خرید آپارتمان دست دوم یا چند سال ساخت در ترکیه

خرید آپارتمان دست دوم یا چند سال ساخت در ترکیه
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

یکی از بهترین مقاصد سرمایه‌گذاری خارجی برای ایرانیان، سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه است. در سال‌های اخیر شهروندان ایرانی گرایش زیادی به سرمایه‌گذاری در بازار ملک و مستغلات ترکیه داشته‌اند؛ چرا که بدین‌ترتیب علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در بازاری پربازده، امکان دریافت اقامت و بهره‌مندی از مزایای آن برای ایشان فراهم خواهد شد.

یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بازار ملک ترکیه، خرید ملک دست دوم و یا چند سال ساخت می‌باشد. در ترکیه هم مانند ایران، قیمت ملک دست دوم کمتر از ملک نو می‌باشد. بنابراین افرادی که سرمایه کافی برای خرید ملک نو را ندارند، می‌توانند برای خرید ملک دست دوم اقدام کنند. به طور مثال درصورتی که برای خرید یک آپارتمان 80 متری در مناطق متوسط ترکیه به 700 هزار لیر نیاز داشته باشید، همین متراژ آپارتمان را برای واحدهای 10 سال ساخت در همین منطقه می‌توانید با 500 هزار لیر خریداری کنید. در ادامه مطلب توضیحات کاملی در خصوص مزایای خرید ملک دست دوم، نحوه دریافت اقامت و هزینه‌ها آورده شده است.

ملک دست دوم چیست؟


ملک دست دوم چیست؟

به طور کلی ملک دست دوم به ملکی گفته می‌شود که سند مالکیت آن حداقل یک بار از سازنده اصلی به خریدار تغییر کرده باشد. بنابراین زمانی که برای خرید ملک دست دوم اقدام می‌کنید، در واقع شما مالک اول ملک مورد نظر نیستید و قبل از شما ملک به نام شخص دیگری بوده است. با این وجود، خانه دست دوم همیشه یک ملک قدیمی نیست. در ترکیه افراد بسیاری روی املاک در حال ساخت سرمایه‌گذاری می‌کنند، بدین معنا که املاک در حال ساخت را با قیمتی مناسب خریداری می‌کنند و پس از تکمیل ملک، آن را می‌فروشند.

خرید ملک نو در ترکیه بهتر است یا دست دوم؟


خرید ملک نو در ترکیه بهتر است یا دست دوم؟

به طور کلی بیشتر افراد تمایل دارند ملک نوساز خریداری کنند. با این وجود درصورتی که سرمایه کافی برای خرید ملک وجود نداشته باشد، می‌توان برای خرید ملک دست دوم با قیمت پایین‌تر اقدام کرد.

  • مهم‌ترین مزیت خرید ملک دست دوم در ترکیه، قیمت مناسب آن است. به طور مثال درصورتی که قیمت یک واحد آپارتمان نوساز در منطقه بیلیک‌دوزو 600 هزار لیر باشد، با سرمایه‌ای حدود 450 هزار لیر می‌توان برای خرید یک واحد آپارتمان دست دوم در این منطقه اقدام کرد.
  • از معایب خرید ملک دست دوم در ترکیه، می‌توان به هزینه‌های مربوط به بازسازی و نگهداری ملک خریداری شده اشاره کرد. معمولا بعد از خرید ملک دست دوم در ترکیه، باید مبلغی را بابت تعمیرات و بازسازی ملک خریداری شده در نظر بگیرید.

برای خرید خانه دست دوم در ترکیه باید مبلغی را بابت بازسازی ساختمان در نظر بگیرید. هزینه‌هایی همچون تعمیر سیستم گرمایشی، رنگ زدن خانه، تعویض کابینت‌ها و پارکت از جمله‌ هزینه‌های مربوط به بازسازی خانه می‌باشند. این درحالی است که با خرید آپارتمان نوساز در ترکیه شما صاحب یک آپارتمان کلید نخورده سالم می‌شوید که دیگر نیازی به هزینه‌های جانبی ندارد. برخی از شهروندان ایرانی برای خرید ملک کلنگی در ترکیه اقدام می‌کنند و با در دست داشتن سند ملک برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک اقدام می‌کنند.

خرید ملک دست دوم و دریافت اقامت ترکیه


خرید ملک دست دوم و دریافت اقامت ترکیه

درصورتی که قصدتان از خرید ملک در ترکیه، دریافت اقامت ترکیه باشد، باید بدانید که به املاک دست دوم هم اقامت تعلق می‌گیرد و از این بابت مشکلی نخواهید داشت. با خرید ملک دست دوم در ترکیه با ارزش کمتر از 250 هزار دلار می‌توان برای دریافت اقامت موقت اقدام کرد. با دریافت اقامت موقت ترکیه، هرسال می‌توانید با در دست داشتن سند ملک برای تمدید اقامت اقدام کنید. همچنین بعد از گذشت 5 تا 8 سال، اقامت دائمی ترکیه به شخص متقاضی اعطا خواهد گردید.

