ویزای کارآفرینی پرتغال(ویزای D2 پرتغال)

ویزای کارآفرینی پرتغال(ویزای D2 پرتغال)
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

اداره مهاجرت ترکیه(گوچ ادارسی)

اداره مهاجرت ترکیه(گوچ ادارسی)

اداره مهاجرت ترکیه(Göç İdaresi)، امور مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه را تحت کنترل دارد. شهروندان ایرانی برای انجام اموری همچون مصاحبه دریافت اقامت، پیگیری

مطالعه »

شما می توانید از طریق ویزای D2 با کار آفرینی در کشور پرتغال اقامت این کشور را داشته باشید. دولت پرتغال برای رشد اقتصاد این کشور ویزا D2 را به سرمایه گذاران خارجی می دهد. ویزای D2 پرتغال کمتر از ویزای D7 و ویزای طلایی شناخته شده است در حالی که شما می توانید از طریق این ویزا اقامت دائم و شهروندی پرتغال را دریافت کنید.

دریافت ویزای کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار در پرتغال، یکی از روش‌های دریافت اقامت و شهروندی پرتغال می‌باشد. سایر روش‌های دریافت اقامت پرتغال عبارتند از:

  • اقامت پرتغال از طریق تحصیل
  • اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری(گلدن ویزا)
  • اقامت پرتغال از طریق بازنشستگی(تمکن مالی یا D7)
  • اقامت پرتغال از طریق ازدواج
  • اقامت پرتغال از طریق تولد

یکی از آسان‌ترین روش‌های دریافت اقامت پرتغال، خرید ملک می‌باشد. با خرید ملک در کشور پرتغال، اقامت موقت این کشور به شما اعطا می شود و پس از 6 سال اقامت قانونی می توان برای دریافت حق شهروندی اقدام کرد. گونش اینوست با سابقه‌ای درخشان در امر مهاجرت، کل فرایند دریافت اقامت و شهروندی شما را برعهده خواهد گرفت.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در گونش اینوست تماس بگیرید. مشاوران ما در مجموعه گونش با در نظر گرفتن شرایط و میزان بودجه شما، بهترین روش دریافت اقامت را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

 

مزایای ویزای D2 پرتغال چیست؟


مزایای ویزای D2 پرتغال چیست؟

اجازه سفر به کشورهای حوزه شنگن

شما با داشتن ویزای D2 پرتغال می توانید آزادانه به سایر کشورهای حوزه شنگن (26 کشور اتحادیه اروپا) سفر کنید. ویزای D2 از لحاظ قانونی اجازه سفر به تمام مناطق اتحادیه اروپا را به شما میدهد.

امتیازات خانوادگی

این ویزا امکان الحاق خانواده را فراهم می کند؛ یعنی خانواده شما هم از حقوق اقامتی مشابه شما برخوردار هستند. افراد خانواده شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال، فرزندان وابسته به شما که بالای 18 سال سن دارند و والدین شما.

اقامت دائم: آیا می توان از طریق ویزای D2 پرتغال اقامت دائم این کشور را گرفت؟

بله. شما باید بلافاصله بعد از دریافت ویزای D2 برای دریافت مجوز اقامت یک قرار ملاقات با اداره خدمات خارجی و مرزی رزرو کنید. ویزی  d2 فقط 120 روز اعتبار دارد. اقامت شما تا 5 سال تمدید می شود تا بعد از پنج سال برای اقامت دائم اقدام کنید.

شهروندی: آیا میتوان از طریق ویزای D2 حق شهروندی پرتغال را دریافت کرد؟

شما بعد از شش سال اقامت قانونی میتوانید شهروند پرتغال شوید. برای دریافت حق شهروندی باید زبان پرتغالی را یاد بگیرید و مدرک زبان پرتغالی سطح  A2 داشته باشید. دریافت حق شهروندی نیاز به عدم سوء پیشینه و مدارکی که نشان دهنده حساب بانکی شما باشد دارد.

چرا مردم پرتغال را برای سرمایه گذاری و زندگی انتخاب می کنند؟


کیفیت بالای زندگی

کیفیت زندگی در کشور پرتغال در سطح استاندارد های جهانی قرار دارد. سطح کیفی زندگی در پرتغال بین 15 کشور برتر جهان قرار دارد.

