در ترکیه (استانبول، ازمیر، آنکارا) + قیمت ویلا در ترکیه

خرید ویلا در ترکیه(استانبول، ازمیر، آنکارا) + قیمت ویلا در ترکیه
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

کشور ترکیه یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای سرمایه‌گذاری در سال های اخیر بوده است. خرید ویلا و آپارتمان در ترکیه یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است؛ چرا که با سرمایه‌ای حدود 900 میلیون تومان علاوه‌ بر سرمایه‌‌گذاری در بازاری مطمئن و پربازده، می‌توان برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه اقدام کرد. با حداقل سرمایه‌ای حدود 450 هزار لیر می‌توان برای خرید خانه ویلایی در ترکیه اقدام کرد. البته باید در نظر داشته باشید برای خرید ویلا با امکانات کامل باید حداقل 1 میلیون لیر هزینه کنید.

مزایای خرید ویلا در ترکیه


مزایای خرید ویلا در ترکیه

  • سرمایه گذاری در محیطی مناسب با سود دهی عالی
  • دریافت اقامت و شهروندی ترکیه
  • قیمت نسبتا مناسب ملک
  • فرایند آسان و بی دردسر خرید ملک و دریافت اقامت برای شهروندان ایرانی
  • زندگی در محیطی با استانداردهای بالا
  • امکان استفاده از خدمات تحصیلی برای فرزندان
  • امکان استفاده از خدمات درمانی ترکیه

آیا ایرانیان می‌توانند برای خرید ویلا در ترکیه اقدام کنند؟


برای خرید خانه ویلایی در ترکیه، نیازی نیست که حتما شهروند ترکیه باشید یا اقامت این کشور را داشته باشید. شهروندان ایرانی می‌توانند با خرید خانه ویلایی در ترکیه علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در محیطی مناسب، برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه اقدام کنند. به این معنی که با خرید ویلا و در دست داشتن سند ملک، اقامت موقت ترکیه به شهروندان ایرانی اعطا خواهد شد. در نظر داشته باشید درصورتی که ارزش ملک بیش از 250 هزار دلار باشد می‌توانید بلافاصله برای دریافت شهروندی و تابعیت ترکیه اقدام کنید.

دریافت اقامت و شهروندی ترکیه از طریق خرید ویلا در ترکیه


دریافت اقامت و شهروندی ترکیه از طریق خرید ویلا در ترکیه

چندین روش برای دریافت شهروندی ترکیه وجود دارد. به طور مثال شهروندان خارجی می‌توانند با راه‌اندازی کسب و کار و یا سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه برای دریافت شهروندی اقدام کنند. یکی از بهترین روش‌های دریافت شهروندی ترکیه خرید ملک می‌باشد. شهروندان ایرانی می‌توانند با سرمایه 250000 دلار برای خرید خانه ویلایی در ترکیه اقدام کنند؛ بدین‌ترتیب اقامت دائمی ترکیه به ایشان اعطا خواهد شد و بلافاصله می‌توانند برای دریافت شهروندی و تابعیت ترکیه اقدام کنند. در نظر داشته باشید درصورتی که از طریق این روش اقدام کنید، پاسپورت ترکیه ظرف مدت 3 الی 6 ماه به شما اعطا خواهد شد.

در آپریل 2022 خبر افزایش سرمایه مورد نیاز برای دریافت شهروندی ترکیه از طریق خبرگزاری‌های ترکیه اطلاع‌رسانی شد. طی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، حداقل سرمایه لازم برای دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار افزایش یافته است. البته باید در نظر داشت که تاریخ اجرایی شدن این قانون هنوز مشخص نیست. بنابراین درصورتی که قصد دارید برای دریافت شهروندی ترکیه از این طریق اقدام کنید، هر چه سریعتر دست به کار شوید.

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه ویلایی کدامند؟


بهترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه ویلایی کدامند؟

قبل از هرچیز باید بدانید با چه هدفی قصد دارید برای خرید ویلا در ترکیه اقدام کنید. در صورتی که قصد دارید در ویلای خریداری شده سکونت داشته باشید، فرزندانتان در بهترین مدارس و دانشگاه‌ها تحصیل کنند و قصد دارید مشغول به کار شوید، شهر استانبول بهترین گزینه برای شماست.

