خرید ملک و آپارتمان در لیسبون پرتغال

خرید ملک و آپارتمان در لیسبون پرتغال
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

هزینه زندگی در ترکیه

در این مقاله قصد داریم به بررسی هزینه‌های عمومی زندگی در ترکیه بپردازیم. هزینه‌های عمومی زندگی که در این مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار

مطالعه »

راهنمای خرید ملک در ترکیه 2023

 خرید ملک در ترکیه یکی از آسان ترین روشها برای دریافت اقامت ترکیه می‌باشد. طبق قوانین جدید، شهروندان خارجی می‌توانند با خرید ملک به ارزش

مطالعه »

اقتصاد قوی و رو به رشد شهر لیسبون پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد. اخیرا خرید ملک در این شهر برای سرمایه گذاران بسیار محبوب شده است و تقاضای خرید ملک افزایش یافته است. بنابراین قیمت ملک در این شهر روز به روز افزایش می‌یابد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی مایلند از طریق برنامه گلدن ویزای پرتغال برای دریافت اقامت و شهروندی این کشور اقدام کنند. البته باید در نظر داشته باشید طبق قوانین جدید که در سال 2022 لازم‌الاجراست، برای اقدام از طریق گلدن ویزا، نمی‌توانید در شهر لیسبون ملک خریداری کنید. درصورتی که قصد دارید از این طریق برای دریافت اقامت پرتغال اقدام کنید، بهتر است در دیگر مناطق نظیر مادیرا و آزور ملک و آپارتمان بخرید.

چرا باید با خرید ملک در لیسبون سرمایه گذاری کنیم؟


چرا باید با خرید ملک در لیسبون سرمایه گذاری کنیم؟

خرید ملک در لیسبون و به طور کلی در کشور پرتغال با وجود شیوع کرونا همچنان روبه رشد است. کشور پرتغال و مخصوصا شهر لیسبون یک مقصد گردشگری محبوب و مکانی فوق العاده برای سرمایه گذاری است که تا حد زیادی مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است.

خوشبختانه برای افراد خارجی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. لیسبون یکی از بهترین پایتخت های اروپایی است که شرایط فوق العاده ای برای سرمایه گذاری و خرید ملک دارد. در نظر داشته باشید قیمت ملک در این شهر گران‌تر از سایر شهرهای پرتغال است، اما به لحاظ اقتصادی آینده بهتری خواهد داشت.

با توجه به اینکه لیسبون یک شهر توریستی است، خرید ملک در این شهر به خصوص در مرکز شهر یک سرمایه گذاری فوق العاده است. حتی اگر قصد زندگی در آن ملک را نداشته باشید، می‌توانید آن را اجاره دهید و از این طریق هم درآمدزایی کنید.

قانون جدید برای دریافت گلدن ویزا(ویزای طلایی پرتغال) در سال 2022

طبق قوانین جدید که در سال 2022 لازم الاجراست، سرمایه‌گذاران در مناطق شلوغ پرتغال نظیر لیسبون،‌ پورتو و آلگاروه نمی‌توانند ملک خریداری کنند. بنابراین درصورتیکه قصد دارید از طریق سرمایه‌گذاری در بازار ملک برای دریافت اقامت پرتغال اقدام کنید، بهتر است در مناطقی نظیر مادیرا و یا آلنتجو ملک بخرید. حتما قبل از خرید ملک با مشاوری آگاه و قابل اعتماد مشورت کنید.

 

بهترین محله‌های شهر لیسبون برای خرید ملک


بهترین محله‌های شهر لیسبون برای خرید ملک

لیسبون پایتخت پرتغال و بزرگترین شهر این کشور است. قیمت ملک و آپارتمان در مناطق مختلف این شهر متفاوت است. به طور متوسط قیمت ملک در این شهر به ازای هر متر مربع از 2500 تا 4000 یورو متغیر می‌باشد. در ادامه مطلب بهترین مناطق لیسبون برای سرمایه‌گذاری در بازار ملک را به شما معرفی می‌کنیم.

آلفاما(Alfama)

آلفاما(Alfama)

آلفاما یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مناطق شهر لیسبون برای خرید ملک و آپارتمان می‌باشد. قیمت ملک در این منطقه در مقایسه با سایر مناطق نسبتا بیشتر است. به طور متوسط با 300000 یورو میتوان در این منطقه یک واحد آپارتمان خریداری کرد. در نظر داشته باشید برای خرید خانه ویلایی در این منطقه با امکانات کامل باید چیزی حدود 1300000 یورو بپردازید.

قیمت ملک در منطقه آلفاما لیسبون
خانهمتراژقیمت(یورو)
آپارتمان یک خوابه52268000
آپارتمان 2 خوابه65290000
آپارتمان 3 خوابه125450000
خانه ویلایی 4 خوابه3141850000

پرینسیپه رئال(Príncipe Real)

پرینسیپه رئال(Príncipe Real)

این منطقه نیز از بهترین مناطق شهر لیسبون می‌باشد که برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شود. با 300 هزار یورو می‌توانید یک واحد آپارتمان 60 متری در این منطقه خریداری کنید. این در حالیست که برای خرید آپارتمانی با متراژ 170 متر(4 خوابه) و امکانات کامل در این منطقه باید حدود 950000 یورو در نظر بگیرید.