هزینه زندگی پایین زندگی

از نظر هزینه های زندگی پرتغال یکی از کم هزینه ترین کشور های جهان است.

دروازه اروپا

سرمایه گذاری در پرتغال به عنوان یک مرکز تجاری استراتژیک می تواند دسترسی به بازار 26 کشور دیگر حوزه اتحادیه اروپا را فراهم کند و با ایجاد بازاری که بیشتر از 500 میلیون مصرف کننده دارد یک فرصت تجاری بسیار خوب خواهد بود.

هزینه نیرو کار کم

پرتغال دارای نیروی کار انسانی با تحصیلات عالی است. دستمزد نیرو کار در این کشور بسیار کمتر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا است.

زیر ساخت های تجاری در سطح جهانی

کشور پرتغال با تسهیلاتی مانند اینترنت، حمل و نقل و زیرساخت های مخابراتی در سطح جهانی موقعیتی ایده آل برای سرمایه گذاری و راه انداختن یک تجارت جهانی است.

سرزمین فرصت ها

پرتغال در شهرهایی مانند لیسبون و پورتو برای کارافرینان موقعیت بهتری را فراهم میکند چون این شهرها  از محبوب ترین مقاصد مسافرتی جهان هستند. این کشور موقعیت های زیادی برای تجارت در زمینه گردشگری دارد.

نرخ پایین مالیات

نرخ مالیت شرکتی در پرتغال نسبتا پایین است(21درصد سود خالص) در نتیجه این کشور موقیت بسیار مناسبی برای تاسیس و پیشرفت یک تجارت دارد.

چه کسانی می توانند برای دریافت ویزای D2 پرتغال اقدام کنند؟


چه کسانی می توانند برای دریافت ویزای D2 پرتغال اقدام کنند؟

سرمایه گذاران خارج از اتحادیه اروپا میتوانند برای دریافت ویزا D2 پرتغال اقدام کنند. متقاضی باید ثابت کند که شرکتی راه اندازی کرده که در کشور پرتغال فعالیت دارد یا منابع مالی در پرتغال دارد که نشان می دهد می تواند شرکتی در پرتغال راه اندازی کند.

شرایط مورد نیاز برای ویزا D2


شرایط مورد نیاز برای ویزا D2

برای گرفتن ویزا باید دولت پرتغال را قانع کنید که واقعا شایستگی دریافت این ویزا را دارید. شرایط مورد نیاز عبارتند از:

  • یک طرح تجاری با ساختار مناسب
  • یک تجارت بادوام
  • سرمایه کافی
  • اثبات منایع مالی برای حمایات از راه اندازی و رشد ایده تجاری
  • اثبات تجربه و ارتباطات مدیران تجاری در حوزه پیشنهادی

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا D2 پرتغال


  • فرم رسمی
  • پاسپورت با اعتبار سه ماه بعد از مدت اقامت
  • دو قطعه عکس گذرنامه جدید و باکیفیت برای شناسایی متقاضی
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه صادر شده توسط خدمات مهاجرت و مرزی
  • گواهی عدم سوء پیشینه توسط کشور مبدا یا کشوری که متقاضی بیش از یک سال است که در آن اقامت دارد.
  • اثبات تمکن مالی. این مبلغ معمولا شامل هزینه های یک سال زندگی میشود. این مبلغ برای همسر به نصف کاهش می یابد و برای فرزندان 2160 یورو در سال است.

مراحل درخواست ویزای D2 پرتغال


مراحل درخواست ویزای D2 پرتغال

شخص متقاضی قبل از اقدام برای دریافت ویزای D2 پرتغال، باید برای دریافت شماره شناسایی مالیاتیNIF) ( و افتتاح حساب بانکی اقدام کند.

همچنین باید در مورد نوع شرکتی که قصد تاسیس آن را دارد، تصمیم‌گیری کرده و اقدامات مربوطه را انجام دهد. پس از ثبت شرکت و فراهم آوردن مدارک لازم، می توان برای دریافت ویزا اقدام نمود:

مرحله 1

در این مرحله شما باید فرم درخواست آنلاین از کشورمبدا را تکمیل کرده و از طریق پورتال به کنسولگری پرتغال ارسال کنید. شما باید یک تاریخ برای قرار ملاقات مشخص کنید (که معمولا دو تا سه ماه باید منتظر باشید).