در صورتی که شلوغی استانبول برایتان آزاردهنده است و قصدتان از خرید ویلا در ترکیه سرمایه‌گذاری است، می‌توانید ازمیر و آنکارا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. شهر ازمیر در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری در بازار ملک داشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی به عنوان دومین شهر پرطرفدار ترکیه، بعد از استانبول، در فهرست بهترین شهرهای ترکیه برای سرمایه‌گذاری قرار گیرد. همچنین در صورتی که به لحاظ تامین بودجه محدودیت دارید و به دنبال محیطی دنج و آرام برای گذراندن تعطیلات هستید، مشاوران ما آنتالیا و کوش‌آداسی را به شما پیشنهاد می‌کنند. در ادامه مطلب بهترین مناطق ترکیه برای خرید ویلا را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید ویلا در استانبول

خرید ویلا در استانبول

پرطرفدارترین شهر ترکیه برای خرید خانه ویلایی شهر استانبول می‌باشد. اگرچه قیمت ویلا در شهر استانبول در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه گران‌تر است، اما با توجه به موقعیتی که دارد رشد قیمت ملک در آن بیشتر بوده و به عنوان یک گزینه مناسب به شهروندان ایرانی پیشنهاد می‌شود.

خرید ویلا در منطقه بشیکتاش استانبول(Beşiktaş)

خرید ویلا در منطقه بشیکتاش استانبول(Beşiktaş)

یکی از بهترین مناطق شهر استانبول که می‌توان برای خرید ویلا در آن اقدام کرد، بشیکتاش است. بشیکتاش از مناطق گران‌قیمت استانبول محسوب می‌گردد. ببک که یکی از لاکچری‌ترین محله‌ها برای خرید خانه ویلایی در استانبول می‌باشد در این منطقه واقع شده است. برای خرید خانه‌های ویلایی با متراژ حدود 200 متر در این منطقه باید حداقل 6 میلیون لیر در نظر بگیرید. با سرمایه‌ای حدود 16 میلیون لیر می‌توانید در این منطقه یک خانه ویلایی لاکچری 6 خوابه با امکانات کامل خریداری کنید.

خرید ویلا در منطقه بیلیک‌دوزو استانبول(Beylikdüzü)

خرید ویلا در منطقه بیلیک‌دوزو استانبول(Beylikdüzü)

قیمت ملک در بیلیک‌دوزو استانبول در مقایسه با بشیکتاش و شیشلی مناسب‌تر است. با سرمایه‌ای حدود 1 میلیون و پانصد هزار لیر می‌توانید در این منطقه برای خرید خانه ویلایی اقدام کنید. همچنین با چیزی حدود 5 میلیون لیر می‌توانید برای خرید خانه ویلایی لاکچری با 5 یا 6 اتاق خواب اقدام نمایید.

خرید ویلا در منطقه آرناووت‌کوی استانبول(Arnavutköy)

خرید ویلا در منطقه آرناووت‌کوی استانبول(Arnavutköy)

یکی از بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری در استانبول، منطقه آرناووت‌کوی استانبول می‌باشد. این منطقه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی استانبول واقع شده است و با توجه به پروژه‌های جدیدی که در این منطقه در حال احداث است، گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

قیمت ملک در این منطقه در مقایسه با بسیاری از مناطق استانبول کاملا به صرفه است. با سرمایه‌ای حدود 5/1 میلیون لیر می‌توان در این منطقه یک ویلای 4 خوابه خریداری کرد. گران‌ترین ویلاها در این منطقه با استخر اختصاصی و کلیه امکانات رفاهی حدود 12 میلیون لیر قیمت دارند.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ملک در استانبول، مقاله خرید ملک در استانبول را مطالعه کنید.

خرید ویلا در آنکارا

خرید ویلا در آنکارا

در صورتی که تمایل دارید در محیطی مدرن ولی به دور از شلوغی و هیاهوی استانبول زندگی کنید، آنکارا مناسب‌ترین گزینه برای شماست. قیمت ملک در این شهر در مقایسه با استانبول مناسب‌تر است.

خرید ویلا در منطقه چانکایا آنکارا(Çankaya)

خرید ویلا در منطقه چانکایا آنکارا(Çankaya)

یکی از بهترین مناطق شهر آنکارا برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری چانکایا می‌باشد. با سرمایه‌ای 5/1 میلیون لیر می‌توان برای خرید ویلاهای 200 متری در این منطقه اقدام کرد. همچنین ویلاهای دوبلکس با بهترین امکانات در این منطقه حدود 5/2 میلیون لیر ارزش دارند. 

