اجاره خانه مسکونی در شهر آنکارا 2023

نمای زیبا از آچارتمان های ترکیه
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

اذدواج

اقامت ترکیه از طریق ازدواج 2023

یکی از ساده‌ترین روشهای دریافت اقامت کشور ترکیه، ازدواج با شهروند ترک می‌باشد. درصورتیکه با یک شهروند ترک به طور رسمی ازدواج کنید، اقامت موقت

مطالعه »
اقامت ترکیه

صفر تا صد تمدید اقامت ترکیه

تمامی شهروندان خارجی که از طریق روش‌های مختلف تحصیلی، مجوز کار، خرید ملک و اجاره خانه اقامت ترکیه را دریافت کرده‌اند باید قبل از تاریخ

مطالعه »

اقامت توریستی یا اقامت کوتاه‌مدت، یکی از انواع اقامت‌های ترکیه است که از طریق اجاره خانه در ترکیه می‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید. بعد از استانبول، شهر آنکارا محبوب‌ترین مقصد ایرانیان در ترکیه است. اگر تمایل به زندگی در شهری مدرن نظیر استانبول را دارید، ولی هزینه اجاره و زندگی در آن برایتان سنگین است، باید بدانید آنکارا گزینه مناسبی برای شماست. قیمت اجاره خانه در آنکارا در مقایسه با استانبول، بسیار مناسب‌تر است. درصورتیکه به لحاظ تامین بودجه محدودیت دارید، بهتر است آنکارا را برای اقامت انتخاب کنید. بدین‌ترتیب علاوه‌بر هزینه اجاره، در هزینه‌های زندگی نیز می‌توانید صرفه‌جویی کنید.

این شهر به لحاظ بازار کار و وجود دانشگاه‌های معتبر، موقعیت‎‌های مناسبی را به شهروندانش پیشنهاد می‌کند. بنابراین با سکونت در این شهر، برای پیدا کردن کار و همچنین تحصیل در دانشگاه‌های معتبر نیز مشکلی نخواهید داشت.

یکی از آسان‌ترین روش‌های دریافت اقامت ترکیه، اقامت از طریق خرید ملک می‌باشد. با خرید ملک با ارزش کمتر از 250,000 دلار می‌توانید برای دریافت اقامت کوتاه‌مدت که هرساله امکان تمدید آن را دارید، اقدام کنید. همچنین با خرید ملکی با ارزش بیش از 250,000 دلار این امکان وجود دارد که بلافاصله برای دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

شما با پرداخت 800 لیر ماهیانه می‌توانید یک واحد آپارتمان در آنکارا اجاره کنید و از این طریق برای دریافت اقامت کوتاه‌مدت اقدام نمایید. البته باید در نظر داشته باشید، این اقامت قابلیت تمدید ندارد و بعد از پایان اعتبار آن باید نوع اقامتتان را تغییر دهید. اغلب افرادی که اقامت کوتاه‌مدت ترکیه را دارند، بعد از یکسال از طریق ثبت شرکت، اقامت تحصیلی و یا اقامت کاری نوع اقامتشان را تغییر می‌دهند.

دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه در آنکارا


اجاره خانه در شهر آنکارا ساختمان های زیبا

توجه به این نکته ضروری است که خانه‌ای که قصد دارید از طریق آن برای دریافت اقامت اقدام کنید، باید مسکونی باشد. سند بسیاری از آپارتمان‌ها در ترکیه، تجاری است. در نظر داشته باشید حتما خانه‌ای که قصد اجاره آن را دارید، مسکونی باشد. همچنین باید بدانید، طبق قوانین به منظور دریافت اقامت از طریق اجاره ملک باید اجاره‌نامه محضری داشته باشید. بنابراین با اجاره‌نامه دستی نمی‌توانید برای اقامت اقدام کنید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که با دریافت اقامت از طریق اجاره خانه، اجازه کار و تحصیل نخواهید داشت. درصورتیکه قصد تحصیل و یا کار دارد، باید برای دریافت اقامت تحصیلی و مجوز کار(چالیشما ایزین) اقدام کنید. برخی از افرادی که به ترکیه مهاجرت می‌کنند، در ابتدا یک واحد آپارتمان اجاره می‌کنند و اقامت کوتاه‌مدت ترکیه را دریافت می‌کنند. سپس در فرصتی مناسب، موقعیت‌های شغلی را بررسی کرده و بعد از 6 ماه برای دریافت اجازه کار(چالشما ایزین) اقدام کرده و نوع اقامتشان را به اقامت کاری تغییر می‌دهند.

