خرید ملک در استانبول 2023

فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

خرید ملک در استانبول 2023

استانبول، بعنوان بزرگترین شهر ترکیه به لحاظ امکانات رفاهی در سطح بالایی قرار دارد. به همین دلیل بسیاری از مهاجران این شهر را برای زندگی

مطالعه »

استانبول، بعنوان بزرگترین شهر ترکیه به لحاظ امکانات رفاهی در سطح بالایی قرار دارد. به همین دلیل بسیاری از مهاجران این شهر را برای زندگی انتخاب میکنند. از طرفی دیگر، خرید ملک در استانبول یک تجارت پیشرو و پربازده است و بنابراین مقصد اصلی بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی است. این شهر به‌درستی شایسته عنوان یکی از رنگارنگ ترین و پر جنب و جوش ترین شهرها میباشد.

قیمت ملک در استانبول در یک سال اخیر رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. قیمت آپارتمان در استانبول به طور متوسط بازای هر متر مربع 20000 لیر(40 میلیون تومان) میباشد. البته باید در نظر داشته باشید، برای خرید ملک در مرکز شهر باید پول بیشتری بپردازید.به طور مثال قیمت ملک به ازای هر متر مربع در مناطق خوب استانبول همچون ببک بیش از 40000 لیر(80 میلیون تومان) می‌باشد.در حال حاضر، برای خرید یک سوییت 35 متری در استانبول باید حداقل چیزی حدود 600000 لیر(1 میلیارد و دویصت میلیون تومان) در نظر بگیرید. همچنین برای خرید یک واحد آپارتمان 1 خوابه 90 متری در مرکز شهر باید حدودا 1 میلیون لیر بپردازید.

در این مقاله در خصوص خرید ملک در مهم ترین مناطق استانبول اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

طبق قوانین جدید ترکیه، برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در استانبول، ملک خریداری شده باید بیش از 75 هزار دلار (حدودا 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان) ارزش داشته باشد. گونش اینوست با سابقه‌ای درخشان در امر مهاجرت، کل فرایند خرید ملک و دریافت اقامت شما را بر عهده می‌گیرد.


مزایای خرید ملک در استانبول


  • سرمایه گذاری در منطقه‌ای با اقتصاد موفق و رو به رشد
  • وجود طیف وسیعی از پروژه‌های عظیم و شهرک سازی در استانبول
  • فضایی ایده‌آل برای تجارت و کسب و کار
  • استانداردهای بالای زندگی
  • امکان خرید ملک اقساطی و یا با وام بانکی

انواع ملک در استانبول


انواع ملک در استانبول

  • خانه‌های ویلایی
  • آپارتمان
  • سیته: شهرک‌های مسکونی در مناطق جدید با امکانات کامل رفاهی برای ساکنین
  • رزیدانس: برج‌های مسکونی مدرن با امکانات رفاهی مناسب برای ساکنین

مراحل خرید ملک در استانبول و دریافت اقامت ترکیه


  1. تصمیم گیری را جع به میزان بودجه،‌ محله مورد نظر و نوع ملک
  2. ارزش گذاری ملک توسط کارشناس شهرداری
  3. واریز مبلغ پیش پرداخت به حساب صاحب ملک
  4. واریز مابقی مبلغ ملک در روز معامله و انتقال سند
  5. ظرف مدت کمتر از یک هفته سند مالکیت ملک خریداری شده به شما تحویل داده خواهد شد.
  6. درخواست از طریق اداره مهاجرت ترکیه
  7. مراجعه به اداره مهاجرت (به هنگام مراجعه به اداره مهاجرت مدارک لازم را همراه داشته باشید، ممکن است از شما سوالاتی پرسیده شود).
  8. پرداخت حق بیمه یکساله
  9. کارت اقامت یکساله به آدرس شما ارسال خواهد شد.