خرید ویلا در منطقه اتی‌مسگوت آنکارا(Etimesgut)

خرید ویلا در منطقه اتی‌مسگوت آنکارا(Etimesgut)

قیمت ویلا در منطقه اتی‌مسگوت از 1 میلیون لیر برای ویلاهای قدیمی تا 4 میلیون لیر برای ویلاهای نوساز با امکانات کامل متغیر می‌باشد. به عنوان مثال ویلای نوساز با متراژ 220 متر و 4 خوابه در این منطقه 4 میلیون لیر(حدود 8 میلیارد تومان) ارزش دارد.

[sv slug=”pink”]به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ملک در آنکارا، مقاله خرید ملک در آنکارا را مطالعه کنید.

خرید ویلا در ازمیر

خرید ویلا در ازمیر

یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن، شهر ازمیر می‌باشد. ازمیر در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در بازار ملک داشته است و سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. قیمت ویلا در این شهر در مقایسه با استانبول مناسب‌تر است. بنابراین در صورتی که سرمایه‌ کافی برای خرید ویلا در استانبول را ندارید، می‌توانید در شهر ازمیر برای خرید ویلا اقدام نمایید.

خرید ویلا در منطقه بورنوا ازمیر(Bornova)

خرید ویلا در منطقه بورنوا ازمیر(Bornova)

یکی از بهترین مناطق شهر ازمیر، منطقه بورنواست که به شهروندان ایرانی برای خرید ملک پیشنهاد می‌شود. قیمت ملک در این منطقه در مقایسه با  سایر مناطق ازمیر کمی بیشتر است.

با سرمایه‌ای حدود 2 میلیون لیر می‌توان در این منطقه یک ویلای 150 متری سه خوابه خریداری کرد. البته در نظر داشته باشید قیمت ویلاهای این منطقه با متراژ بالا(500 متر) با امکانات کامل تا 14 میلیون لیر افزایش می‌یابد.

خرید ویلا در منطقه گوزل باغچه ازمیر(Güzelbahçe)

خرید ویلا در منطقه گوزل باغچه ازمیر(Güzelbahçe)

یکی دیگر از مناطق شهر ازمیر که موقعیت‌های عالی برای سرمایه‌گذاری به خریداران پیشنهاد می‌کند، منطقه گوزل باغچه شهر ازمیر است. درصورتیکه قصد دارید برای خرید ویلا در شهر ازمیر اقدام کنید، ویلاهای لوکس با امکانات کامل در شهرک‌های ویلایی این منطقه گزینه مناسبی برای شماست. حداقل سرمایه لازم برای خرید ویلا در این منطقه 1 میلیون و هشتصد هزار لیر می‌باشد. به طور مثال برای خرید یک ویلای نوساز 7 خوابه بامتراژی حدود 200 متر در این منطقه باید چیزی حدود 3 میلیون لیر در نظر بگیرید.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ملک در ازمیر، مقاله خرید ملک در ازمیر را مطالعه کنید.

خرید ویلا در آنتالیا

خرید ویلا در آنتالیا

آنتالیا نیز یکی از پرطرفدارترین مناطق ترکیه برای خرید خانه ویلایی می‌باشد. قیمت ملک در این شهر در مقایسه با استانبول کاملا به صرفه است. از طرفی دیگر این شهر یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی ترکیه می‌باشد که با خرید ویلا در آن می‌توانید از طریق اجاره ملک هم درآمدزایی کنید.

با سرمایه‌ای حدود 900 هزار می‌توان برای خرید خانه ویلایی در این شهر اقدام کرد. در نظر داشته باشید برای خرید خانه‌های ویلایی لاکچری با امکانات کامل در این شهر باید حداقل چیزی حدود 2 میلیون لیر بپردازید.

خرید ویلا در منطقه آلانیا آنتالیا(Alanya)

خرید ویلا در منطقه آلانیا آنتالیا(Alanya)

یکی از پرطرفدارترین مناطق برای گذراندن تعطیلات منطقه آلانیا است. قیمت ویلا در این منطقه از 1 تا 4 میلیون لیر متغیر می‌باشد. به طور مثال برای خرید یک ویلای نوساز 350 متری با امکانات کامل در این منطقه باید حدود 3 میلیون لیر بپردازید.

خرید ویلا در منطقه قاضی پاشا آنتالیا(Gazipaşa)

خرید ویلا در منطقه قاضی پاشا آنتالیا(Gazipaşa)

یکی دیگر از مناطق شهر آنتالیا برای خرید ویلا، منطقه قاضی پاشاست. قیمت ویلا در این منطقه از 5/1 تا 6 میلیون لیر متغیر است. با سرمایه‌ای حدود 3 میلیون لیر می‌توانید در این منطقه برای خرید خانه ویلایی با متراژ 300 متر (4 خوابه) اقدام کنید.