در نظر داشته باشید، برای دریافت چالیشما ایزین باید از طرف یک کارفرمای ترک پیشنهاد شغلی(جاب آفر) داشته باشید که شرایط را برای شما کمی دشوار می‌کند. با این‌ وجود، در صورتیکه در حرفه‌ای تخصص دارید، می‌توانید در حوزه مورد نظر به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب باشید و نظر کارفرمایان را جلب کنید. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مجوز کار(چالیشما ایزین) می‌توانید مقاله مهاجرت کاری به ترکیه را مطالعه کنید.

مزایای اجاره خانه و زندگی در شهر آنکارا


نمایی زیبا از خانه ویلایی با استخر در شهر آنکارا

  • معقول بودن هزینه زندگی و اجاره خانه در مقایسه با استانبول: هزینه زندگی و اجاره خانه در این شهر در مقایسه با استانبول، بسیار مناسب می‌باشد. شما با پرداخت ماهیانه 500 لیر می‌توانید در این شهر یک آپارتمان اجاره کنید.
  • جایگاه مناسب تجاری و وجود موقعیتهای شغلی خوب: با توجه به اینکه آنکارا پایتخت کشور ترکیه است، موقعیت خوبی به لحاظ تجاری دارد و از مناطق مهم کشور به شمار می‌آید. درصورتی که جویای کار هستید و این شهر را برای سکونت انتخاب کرده‌اید، باید بدانید بازار کار آنکارا موقعیت خوبی دارد و موقعیت‌های شغلی مناسبی را به شهروندان پیشنهاد می‌کند.
  • پتانسیل خوب برای سرمایه‌گذاری: این شهر بعد از استانبول، بهترین موقعیت‌ را برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و صنعت دارد. بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های بین‌المللی دنیا در این شهر شعبه دارند و بنابراین موقعیت‌های سرمایه‌گذاری متنوعی در صنایع مختلف به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌گردد. از طرفی دیگر ساخت و ساز نیز در سالهای اخیر پیشرفت بسیار خوبی در این شهر داشته و قیمت ملک رشد خوبی را تجربه کرده است. شما می‌توانید با چیزی حدود 400,000 لیر برای خرید آپارتمان و سرمایه‌گذاری در بازار ملک اقدام کنید.
  • بافت نوساز و سبک مدرن در مناطق مسکونی: به لحاظ بافت شهری و جذابیت زندگی مدرن، تقریبا می‌توان گفت آنکارا چیزی از استانبول کم ندارد. البته شلوغی‌های استانبول را در اینجا نخواهید دید. در سالهای اخیر سرمایه‌گذاری در بازار مسکن در این شهر رونق زیادی داشته و پروژه‌های مسکونی زیادی با امکانات رفاهی کامل برای سکونت موجود است.
  • سیستم حمل و نقل مناسب برای رفت و آمد: درصورتیکه قصد اجاره خانه در آنکارا را دارید، باید بدانید به لحاظ امکانات عمومی و حمل ونقل شهری مشکلی نخواهید داشت. حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار مناسب بوده و می‌توانید با هزینه کم و سرعت زیاد در شهر رفت و آمد کنید. این شهر دارای فرودگاه بین‌المللی، ترمینال اتوبوسرانی، ایستگاه قطار و خطوط مترو در سطح شهر می‌باشد.