با توجه به تغییرات دائمی قوانین و شرایط مهاجرتی در کشور ترکیه و همچنین عدم آشنایی ایرانیان به زبان ترکی استانبولی، وجود یک مشاور مجرب و قابل اعتماد میتواند تا حد زیادی در فرایند خرید ملک و دریافت اقامت به شما کمک کند. مجموعه گونش اینوست با سابقه‌ای درخشان در امر خرید ملک و دریافت اقامت و شهروندی ترکیه این پروسه را برای شما تسهیل میکند. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. مشاوران ما در گونش اینوست با دریافت اطلاعات شما، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهند داد.


قیمت خرید ملک در استانبول


قیمت خرید ملک در استانبول به فاکتورهای مختلفی نظیر منطقه، کیفیت ساخت و میزان امکانات رفاهی بستگی دارد. در ادامه به قیمت خرید خانه در مناطق مختلف استانبول میپردازیم. 

منطقه ماسلاک، Maslak

قیمت خرید ملک در استانبول

ماسلاک واقع شده در بخش اروپایی استانبول، یکی از مدرن ترین و گران‌ترین مناطق استانبول میباشد که فرصتهای خوبی را برای سرمایه گذاران در بخش مسکن فراهم کرده است. این منطقه نزدیک به منطقه شیشلی و لونت بوده و حدودا 5 دقیقه با بسفر فاصله دارد. قیمت خرید ملک در این منطقه حدودا 40000 لیر برای هر متر مربع در نظر گرفته میشود.

در نظر داشته باشید برای خرید یک سوییت در این منطقه باید حداقل چیزی حدود 1200000 لیر پرداخت کنید، این در حالیست که برای خرید یک واحد مسکونی 4 خوابه این مبلغ تا 15 میلیون لیر افزایش خواهد یافت.

یکی از آسان‌ترین روشهای دریافت اقامت، اقامت ترکیه از طریق خرید ملک می‌باشد. شهروندان ایرانی می‌توانند با خرید یک واحد آپارتمان به ارزش 75000 دلار در استانبول، برای دریافت اقامت موقت ترکیه درخواست بدهند.

بسیاری از مجتمع های مسکونی لوکس و مدرن منطقه ماسلاک به تنگه بسفر مشرف هستند. در ادامه مطلب،‌ موقعیت این منطقه در نقشه آورده شده است.

واحد آپارتمان

متراژ(متر مربع)قیمت(لیر ترکیه)

سوییت

50

1200000

آپارتمان یک خوابه

80

2000000

آپارتمان دو خوابه

150

3000000

آپارتمان سه خوابه

170

4200000

آپارتمان چهار خوابه210

6000000

منطقه بشیکتاش(Beşiktaş)

قیمت خرید ملک در استانبول

بشیکتاش یکی از قدیمی ترین و در عین حال گرانترین مناطق استانبول میباشد که در بخش اروپایی این شهر واقع شده است. محله های ببک و لونت استانبول که از محله های مرفه نشین این شهر به شمار می آیند، در این منطقه واقع شده اند.

بشیکتاش در مجاورت مناطق مهمی چون بی اوغلو (Beyoğlu)، شیشلی (Şişli)  قرار گرفته است. در ادامه مطلب موقعیت این منطقه را در نقشه مشاهده کنید.

در صورتیکه ملکی به ارزش بیش از 250000 دلار در ترکیه خریداری کنید، امکاندریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیهبرای خود و خانواده تان(همسر و فرزندان زیر 18 سال) فراهم خواهد شد.

قیمت آپارتمان در این منطقه از حدود 1 میلیون لیر تا 70 میلیون لیر(پنت هاوس های فول امکانات) متغیر میباشد. برای خرید آپارتمان در این منطقه باید حداقل مبلغ 1300000 لیر بپردازید.