قیمت ملک در منطقه پرینسیپه رئال لیسبون
خانهمتراژقیمت(یورو)
آپارتمان یک خوابه46290000
آپارتمان 2 خوابه48309000
آپارتمان 3 خوابه122660000
خانه ویلایی 3 خوابه144890000

لاپا(Lapa)

یکی دیگر از مناطق لیسبون که برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری مناسب است، لاپا می‌باشد. برای خرید یک واحد آپارتمان دوخوابه در این منطقه باید حداقل 300 هزار یورو بپردازید. این در حالیست که قیمت آپارتمان‌‌های 4 یا 5 خوابه با امکانات کامل تا 4 میلیون یورو هم می‌رسد.

قیمت ملک در منطقه لاپا لیسبون
خانهمتراژقیمت(یورو)
آپارتمان یک خوابه50295000
آپارتمان 2 خوابه75329000
آپارتمان 3 خوابه190480000
خانه ویلایی 2 خوابه125700000

چگونه برای خرید ملک در لیسبون اقدام کنیم؟


چگونه برای خرید ملک در لیسبون اقدام کنیم؟

اولین روش برای سرمایه گذاری با خرید ملک در پرتغال از طریق گلدن ویزای پرتغال است، اما همانطور که گفته شد در سال 2022 سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لیسبون دیگر امکان پذیر نخواهد بود. به همین منظور درصورتی که قصد دارید از طریق خرید ملک برای دریافت گلدن ویزا اقدام کنید، باید در مناطقی دیگر نظیر مادیرا و آلنتجو به دنبال خرید ملک باشید. در ادامه مطلب مراحل سرمایه‌گذاری و خرید ملک در شهر لیسبون پرتغال به اختصار آورده شده است. توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدام، با مشاوری آگاه و قابل اعتماد مشورت کنید.

مرحله اول: دریافت شماره مالیاتی پرتغال

به منظور خرید ملک در پرتغال، قبل از هر کاری باید برای دریافت شماره مالیاتی(Número de Identificação Fiscal (NIF)) اقدام کنید. به منظور دریافت این شماره باید با در دست داشتن پاسپورت و مدارک مربوط به نشانی محل سکونت به اداره مالیات مراجعه کنید. همچنین برای باز کردن حساب بانکی نیز به این شماره نیاز خواهید داشت.

مرحله دوم: پیدا کردن ملک مورد نظر

قبل از هرکاری بودجه و ملک مورد نظرتان را مشخص کنید. سرمایه‌تان برای خرید ملک چقدر است؟ قصد خرید آپارتمان را دارید یا خانه ویلایی؟ قصد دارید در مرکز شهر سرمایه‌گذاری کنید یا اطراف شهر؟ به منظور دریافت مشاوره، بهتر است از افرادی آگاه و قابل اعتماد کمک بگیرید. بسته به نوع خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید و هدفتان از خرید ملک، گزینه‌های متفاوتی به شما پیشنهاد خواهد شد. به عنوان مثال:

  • اگر تصمیم دارید ملک خریداری شده را به گردشگران اجاره دهید بهتر است به دنبال آپارتمانی در مرکز شهر باشید.
  • اگر تنها با دید سرمایه‌گذاری برای خرید ملک اقدام می‌کنید، بهتر است در مورد مناطقی که امکان پیشرفت بیشتری دارند، اطلاعات لازم را کسب کنید.
  • اگر قصد دارید در آنجا زندگی کنید بهتر است در شهر لیسبون، محله و ملک مورد نظرتان را انتخاب کنید.

خدمات گونش اینوست

با توجه به عدم آشنایی شهروندان ایرانی با مناطق شهر لیسبون و همچنین خطر وجود کلاهبرداری، وجود یک مشاور قابل اعتماد و آگاه ضروری است. مشاوران ما در گونش اینوست با دریافت و ارزیابی اطلاعات شما، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهند داد. ما در تمامی مراحل خرید ملک، آماده‌سازی ملک خریداری شده، افتتاح حساب بانکی، مراحل نقل و انتقال سند و دریافت اقامت و شهروندی با شما همراه خواهیم بود. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مرحله سوم: پرداخت ودیعه و انجام امور اداری

بعد از پیدا کردن ملک مورد نظر نوبت به انجام کارهای اداری می‌رسد. در این مرحله شما باید ده درصد از کل مبلغ ملک را به عنوان ودیعه پرداخت کنید. در نظر داشته باشید درصورتیکه بعد از پرداخت تصمیم به فسخ قرارداد بگیرید، پول شما برگشت داده نمی‌شود.