مدارک لازم برای دریافت اقامت یکساله ترکیه (اقامت از طریق اجاره خانه در شهر آنکارا)


  1. فرم راندوو تکمیل شده
  2. پاسپورت معتبر
  3. اجاره‌نامه و کپی پاسپورت مورد تایید نوتر: اجاره‌نامه و پاسپورت متقاضی باید در دفاتر نوتر ترکیه(دفاتر ثبت اسناد رسمی)‌ ثبت رسمی شوند. به هنگام نوتر کردن اجاره‌نامه حضور صاحب ملک الزامیست.
  4. اصل سند ملک
  5. بیمه درمانی معتبر: مشخصات مربوط به بیمه متقاضی به هنگام تکمیل فرم راندوو لازم می‌باشد.
  6. دریافت کد مالیاتی: به منظور دریافت کد مالیاتی، باید به اداره مالیات ترکیه مراجعه کنید.
  7. فیش پرداخت حق خاک و هزینه کارت کیملیک
  8. 4 قطعه عکس 4*6

 مراحل اجاره خانه و دریافت اقامت یکساله ترکیه(اقامت از طریق اجاره خانه در شهر آنکارا)


مجموعه خانه های شهر آنکارا ترکیه

  1. در مرحله اول باید خانه مورد نظر را انتخاب و اجاره کنید. بهتر است ابتدا در مورد بهترین مناطق در انکارا که شهروندان ایرانی سکونت دارند تحقیق کنید.
  2. در این مرحله برای بستن قرارداد اقدام می‌کنید و مبلغی معادل با دوبرابر مبلغ اجاره‌خانه بابت دپوزیت از طریق حساب بانکی‌تان به حساب صاحب ملک واریز می‌کنید. به هنگام عقد قرارداد همراه بودن پاسپورت معتبر الزامی است.
  3. به سایت اداره مهاجرت ترکیه https://e-ikamet.goc.gov.tr/ مراجعه و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید. پس از تکمیل فرم‌های مربوطه، زمان مصاحبه از طریق پیامک به شما اعلام خواهد شد.
  4. مراجعه به دفاتر نوتر ترکیه و دریافت تاییدیه برای اجاره‌نامه و پاسپورت متقاضی.
  5. در این مرحله، با دردست داشتن مدارک مربوط به اقامتتان باید به منظور فعالسازی انشعاب قبض‌های آب، برق و گاز به ادارات مربوطه مراجعه کنید.
  6. در مرحله بعد و پس از اعلام زمان ملاقات، با در دست داشتن مدارک لازم به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه می‌کنید و در آنجا سوالاتی از شما پرسیده خواهد شد.
  7. در این مرحله نتیجه درخواست شما اعلام می‌گردد. در صورت موافقت اداره مهاجرت، کارت اقامت یکساله برای شما صادر خواهد شد.

قیمت اجاره خانه در شهر آنکارا


دو برج زیبا و مسکونی در آنکارا

برای اجاره یک واحد آپارتمان یک‌خوابه در شهر آنکارا باید حداقل ماهانه حدود 600 لیر بپردازید. عوامل تاثیرگذار در قیمت اجاره خانه در ترکیه عبارتند از:

  • متراژ خانه
  • منطقه مورد نظر(چانکایا، یئنی محله و کیزیلای بهترین مناطق شهر آنکارا برای زندگی هستند)
  • قصد اجاره چه نوع خانه‌ای را دارید؟(آپارتمان، برج‌های مسکونی، خانه ویلایی)
  • امکانات رفاهی نظیر استخر، باشگاه و نگهبانی برای واحد مسکونی
  • سال ساخت خانه
  • خانه مبله یا خانه بدون وسیله

در ادامه مطلب قیمت اجاره خانه در مناطق مختلف شهر آنکارا را بررسی می‌کنیم.