واحد آپارتمان

متراژ(متر مربع)قیمت(لیر ترکیه)

سوییت

35

1200000

آپارتمان یک خوابه

70

1400000

آپارتمان دو خوابه

80

1850000

آپارتمان سه خوابه240

4000000

منطقه اسن یورت، Esenyurt  (Turkish: e’s̪æn̪juɾt) 

قیمت خرید ملک در استانبول

ایرانیهای زیادی منطقه اسن یورت را برای خرید ملک انتخاب میکنند. این منطقه که در قسمت اروپایی ترکیه واقع شده است، شهرکهای مسکونی زیبای متعددی دارد که فرصتهای سرمایه گذاری بسیاری را برای خریداران فراهم کرده است.

این منطقه در مجاورت بیلیک دوزو واقع شده است. در ادامه مطلب میتوانید روی نقشه، موقعیت این منطقه را مشاهده کنید. این منطقه 30 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

در صورتیکه کافی برای خرید ملک در مناطق مرکزی شهر استانبول را ندارید، می‌توانید در اسنیورت خانه بخرید. برای خرید ملک در این منطقه حداقل بودجه مورد نیاز 500000 لیر میباشد. این منطقه یکی از ارزانترین مناطق استانبول برای خرید ملک میباشد.

واحد آپارتمان

متراژ(متر مربع)قیمت(لیر ترکیه)

آپارتمان یک خوابه

60

600000 به بالا

آپارتمان دو خوابه

70

800000 به بالا

آپارتمان سه خوابه140

1300000 به بالا

به منظور خرید اپارتمان در مجتمع های مسکونی استانبول این امکان وجود دارد که بصورت نقدی و یا اقساطی اقدام نمایید. بدین ترتیب شما 50 درصد مبلغ قرارداد را بابت پیش پرداخت در روز معامله و مابقی را ظرف مدت 12 ماه بطور اقساطی پرداخت می نمایید.

 

منطقه بیلیک دوزو(Beylikdüzü )

قیمت خرید ملک در استانبول

یکی دیگر از مناطقی که ایرانیها در استانبول برای سکونت و خرید خانه انتخاب میکنند، منطقه بیلیک دوزو میباشد که در همسایگی اسنیورت واقع شده است.

مجتمع های مسکونی لوکس منطقه بیلیک دوزو، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی را به ساکنان ارائه میدهد. در نظر داشته باشید برای خرید آپارتمانهای نوساز در این منطقه باید حداقل مبلغ 650000 لیر در نظر بگیرید. در ادامه مطلب،‌ موقعیت این منطقه در نقشه آورده شده است.

واحد آپارتمان

متراژ(متر مربع)قیمت(لیر ترکیه)

آپارتمان یک خوابه

60

650000

آپارتمان دو خوابه

100

900000

آپارتمان سه خوابه160

2200000

منطقه قاضی کوی(KADIKÖY

قیمت خرید ملک در استانبول

منطقه قاضی کوی استانبول یا کادی‌کوی یکی از مناطق قدیمی و لوکس شهر استانبول است که در بخش آسیایی و در مجاورت تنگه بسفر واقع شده است. با توجه به پیشرفت این منطقه در سالهای اخیر، قیمت ملک در قاضی کوی رشد چشمگیری داشته است و موقعیتهای خوبی را به سرمایه گذاران خارجی پیشنهاد میکند. در ادامه مطلب،‌ موقعیت این منطقه در نقشه آورده شده است.

میانگین قیمت آپارتمان در این منطقه حدودا 24000 لیر به ازای هر متر مربع میباشد. چنانچه قصد خرید آپارتمان در منطقه قاضی کوی استانبول را دارید، باید چیزی حدود 1/5 تا 15 میلیون لیر در نظر بگیرید.

درصورتیکه قصد خرید ملک با ارزش بیش از 250000 دلار دارید، خانه‌های ویلایی قاضی‌کوی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری میباشند.

