بهترین شهرهای پرتغال برای خرید ملک

بهترین شهرهای پرتغال برای خرید ملک
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

شهروندان ایرانی می‌توانند برای خرید ملک در کشور پرتغال اقدام کنند. کشور پرتغال هیچ محدودیتی برای متقاضیان خرید مسکن ندارد. برای خرید ملک در پرتغال شما تنها به شماره شناسایی VAT نیاز دارید که در پرتغال به آن fiscal número de identificação   (NIF)گفته می شود. هرکسی میتواند با افتتاح یک حساب بانکی در پرتغال یا از طریق اداره مالیات پرتغال این شما را دریافت کند.

مزایای خرید ملک در پرتغال


مزایای خرید ملک در پرتغال

  • با خرید ملک در این کشور شما میتوانید ویزای طلایی پرتغال و اقامت موقت این کشور را دریافت کنید (بعد از شش سال شما میتوانید حق شهروندی این کشور را داشته باشید).
  • سرمایه گذاری با سود بالا
  • هزینه پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی
  • پرتغال یکی از امن ترین کشورهای جهان است.
  • کیفیت بالای خدمات آموزشی و بهداشتی

قوانین مورد نیاز برای سرمایه و و دریافت ویزای طلایی از سال 2022

طبق قوانین جدید شرایط لازم برای سرمایه گذاری و دریافت ویزای طلایی شامل موارد زیر می شود:

  • حداقل 500000 یورو برای خرید ملک در مناطقی که تراکم جمعیت بالایی دارند.
  • حداقل 400000 یورو برای خرید ملک در مناطقی که تراکم جمعیت پایینی دارند.
  • حداقل 350000 یورو برای خرید ملک با متراژ بالا (برای املاک با قدمت بیش از 30 سال که نیاز به بازسازی دارند).
  • حداقل 280000 یورو برای خرید ملک در مناطق کم تراکم (برای املاک با قدمت بیش از 30 سال که نیاز به بازسازی دارند).

طبق قوانین جدید از طریق خرید ملک در لیسبون، پورتو، آلگاروه و ساحل نقره‌ای نمی‌توان برای دریافت اقامت از طریق ویزای طلایی پرتغال اقدام کرد. در عوض سرمایه‌گذاری در مناطق داخلی پرتغال و همچنین آزور و مادیرا منعی ندارد و می‌توانید با خرید ملک در این مناطق برای دریافت اقامت اقدام کنید.

بهترین شهرهای پرتغال برای خرید ملک کدامند؟


درصورتی که قصد دارید برای خرید ملک در پرتغال اقدام کنید، قبل از هر چیز باید بدانید هدفتان از خرید ملک چیست. اگر قصدتان از خرید ملک سرمایه‌گذاری است، بهتر است در شهر لیسبون و یا پورتو برای خرید ملک اقدام کنید. چنانچه قصدتان از خرید ملک دریافت اقامت و شهروندی پرتغال است، باید بدانید طبق قوانین جدید سال 2022 به املاک خریداری شده در لیسبون، پورتو و آلگاروه اقامت تعلق نمی‌گیرد.

همچنین درصورتی که تمایل دارید در محیطی آرام، دنج و به دور از هیاهوی لیسبون زندگی کنید، ما به شما کاشکایش را پیشنهاد می‌کنیم. شما باید به این نکته توجه کنید که اگر میخواهید ویزای طلایی پرتغال را بگیرید نباید برای خرید ملک از بانک های پرتغال وام مسکن دریافت کنید. در ادامه مطلب قصد داریم بهترین شهرهای پرتغال برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری را به شما معرفی کنیم.

لیسبون

لیسبون

لیسبون پایتخت کشور پرتغال است و بهترین موقعیت خرید ملک را دارد. لیسبون یک شهر تاریخی با معماری بسیار زیبا است. این شهر همیشه در حال پیشرفت و توسعه است. لیسبون شهری بزرگ است و قیمت ملک در آن با توجه به محله های مختلف متفاوت است. به طور متوسط قیمت ملک در شهر لیسبون به ازای هر متر مربع 4000 یورو می باشد.