چانکایا(Çankaya)

اجاره خانه در چانکایا نمای داخلی زیبا

چانکایا یکی از بهترین و لوکس‌ترین مناطق شهر آنکارا برای زندگی است. قیمت اجاره خانه در این منطقه در مقایسه با سایر مناطق آنکارا کمی گران‌تر است. به منظور اجاره خانه در این منطقه باید حداقل 1,000 لیر در نظر بگیرید. همچنین اجاره آپارتمان‌های نوساز با امکانات کامل در این منطقه حدودا 3,000 لیر می‌باشد.

Çankaya
خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه401,000
آپارتمان 2 خوابه902,000
آپارتمان 3 خوابه1503,000

گول باشی(Gölbaşı)

نمای زیبایی داخل یک آپارتمان در گول باشی

گول باشی یکی از مناطق شهر آنکاراست که حدود 20 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. کمترین قیمت اجاره خانه در این منطقه مربوط به واحدهای آپارتمانی 70 متری چند سال ساخت است. برای اجاره خانه در این منطقه حداقل باید ماهانه 600 لیر در نظر بگیرید.

Gölbaşı
خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه70700
آپارتمان 2 خوابه901,000
آپارتمان 3 خوابه1201,750

یئنی محله (Yenimahalle)

واحد های مسکونی در یننی محله و نمای زیبا

یئنی محله نیز از مناطق خوب شهر آنکارا برای زندگی است. با توجه به بودجه مد نظرتان، میتوانید در این محله برای اجاره واحدهای مسکونی با امکانات رفاهی کامل در برج‌های مدرن و یا خانه‌های ویلایی اقدام کنید. قیمت اجاره آپارتمان در این منطقه بین 900 تا 4,000 لیر متغیر می‌باشد.

Yenimahalle
خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه54950
آپارتمان 2 خوابه901,000
آپارتمان 3 خوابه1201,500

 

اتی مسگوت(Etimesgut)

اتی مسگوت نیز یکی دیگر از مناطق متوسط شهر آنکاراست که قیمت اجاره در آن در مقایسه با چانکایا و یئنی محله مناسب‌تر است. برای اجاره یک واحد آپارتمان معمولی در این منطقه باید ماهانه حدود 800 لیر بپردزید.

Etimesgut
خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه75950
آپارتمان 2 خوابه941300
آپارتمان 3 خوابه1251500

 

 

پورساکلار(Pursaklar)

نمای داخل زیبای یک خانه در پورساکلار

یکی از مناطق ارزان قیمت آنکارا برای اجاره ملک، پورساکلار می‌باشد. شما میتوانید براحتی با چیزی حدود 600 لیر در این منطقه برای اجاره یک واحد آپارتمان60 متری اقدام کنید. در این منطقه، آپارتمان‌های نوساز با امکانات کامل ماهیانه با مبلغ 2,000 لیر اجاره داده میشوند.

Pursaklar
خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه65600
آپارتمان 2 خوابه95700
آپارتمان 3 خوابه125750

 

ماماک(Mamak)

اجاره خانه در ماماک حاشیه شرقی آنکار

ماماک نیز از مناطق ارزان برای اجاره ملک در آنکارا می‌باشد. برای اجاره خانه در این منطقه که در حاشیه شرقی آنکارا قرار گرفته است، باید حداقل ماهانه حدود 500 لیر در نظر بگیرید. درصورتیکه قصد اجاره یک واحد آپارتمان ارزان قیمت در آنکارا را دارید، ماماک و پورساکلار بهترین گزینه‌ها برای شما می‌باشند.