واحد آپارتمان

متراژ(متر مربع)قیمت(لیر ترکیه)

آپارتمان یک خوابه

60

1900000

آپارتمان دو خوابه

100

2800000

آپارتمان سه خوابه150

5000000

منطقه باهچه شهیر(Bahçeşehir) 

قیمت خرید ملک در استانبول

بطور کلی قیمت آپارتمان در منطقه باهچه شهیر از متری 15000 لیر شروع شده و تا 26000 لیر نیز برای آپارتمانهایی با امکانات بیشتر متغیر میباشد.برای خرید ملک در این منطقه باید حداقل 500000 لیر در نظر بگیرید، این در حالیست که برای خرید یک آپارتمان نوساز لوکس در این منطقه باید چیزی حدود 1500000 لیر بپردازید.

این منطقه تا میدان تکسیم استانبول حدود 20 کیلومتر فاصله دارد. در ادامه مطلب،‌ موقعیت این منطقه در نقشه آورده شده است.

واحد آپارتمان

متراژ(متر مربع)قیمت(لیر ترکیه)

سوییت

40

600000

آپارتمان یک خوابه

60

800000

آپارتمان دو خوابه

80

1000000

آپارتمان سه خوابه150

2000000

بهترین محله‌های استانبول برای خرید ملک


میدان تکسیم در مرکز شهر استانبول از محله‌های مهم این شهر میباشد، اما با توجه به شلوغی و ازدحام مسافران برای زندگی پیشنهاد نمیشود.

درصورتیکه به لحاظ بودجه محدودیتی ندارید، ما بشیکتاش، شیشلی و ماسلاک را به عنوان بهترین و گران‌ترین محله‌های استانبول به شما معرفی میکنیم. در نظر داشته باشید برای خرید آپارتمان در این مناطق باید حداقل مبلغی حدود 2 میلیون لیر بپردازید.

یکی از مزیت‌های زندگی در استانبول سیستم حمل و نقل این شهر میباشد که دسترسی به تمام مناطق را برای شما آسان کرده است. شما با استفاده از مترو، اتوبوس و تراموا تقریبا به تمام مناطق این شهر دسترسی خواهید داشت.

حداقل قیمت خرید ملک در استانبول


برای خرید ملک ارزان در استانبول،‌ مناطقی که از مرکز شهر فاصله دارند گزینه‌های مناسبی هستند. مناطق اسن‌یورت و بیلیک دوزو از جمله مناطق با بافت نوساز هستند که با مرکز شهر فاصله دارند و قیمت ملک در این مناطق در مقایسه با بشیکتاش و شیشلی بسیار مناسب‌ است.

برای خرید یک واحد آپارتمان 1خوابه در استانبول باید حداقل حدود 700000 لیر بپردازید.

در نظر داشته باشید، طبق قوانین جدید برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، ارزش ملک خریداری شده باید بیش از 75 هزار دلار باشد.

خرید ملک در استانبول به صورت اقساطی


بسیاری از پروژه‌های مسکونی این امکان را برای شما فراهم آورده‌اند تا برای خرید ملک در ترکیه به صورت اقساطی اقدام کنید. بدین ترتیب شما 50 درصد مبلغ قرارداد را در روز معامله و مابقی را ظرف مدت یکسال میتوانید بپردازید.

همچنین میتوانید برای خرید ملک از بانکها وام بگیرید، در نظر داشته باشید بازپرداخت این وامها معمولا 5 سال بوده و تا پایان زمان بازپرداخت، سند ملک در رهن بانک خواهد ماند.

مجموعه گونش اینوست در تمامی مراحل خرید ملک، دریافت اقامت و شهروندی ترکیه با شما همراه خواهد بود و در کوتاهترین زمان ممکن فرایند دریافت اقامت شما را به انجام خواهد رساند.