از مناطق خوب شهر لیسبون می‌توان به آلفاما، پرینسیپه رئال و لاپا اشاره کرد. به عنوان مثال میتوان با سرمایه‌ای حدود 400 هزار یورو در منطقه آلفاما که یکی از بهترین محله‌های شهر لیسبون یک واحد آپارتمان خریداری کرد. با این وجود، درصورتی که قصدتان از خرید ملک در شهر لیسبون دریافت اقامت و شهروندی پرتغال است، باید بدانید طبق قوانین جدید سال 2022 مجوز اقامت به املاک خریداری شده در مناطق پرجمعیتی همچون لیسبون تعلق نمی‌گیرد.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در شهر لیسبون پرتغال، مقاله خرید ملک و آپارتمان در لیسبون پرتغال را مطالعه کنید.

کاشکایش

کاشکایش

اگر زندگی نزدیک دریا برای شما لذت بخش است شهر کاشکایش جای مناسبی برای شما خواهد بود. این شهر یکی از زیباترین شهرهای دریایی کشور پرتغال است که سواحل بسیار زیبایی دارد. قیمت ملک در این شهر نسبت به لیسبون کمتر است.

درصورتی که تمایلی به زندگی در محیط‌های شلوغ ندارید و ترجیح می‌دهید در محیطی آرام و دنج زندگی کنید، کاشکایش گزینه‌ای مناسب برای شماست. به طور متوسط قیمت ملک در کاشکایش به ازای هر متر مربع حدودا 3000 یورو می‌باشد. در نظر داشته باشید برای خرید یک واحد آپارتمان با متراژ پایین در کاشکایس پرتغال باید حداقل 300 هزار یورو بپردازید. همچنین با سرمایه‌ای حدود یک میلیون یورو می‌توانید در این منطقه یک خانه ویلایی با متراژ بالا خریداری کنید.

پورتو

پورتو

پورتو هم یکی از شهرهای مهم و گران پرتغال می‌باشد. به طور متوسط قیمت ملک در پورتو به ازای هر متر مربع حدودا 3000 یورو می‌باشد. برای خرید یک واحد آپارتمان با متراژ پایین در شهر پورتو، باید حداقل سرمایه‌ای حدود 300 هزار یورو داشته باشید. شهر پورتو گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. شما می‌توانید ملک خریداری شده در پورتو را اجاره دهید و بدین‌ترتیب علاوه بر حفظ ارزش سرمایه‌تان، از طریق اجاره ملک هم درآمدزایی کنید.

در نظر داشته باشید طبق قوانین جدید سال 2022 پورتو هم در کنار لیسبون در فهرست شهرهایی قرار دارند که مجوز اقامت به آنها تعلق نمی‌گیرد. درصورتی که قصد دارید از طریق خرید ملک در پرتغال برای دریافت اقامت و شهروندی پرتغال اقدام کنید، بهتر است سایر گزینه‌ها نظیر مادیرا را در نظر بگیرید.

کویمبرا

کویمبرا

کویمبرا یکی از شهرهای مرکزی پرتغال است که می‌توانید برای خرید ملک در آن اقدام کنید. قیمت ملک در این شهر در مقایسه با لیسبون ارزان‌‌تر می‌باشد. از طرفی دیگر کویمبرا از جمله شهرهایی است که می‌توان با سرمایه‌گذاری در آن برای دریافت اقامت پرتغال از طریق گلدن ویزا اقدام کرد. بنابراین با سرمایه نسبتا کمتری می‌توانید در این شهر برای خرید آپارتمان یا خانه ویلایی اقدام کنید و با استفاده از آن برای دریافت اقامت پرتغال درخواست دهید. حداقل سرمایه لازم برای خرید آپارتمان در این شهر حدودا 200 هزار یورو می‌باشد.

آلگاروه

آلگاروه

آلگاروه نیز از مناطق مهم و مناسب برای سرمایه‌گذاری است. بخش های زیادی از آگاروه همچنان هم کم تراکم است و هم جز مناطق داخلی کشور پرتغال به حساب می آید؛ بنابراین یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری است. قیمت ملک در آلگاروه به ازای هر متر مربع حدودا 2500 یورو می‌باشد. برای خرید یک واحد آپارتمان در این منطقه باید حداقل چیزی حدود 300000 یورو در نظر بگیرید.

درصورتی که قصد دارید برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در پرتغال اقدام کنید، بهتر است از مشاوری آگاه و قابل اعتماد کمک بگیرید. گونش اینوست با سابقه‌ای درخشان در امر مهاجرت، کل فرایند خرید ملک، دریافت اقامت و شهروندی شما را بر عهده خواهد گرفت. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی می‌باشند.