Mamak

خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه60550
آپارتمان 2 خوابه85600
آپارتمان 3 خوابه120900

 هزینه‌های لازم برای اجاره خانه در شهر آنکارا


  • هزینه اجاره ماهیانه
  • در صورت مبله بودن واحد مسکونی دوبرابر مبلغ اجاره و درغیر اینصورت مبلغی معادل با اجاره‌خانه بعنوان دپوزیت
  • کمیسیون آژانس املاک معادل با 12% میزان اجاره یکساله
  • هزینه فعالسازی انشعاب آب، برق و گاز
  • هزینه عایدات(شارژ ماهیانه آپارتمان در ترکیه)

به هنگام اجاره خانه در شهر آنکارا موارد زیر را در نظر بگیرید


نمایی از شهر زیبای آنکارا زیبا در ترکیه

  • با توجه به اینکه اکثر شهروندان ایرانی با زبان ترکی آشنایی ندارند، به هنگام بستن قرارداد اجاره ملک بهتر است وکیلی قابل اعتماد که به زبان ترکی تسلط دارد همراه شما بیاید، مفاد قرارداد را با دقت مطالعه کند و شما را نسبت به آنها آگاه کند.
  • برای دریافت مجوز اقامت از طریق اجاره ملک، باید اجاره‌نامه رسمی داشته باشید.
  • ترجیحا منطقه‌ای را برای سکونت انتخاب کنید که مهاجران ایرانی در آنجا سکونت داشته باشند. چانکایا و یئنی محله از جمله مناطقی هستند که اکثر ایرانیان در آنجا سکونت دارند.
  • دقت کنید سند خانه‌ای که قصد اجاره آنرا دارید مسکونی باشد، سند بسیاری از آپارتمان‌ها در ترکیه تجاری میباشد و به واحدهای تجاری مجوز اقامت تعلق نمی‌گیرد.
  • قبل از اجاره ملک دسترسی محله مورد نظر به مراکز خدمات درمانی، مدارس و فروشگاهها را مورد بررسی قرار دهید.
  • در مورد سیستم حمل و نقل عمومی(ایستگاههای مترو، اتوبوس و تاکسی) تحقیق کنید تا برای رفت و آمد مشکلی نداشته باشید.
  • در نظر داشته باشید، مبلغ اجاره خانه در ترکیه، در اول هرماه پرداخت می‌شود.
  • به منظور پرداخت مبلغ اجاره ملک، باید حساب بانکی داشته باشید و هرماه از طریق حساب بانکی مبلغ مورد نظر را به حساب صاحب ملک واریز کنید.
  • درصورتیکه قصد دارید برای دوره‌های کوتاه مدت مثلا یک یا دو ماه خانه اجاره کنید، باید بدانید مبلغ اجاره بیشتر می‌باشد. بعنوان مثال اگر برای اجاره سالیانه یک خانه ماهانه 800 لیر می‌پردازید، برای مدت یک یا دوماه باید ماهانه 2,000 لیر یا حتی بیشتر بپردازید.

پرسش‌های متداول


آیا با اجاره خانه در شهر آنکارا می‌توانم برای دریافت تابعیت اقدام کنم؟

خیر، با اجار خانه تنها می‌توانید اقامت کوتاه‌مدت ترکیه را داشته باشید که اعتبار آن یکساله است و قابل تمدید هم نمی‌باشد.

برای اجاره در شهر آنکارا ماهانه باید چقدر بپردازم؟

به منظور اجاره خانه در مناطق ارزان قیمت شهر آنکارا باید حداقل ماهانه بین 500 تا 600 لیر در نظر بگیرید.

مرفه‌ ترین مناطق شهر آنکارا برای زندگی کدامند؟

چانکایا، کیزیلای و یئنی محله بهترین مناطق برای زندگی در آنکارا هستند.

آیا با اجاره خانه در شهر آنکارا و دریافت اقامت کوتاه‌مدت، اجازه کار خواهم داشت؟

خیر، اجاره ملک در ترکیه به شما اجازه کار و تحصیل نخواهد داد. درصورتیکه قصد کار و یا تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را دارید، باید برای دریافت مجوز کار و اقامت تحصیلی به طور جداگانه اقدام کنید.

به دنبال چه هستید؟