مرحله 2

روز قرار در سفارت حاضر شوید و مدارک لازم را ارئه دهید. اگر همه مراحل را درست طی کرده باشید احتمالا تا 60 روز بعد ویزای  d2شما صادر می شود.

مرحله 3

در این مرحله لازم است به پرتغال سفر کنید و با گرفتن یک قرار ملاقات از SEF برای گرفتن اجازه اقامت اقدام کنید.

مرحله 4

در قرار ملاقات حاضر شوید و همان مدارک مورد نیاز برای ویزای  d2را ارائه دهید. احتمال تا 90 روز بعد ویزای اقامت شما صادر می شود.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت در پرتغال لطفا مقاله مراحل ثبت شرکت در پرتغال(مزایا و شرایط) را مطالعه کنید.

اعتبار ویزای D2 پرتغال چقدر است؟


اعتبار ویزای D2 پرتغال چقدر است؟

ویزای D2 صادر شده در ابتدا برای مدت 4 ماه اعتبار دارد. بعد از ورود به کشور پرتغال، باید به SEF مراجعه کرده و برای دریافت اقامت پرتغال اقدام کنید. مجوز اقامت در نوبت اول برای یکسال اعتبار دارد و می توان برای دو دوره دوساله آن را تمدید کرد. پس از 5 سال اقامت قانونی(1+2+2) اقامت دائمی و یک سال بعد حق شهروندی پرتغال به شما اعطا خواهد شد.

اقامت دائم پرتغال با ویزای D2


اقامت دائم پرتغال با ویزای D2

ویزای D2 هم مانند ویزای D7 ویزای طلایی مسیری برای گرفتن حق شهروندی پرتغال و زندگی در این کشور را فراهم میکند. افرادی که ویزای d2 پرتغال را دارند بعد از پنج سال اقامت در این کشور میتوانند برای گرفتن اقامت دائم (که هر ده سال یکبار تمدید می شود) این کشور درخواست بدهند. این افراد همچنین میتوانند با پاسپورت پرتغال برای دریافت حق شهروندی درخواست بدهند.

  • مرحله 1: ابتدا اجازه اقامت برای یک دوره یک ساله صادر میشود(در این مدت شما باید حداقل 4 ماه در پرتغال اقامت داشته باشید).
  • مرحله2: شما میتوانید اجازه اقامتتان را برای دو دوره 2 ساله تمدید کنید( شما باید در هر دوره دوازه ماهه حداقل به مدت شش ماه در پرتغال اقامت داشته باشید).
  • مرحله3: در این مرحله شما میتوانید برای اقامت دائم یا شهروندی پرتغال درخواست دهید.

هزینه دریافت ویزای کارآفرینی D2 پرتغال


درصورتیکه قصد دارید برای دریافت ویزای D2 و مجوز اقامت پرتغال اقدام کنید، باید هزینه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • هزینه فرایند درخواست ویزا از سفارت پرتغال
  • تاسیس شرکت و هزینه‌های مربوط به آن
  • هزینه بیمه
  • مدارک مربوط به تمکن مالی برای تامین هزینه‌های اقامت برای شخص متقاضی و خانواده ایشان

سوالات پرتکرار


آیا ویزای D2 به خانواده شما اجازه اقامت می دهد؟

بله. اما این موضوع به شرایط مختلفی بستگی دارد. همسر، فرزندان تحت سرپرستی شما و والدین شما می توانند بعد از صدور ویزای  D2 شما برای دریافت ویزای پرتغال درخواست دهند.

دریافت ویزای D2 چقدر طول می کشد؟

به طور کلی مراحل پردازش ویزا بعد از ارسال درخواست 2 هفته طول می کشد. مدارک باید از طریق ایمیل ارسال شوند: ممکن است از شما خواسته شود مدارک بیشتری را ارسال کنید بنابراین مطمئن شوید که زمان کافی برای ارسال درخواست داشته باشید.

شرایط لازم برای اقامت با ویزای D2 چیست؟

شما باید حداقل طبق بازه های زمانی زیر در کشور پرتغال حضور داشته باشید:

سال اول: چهار ماه

سال دوم، سوم وچهارم: 6 ماه در هر سال.