آلنتجو

آلنتجو

آلنتجو یک منطقه معروف و باستانی است. بیشتر مردم این منطقه کشاورز هستند و باغ های زیتون پرورش می دهند. خوشبختانه آلنتجو هنوز هم یکی از ارزان ترین مناطق پرتغال است. تقریبا تمام سواحل این منطقه جز مناطق داخلی و کم تراکم پرتغال است در نتیجه این آلنتجو گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است.

قیمت ملک در آلنتجو به ازای هر متر مربع حدودا 1000 یورو می‌باشد. برای خرید یک واحد آپارتمان با متراژ پایین در این منطقه سرمایه ای حدود 200000 یورو کفایت می کند.

جزایر مادریا

جزایر مادریا

مادریا یکی از گران ترین مناطق پرتغال برای خرید ملک است اما این شهر هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر فرهنگی بسیار منحصر به فرد است. آب و هوای نیمه گرمسیری دارد. پایتخت این منطقه فونچال است که ششمین شهر بزرگ پرتغال محسوب می شود. همه جزایر این منطقه از بخش های پرتراکم داخلی پرتغال هستند که برای خرید ملک باید سرمایه 500000 یورویی داشته باشید. حداقل سرمایه‌لازم برای خرید یک واحد آپارتمان نقلی در این منطقه، 300000 یورو می‌باشد.

جزایر آزور

جزایر آزور

جزایر آزور با نام مستعار هاوایی پرتغال منطقه ای شگفت انگیز با چشمه های آب گرم، غارها و سواحل پر از صخره است. در این منطقه قیمت ملک کمی از مادیرا کمتر است اما در حال حاضر قیمت ها به سرعت در حال افزایش است.

این منطقه یکی از مناطق ارزان قیمت برای خرید ملک در پرتغال است. قیمت ملک در این منطقه به ازای هر متر مربع حدود 1200 یورو می‌باشد. با سرمایه‌ای حدود 200 هزار یورو می‌توانید در این منطقه یک واحد آپارتمان خریداری کنید.

ارزان ترین منطقه برای ملک در پرتغال کجاست؟


ارزان ترین منطقه برای ملک در پرتغال کجاست؟

شهر براگا در شمال پرتغال یکی از ارزانترین مناطق برای خرید ملک است. یک خانه در مرکز شهر براگا هر متر 1481 یورو قیمت دارد. قیمت ملک در این شهر تفاوت زیادی با لیسبون دارد. قیمت هر متر ملک در لیسبون 4623 یورو است. اگر قصد دارید ویزای طلایی پرتغال را دریافت کنید، شهر براگا گزینه خوبی برای شما است.

سوالات پرتکرار


آیا می توانم با خرید ملک در پرتغال اجازه اقامت بگیرم؟

با خرید ملک در پرتغال می توانید برای دریافت ویزای طلایی این کشور درخواست بدهید. برای دریافت ویزای طلایی باید شهروند کشورهای غیر از اتحادیه اروپا باشید و حداقل 350000 تا 50000 یورو برای خرید ملک سرمایه گذاری کنید.

آیا خرید ملک در پرتغال سرمایه گذاری بی خطری است؟

خرید ملک در پرتغال یک سرمایه گذاری مطمئن به نظر می رسد. قیمت ملک در کشور پرتغال رو به رشد است اما این رشد قیمت در دوران همه گیری کرونا تا حدی کاهش پیدا کرد. احتمالا قیمت ها بعد از همه گیری کرونا روند افزایشی پیدا کند. اما برای خرید ملک بهتر است با یک مشاور صحبت کنید.

آیا خرید ملک در پرتغال سرمایه گذاری خوبی است؟

شما می توانید ملکی خریداری شده را اجاره دهید چون تقاضا برای اقامت در شهرهای مثل لیسبون و پورتو زیاد است. اجاره دادن ملک یک روش سرمایه گذاری  خوب است. همچنین، بازده اجاره در فصل اوج گردشگری، اجاره ملک در پرتغال را به یک سرمایه گذاری مناسب تبدیل می کند.

آیا کویمبرا یک منطقه کم تراکم است؟

محبوب ترین مناطق کشور پرتغال عبارتند از: براگا، آویرو، برخی از محله های پورتو و کویمبرا.