خرید ملک دست دوم و دریافت حق شهروندی ترکیه


خرید ملک دست دوم و دریافت حق شهروندی ترکیه

با خرید ملک دست دوم در ترکیه، می‌توانید برای دریافت اقامت دائمی و شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک نیز اقدام کنید، البته باید در نظر داشته باشید ملک خریداری شده باید بیش از 250 هزار دلار ارزش داشته باشد. همچنین برای دریافت شهروندی لازم است ملک مورد نظر را از یک شهروند ترک خریداری کرده باشید زیرا به املاک خریداری شده از شهروندان ایرانی، حق شهروندی تعلق نمی‌گیرد.

قیمت ملک دست دوم در ترکیه


قیمت ملک دست دوم در ترکیه

قیمت ملک خریداری شده در ترکیه بسته به شهر، منطقه و امکاناتی که مد نظر دارید متفاوت می‌باشد. برخی از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت خانه در ترکیه عبارتند از:‌

  • شهری که در آن برای خرید ملک اقدام می‌کنید.
  • منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده است.
  • متراژ ملک
  • قدمت بنا(سال ساخت)
  • امکانات ملک

قیمت ملک دست دوم در استانبول ترکیه

قیمت ملک دست دوم در استانبول ترکیه

به طور کلی قیمت ملک در شهر استانبول در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه گرانتر است و املاک دست دوم هم از این قاعده تبعیت می‌کنند. با وجود این شهر استانبول به دلیل مزایایی که دارد، مقصد اول سرمایه‌گذاری در بازار ملک است. برخی از مزایای خرید ملک دست دوم در استانبول که شهروندان ایرانی را به سرمایه‌گذاری در این شهر تشویق می‌کنند، عبارتند از:

  • اقتصاد پویا و زیرساخت‌های مناسب در استانبول موقعیت خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کرده است و بنابراین شهروندان خارجی را به خرید ملک در این شهر تشویق می‌کند.
  • استانبول مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه است و بازار مسکن در آن رونق خوبی دارد.
  • اجاره ملک در شهر استانبول خواهان بسیاری دارد و با خرید ملک در این شهر می‌توانید براحتی آن را اجاره دهید و از این طریق هم کسب درآمد کنید.

حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک چند سال ساخت در شهر استانبول، 400 هزار لیر می‌باشد. به طور مثال درصورتی که یک واحد آپارتمان 70 متری نوساز در منطقه‌ای مثل بیلیک‌دوزو 500 هزار لیر ارزش داشته باشد، برای خرید یک واحد آپارتمان 10 سال ساخت با همین متراژ باید حدودا 400 هزار لیر هزینه کنید. در ادامه مطلب برخی از موقعیت‌های فروش ملک دست دوم در استانبول آورده شده است.

خرید ملک دست دوم در استانبول ترکیه
مشخصات ملکقدمت ملکتعداد خوابمنطقهقیمت(لیر)‌
آپارتمان دست دوم 50 متری50 سال ساخت1بشیکتاش500000
آپارتمان دست دوم 70 متری10 سال ساخت2آرناووت‌کوی295000
آپارتمان دست دوم 98 متری7 سال ساخت1بیلیک‌دوزو300000
آپارتمان دست دوم 70 متری40 سال ساخت2کادیکوی510000
آپارتمان دست دوم 60 متری13 سال ساخت2آتاشهیر450000

قیمت ملک دست دوم در آنکارا ترکیه

قیمت ملک دست دوم در آنکارا ترکیه

در صورتی که سرمایه لازم برای خرید ملک در استانبول را ندارید و از طرفی از پس هزینه‌های زندگی در استانبول هم برنمی‌آیید، شهر آنکارا گزینه مناسبی برای شماست زیرا قیمت ملک در این شهر مناسب‌تر است. به طور مثال اگر برای خرید یک واحد آپارتمان در مناطق متوسط این شهر به 350000 لیر نیاز داشته باشید، با سرمایه‌ای حدود 250000 لیر می‌توانید یک آپارتمان 10 سال ساخت با همین متراژ در این منطقه خریداری کنید. برخی از موقعیت‌های فروش ملک دست دوم در این شهر عبارتند از:

خرید ملک دست دوم در آنکارا ترکیه
مشخصات ملکقدمت ملکتعداد خوابمنطقهقیمت(لیر)‌
آپارتمان دست دوم 55 متری40 سال ساخت1چانکایا200000
آپارتمان دست دوم 75 متری14 سال ساخت2اتی‌مسگوت250000
آپارتمان دست دوم 120 متری20 سال ساخت3گول باشی400000
آپارتمان دست دوم 110 متری30 سال ساخت2پورساکلار280000
آپارتمان دست دوم 85 متری35 سال ساخت2یئنی محله180000