مرحله چهارم: امضای قرارداد

بعد از انجام مذاکرات لازم، قراری را برای نهایی کردن قرارداد تعیین می‌کنید و خریدار باید باقی مانده هزینه ملک را پرداخت کند. در روز تعیین شده طرفین قرارداد در دفتر ثبت اسناد حاضر شده، قرارداد را امضا می‌کنند و خریدار کلید ملک را از فروشنده دریافت خواهد کرد.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه‌ها

خریدار باید علاوه بر مبلغی که بابت خرید ملک می‌پردازد، سایر هزینه‌ها را هم در نظر داشته باشد.

  • IMT (مالیات انتقال ملک)
  • حق تمبر
  • هزینه های دفتر ثبت اسناد رسمی

دریافت اقامت و شهروندی پرتغال


دریافت اقامت و شهروندی پرتغال

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم دریافت اقامت و شهروندی از طریق برنامه گلدن ویزای پرتغال، یکی از ساده ترین راه ها برای گرفتن اقامت و زندگی در این کشور است. در سال 2022 و با توجه به تغییرات صورت گرفته در قوانین مربوط به برنامه گلدن ویزای پرتغال، درصورتی که قصد دارید از طریق خرید ملک برای دریافت اقامت اقدام کنید، بهتر است در مناطقی نظیر مادیرا به دنبال سرمایه‌گذاری باشید.

البته باید در نظر داشته باشید که خرید ملک در لیسبون حتی بدون گلدن ویزا، همچنان می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی برای شما باشد. اگر تصمیم به خرید ملک و زندگی در شهر لیسبون را دارید، می‌توانید برای دریافت اقامت از طریق روش‌های دیگری نظیر ویزای تمکن مالی و یا ویزای استارتاپ پرتغال اقدام کنید.

در نظر داشته باشید برای اینکه بتوانید از طریق ویزای تمکن مالی برای دریافت اقامت پرتغال اقدام کنید، باید ثابت کنید برای تامین هزینه‌های خود و خانواده‌تان درآمدی ثابت(بدون نیاز به کار کردن) نظیر درآمد حاصل از اجاره ملک، سپرده‌گذاری بانکی و یا حقوق بازنشستگی دارید. با دریافت این اقامت، پس از 5 سال می‌توانید برای دریافت اقامت دائمی و بعد از 6 سال برای دریافت حق شهروندی پرتغال اقدام نمایید.

یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت پرتغال، ویزای استارتاپ است. ویزای استارتاپ نوعی ویزا است که به کارآفرینان خارج از کشورهای اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد در پرتغال برای راه‌اندازی یک استارتاپ اقدام کنند و یا کسب‌وکار فعلیشان را توسعه دهند. برای دریافت اقامت از این طریق، قبل از هر کاری باید یک بیزنس پلن(طرح جامع کسب و کار) ارائه کنید. درصورتیکه شرایط لازم را دارا باشید، اقامت موقت پرتغال به شما اعطا می‌گردد. همچنین بعد از گذشت 5 سال اقامت دائم و بعد از 6 سال حق شهروندی پرتغال به شما تعلق خواهد گرفت.

حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در لیسبون چقدر است؟


حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در لیسبون چقدر است؟

برای خرید آپارتمان در لیسبون باید حداقل 300000 یورو در نظر بگیرید. هنگام امضا کردن قرارداد اولیه ده درصد از کل مبلغ ملک را باید پرداخت کنید و باقی مبلغ هنگام ثبت قرارداد در دفتر ثبت اسناد رسمی پرداخت می‌گردد. درصورتی که سرمایه کمی دارید، می‌توانید در مناطق ارزان‌قیمت پرتغال نظیر آلنتجو برای خرید ملک و آپارتمان اقدام کنید.

پرسش‌های متداول


آیا افراد خارجی می‌توانند در کشور پرتغال ملک بخرند؟

بله. هیچ محدودیتی برای خرید ملک در این کشور توسط افراد خارجی وجود ندارد. دولت پرتغال از سرمایه گذاری توسط افراد خارجی در این کشور حمایت می‌کند.

برای خرید ملک در لیسبون چه مدارکی لازم است؟

متقاضی خرید ملک مستقیما یا از طریق وکیل باید در ابتدا از اداره مالیات در پرتغال شماره مالیاتی خود را دریافت کند. دیگر مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • مدارک شناسایی خریدار و فروشنده
  • قرارداد خرید ملک
  • گواهی قابل سکونت بودن ملک
  • پرداخت حق تمبر
  • ثبت زمین

پیش خرید خانه در لیسبون پرتغال به چه صورت است؟

برای پیش خرید یک ملک شما باید 30 درصد از کل مبلغ را هنگام عقد قرارداد پرداخت کنید. مابقی را معمولا به صورت اقساط درحین ساخت و ساز پرداخت می‌کنید و قسط نهایی را هنگام امضای سند پرداخت خواهید کرد.

آیا می توان برای خرید خانه در لیسبون وام گرفت؟

بله، بانک‌های پرتغال تا سقف 70 درصد ارزش ملک مورد نظر را به خریدار وام می‌دهند.