خرید ویلا در کوش‌آداسی

خرید ویلا در کوش‌آداسی

کوش‌آداسی یکی از پرطرفدارترین مناطق در ترکیه برای گذراندن تعطیلات است. خرید ویلا در کوش‌آداسی برای افرادی که قصد دارند برای تعطیلات در منطقه‌ای خوش آب و هوا در ترکیه اقامت داشته باشند، گزینه مناسبی است. به منظور خرید خانه ویلایی با امکانات کامل در این منطقه باید چیزی نزدیک به 2 میلیون لیر در نظر بگیرید.

خرید ویلا در منطقه سوگوکاک کوش آداسی(sogucak)

خرید ویلا در منطقه سوگوکاک کوش آداسی(sogucak)

سوگوکاک یکی از مناطق کوش آداسی است که برای خرید ویلا به شهروندان ایرانی پیشنهاد می‌شود. برای خرید ویلا در این منطقه باید حداقل 900 هزار لیر در نظر بگیرید. البته قیمت ویلاهای لاکچری با امکانات کامل در این منطقه تا 2 میلیون لیر هم می‌رسد.

مراحل خرید ویلا در ترکیه و دریافت اقامت و شهروندی ترکیه برای افراد خارجی


  1. در مرحله اول لازم است تحقیقات لازم را انجام داده و یک مشاور املاک ایرانی در ترکیه پیدا کنید.
  2. مشاور املاک ایرانی در ترکیه، با توجه به میزان بودجه و شرایط شما بهترین گزینه‌های موجود را به شما پیشنهاد خواهد کرد.
  3. در این مرحله همراه با مشاور املاک ایرانی در ترکیه از املاک موجود بازدید کرده و بهترین گزینه را انتخاب می‌کنید.
  4. پس از انتخاب ملک، قرارداد خرید ملک بسته خواهد شد. در این مرحله خریدار مبلغی را بابت بیعانه به حساب صاحب ملک واریز خواهد کرد.
  5. به هنگام بستن قرارداد، مشاور شما هم در جلسه معامله حضور خواهد داشت و شما را از تمام بندهای قرارداد آگاه می‌سازد.
  6. بعد از پرداخت بیعانه، ملک مورد نظر باید توسط کارشناس شهرداری ارزیابی گردد. این مرحله ممکن است 3 یا 4 روز طول بکشد.
  7. بعد از انجام تمامی مراحل لازم باقیمانده مبلغ به حساب فروشنده واریز و سند رسمی ملک(تاپو)‌به نام خریدار منتقل می‌شود.
  8. با در دست داشتن سند ملک، پاسپورت و دیگر مدارک لازم می‌توان برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه اقدام کرد.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص، مقاله خرید ملک در ترکیه را مطالعه کنید.

به هنگام خرید ویلا در ترکیه، نکات زیر را در نظر داشته باشید.


  • در صورتی که قصد دارید برای پیش ‌خرید خانه در ترکیه اقدام کنید، قبل از پرداخت پول تحقیقات لازم را انجام دهید.
  • سعی کنید در مناطقی ویلا بخرید که موقعیت مناسبی به لحاظ سرمایه‌گذاری داشته باشد.
  • بهتر است روی ویلاهای خیلی قدیمی سرمایه‌گذاری نکنید، چرا که باید برای تعمیرات هزینه قابل توجهی پرداخت کنید.
  • به هنگام خرید ویلا از مشاوری آگاه و کار بلد کمک بگیرید، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران ایرانی به زبان ترکی مسلط نیستند و در مورد قوانین اطلاعات کافی ندارند، ممکن است در دام کلاهبرداران بیفتند.

پرسش‌های متداول


حداقل سرمایه لازم برای خرید ویلا در ترکیه چقدر است؟

حداقل سرمایه لازم برای خرید ویلا در ترکیه 450 هزار لیر می‌باشد. در صورتی که قصد داشته باشید برای خرید ویلا در استانبول اقدام کنید، حداقل سرمایه لازم حدود 1 میلیون لیر(2 میلیارد تومان) خواهد بود.

آیا ایرانیان می‌توانند برای خرید ویلا در ترکیه اقدام کنند؟

بله. شهروندان ایرانی می‌توانند در ترکیه ویلا بخرند و از این طریق برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه اقدام کنند.

برای خرید خانه ویلایی لاکچری با امکانات کامل در استانبول چه سرمایه‌ای لازم است؟

حدود 5 میلیون لیر(10 میلیارد تومان)