قیمت ملک دست دوم در ازمیر ترکیه

قیمت ملک دست دوم در ازمیر ترکیه

یکی دیگر از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه که برای خرید ملک دست دوم به شهروندان خارجی پیشنهاد می‌شود، شهر ازمیر است. قیمت ملک در این شهر نسبت به استانبول مناسب‌تر است. به طور مثال برای خرید آپارتمان در مناطق خوب ازمیر نظیر کارشیاکا می‌توان با 400000 لیر برای خرید یک واحد آپارتمان دوخوابه با قدمت 10 سال اقدام کرد، این درحالیست که برای خرید آپارتمان نوساز با همین مشخصات باید حداقل 500000 لیر در نظر بگیرید. با خرید ملک دست دوم در شهر ازمیر علاوه‌ بر سرمایه‌گذاری در بازاری مناسب با بازگشت سرمایه ‌عالی، می‌توان برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه اقدام کرد.

خرید ملک دست دوم در ازمیر ترکیه
مشخصات ملکقدمت ملکتعداد خوابمنطقهقیمت(لیر)‌
آپارتمان دست دوم 78 متری31 سال ساخت2بایراکلی280000
آپارتمان دست دوم 143 متری51 سال ساخت1بورنوا180000
آپارتمان دست دوم 115 متری15 سال ساخت2قاضی امیر400000
آپارتمان دست دوم 85 متری18 سال ساخت2کناک175000
آپارتمان دست دوم 50 متری27 سال ساخت1کارشیاکا500000

نکات لازم به هنگام خرید ملک دست دوم یا چند سال ساخت در ترکیه


  • با توجه به اینکه ملک دست دوم از شخص خریداری می‌گردد و نه یک شرکت سازنده، قبل از پرداخت وجه مطمئن شوید که ملک خریداری شده مشکلی نداشته باشد. به همین منظور باید از قبل اطمینان حاصل کنید که ملک خریداری شده بدهی مالیاتی نداشته باشد، در رهن بانک نباشد و … . همچنین باید قبل از خرید ملک سند آن را ببینید و مشخصات ملک خریداری شده نظیر طبقه، واحد و … را به طور کامل بررسی نمایید.
  • برای پرداخت وجه، هرگز وجه نقد پرداخت نکنید و سعی کنید هرگونه واریز وجه را از طریق بانک انجام دهید و فیش واریزی را نزد خودتان نگه دارید.
  • به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، بهتر است به هنگام معامله همراه با مشاوری آگاه به قوانین و قابل اعتماد در جلسه حاضر شوید. قراردادی رسمی تنظیم کنید و موارد لازم در خصوص زمان تخلیه، هزینه‌های مربوطه و … را در آن لحاظ کنید.
  • به خانه‌های برخی از مناطق در شهر استانبول، مجوز اقامت تعلق نمی‌گیرد. به عنوان مثال با خرید ملک در منطقه فاتیح استانبول نمی‌توانید برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید. بنابراین قبل از خرید ملک باید ببینید آیا ملک مورد نظر شرایط لازم برای دریافت اقامت را دارا می‌باشد یا خیر.
  • سعی کنید برای خرید ملکی اقدام کنید که آینده خوبی داشته باشد و قیمت آن در سال‌های آینده رشد کند.

گونش اینوست با کادری مجرب از مشاوران کارآزموده و حرفه‌ای در فرایند خرید ملک، از لحظه بازدید تا تحویل سند، همراه شما خواهد بود. با هر سرمایه‌ای که دارید می‌توانید برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک اقدام کنید. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. مشاوران ما با دریافت اطلاعات و میزان سرمایه شما، بهترین گزینه‌های املاک نو و دست دوم را به شما معرفی خواهند کرد.

پرسش‌های متداول


حداقل سرمایه برای خرید ملک دست دوم و چند سال ساخت در ترکیه چقدر است؟

 250 هزار لیر

آیا می توان با خرید یک واحد آپارتمان قدیمی در شهرهای کوچک ترکیه برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کرد؟

بله، طبق قوانین ترکیه اهمیتی ندارد که ملک خریداری شده در کدام منطقه واقع شده باشد و یا سن ملک خریداری شده چقدر باشد. فارغ از خصوصیات ملک خریداری شده، با در دست داشتن سند اصلی(تاپو)‌ ملک می‌توان برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کرد.

آیا می توان با خرید خانه قدیمی در ترکیه برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کرد؟

در صورتی که خانه خریداری شده بیش از 250000 دلار ارزش داشته باشد، می توان بلافاصله برای دریافت شهروندی ترکیه و پاسپورت اقدام کرد.