نکاتی که به هنگام خرید ملک در استانبول باید در نظر بگیرید


  • با توجه به عدم آشنایی شما با محله‌های استانبول و زبان ترکی، به منظور خرید ملک در استانبول قبل از هر اقدامی بهتر است با یک وکیل و مشاور مجرب مشورت کنید.
  • قبل از خرید ملک، سند تاپو(TAPU) را بررسی کنید تا از صحت آن مطمئن شوید. همچنین بررسی کنید ملکی که قصد خریداری آن را دارید بدهی ندارد. بهتر است از یک وکیل مجرب و قابل اعتماد برای بررسی تاپو کمک بگیرید.
  • درصورتیکه شخصا خرید ملک را انجام می‌دهید، باید یک مترجم مسلط به زبان ترکی همراه شما باشد.
  • در محدوده‌ای از استانبول برای خرید ملک اقدام کنید که امکان پیشرفت داشته باشد.
  • راجع به بهترین گزینه تحقیق کنید. در نظر دارید ملک مورد نظر در مرکز شهر باشد یا شهرکهای اطراف؟
  • تحقیق کنید ملک مورد نظر تا چه حد به ایستگاه مترو، مراکز درمانی و خرید دسترسی دارد؟
  • قصد زندگی در چه نوع خانه‌ای دارید؟ آپارتمان، مجتمع مسکونی، برج یا خانه ویلایی؟

تاپو(TAPU) سند رسمی ملک میباشد که شامل عکس مالک، تمبر و امضای رسمی است.

پرسش های متداول


منطقه بیلیک‌دوزو چقدر با مرکز شهر فاصله دارد؟

بیلیک‌دوزو تا مرکز شهر استانبول حدود 40 کیلومتر فاصله دارد.

چگونه از طریق خرید ملک در استانبول میتوان شهروندی ترکیه را دریافت کرد؟

شما با خرید ملک در ترکیه به مبلغ 250000 دلار میتوانید برای خود و خانواده‌تان درخواست شهروندی بدهید.

آیا اقامت از طریق خرید ملک در استانبول قابل تمدید میباشد؟

بله، با خرید ملک در ترکیه به شما اقامت موقت اعطا میگردد که هرساله میتوانید ان را تمدید کنید.

ارزان ترین محله استانبول برای خرید ملک کدام منطقه است؟

اسن‌یورت یکی از ارزانترین مناطق استانبول برای خرید ملک میباشد.

ایرانیها کدام منطقه را برای اقامت در استانبول انتخاب میکنند؟

تعداد زیادی از ایرانیان مناطق اسن‌یورت و بیلیک‌دوزو را در استانبول برای سرمایه گذاری انتخاب میکنند. در نظر داشته باشید، علاوه براینکه قیمت ملک در این مناطق نسبتا مناسب میباشد، شهرکهای مسکونی متعددی در این مناطق ساخته شده است که امکانات رفاهی متنوعی را به ساکنان ارائه میدهند.

 حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در استانبول چقدر است؟

برای خرید ملک در استانبول باید حداقل 700000 لیر بپردازید.

برای خرید ملک در استانبول چگونه اقدام کنم؟

در نظر داشته باشید برای خرید ملک در استانبول، در ابتدا نیاز به یک مشاور باتجربه و قابل اعتماد دارید تا در تمام مراحل آگاهی لازم را برای شما فراهم کند و طبق نیازتان بهترین گزینه را به شما پیشنهاد کند.

بهترین مناطق استانبول برای سرمایه گذاری کدامند؟

در سالهای اخیر تقریبا تمامی مناطق استانبول به لحاظ سرمایه گذاری جذاب هستند. با این وجود برای انتخاب منطقه مناسب در استانبول باید از یک مشاور مجرب و قابل اعتماد کمک بگیرید.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید آپارتمان در استانبول و دریافت اقامت ترکیه چقدر است؟

با توجه به منطقه و نوع ملک قیمتها متفاوت میباشد. بطور کلی برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید یک واحد آپارتمان در استانبول، باید حداقل 75000 دلار در نظر بگیرید.

آیا خانه‌های خریداری شده در استانبول مبله هستند؟

در اغلب مواقع خیر. معمولا آشپزخانه و حمام‌ها مجهز به وسایل هستند.