صفر تا صد دریافت تابعیت و شهروندی پرتغال

صفر تا صد دریافت تابعیت و شهروندی پرتغال
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

خرید ملک در پرتغال

خرید ملک در پرتغال

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در پرتغال، خرید ملک می‌باشد. با خرید ملک در این کشور، علاوه‌بر حفظ ارزش سرمایه می‌توانید برای دریافت اقامت و

مطالعه »

هزینه زندگی در ترکیه

در این مقاله قصد داریم به بررسی هزینه‌های عمومی زندگی در ترکیه بپردازیم. هزینه‌های عمومی زندگی که در این مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار

مطالعه »

برای زندگی بلند مدت یا دائمی در پرتغال باید اجازه ی شهروندی یا اقامت دائم این کشور را داشته باشید. شهروندان خارجی می‌توانند بعد از پنج سال اقامت در پرتغال اجازه اقامت دائم در این کشور را دریافت کنند اما دریافت اجازه شهروندی شش سال زمان می‌برد. هر دو گزینه ی شهروندی و اقامت دائم مزایای مشابهی دارند و به شما این امکان را می‌دهند که تا هر وقت که بخواهید در این کشور بمانید. با این وجود تفاوت هایی بین شهروندی و اقامت دائم وجود دارد که افراد خارجی ترجیح می‌دهند برای دریافت شهروندی اقدام کنند.

چه کسانی می‌توانند حق شهروندی پرتغال را دریافت کنند؟


چه کسانی می‌توانند حق شهروندی پرتغال را دریافت کنند؟

افرادی که در کشورهای غیر از اتحادیه اروپا زندگی می کنند هم می توانند برای دریافت حق شهروندی پرتغال اقدام کنند. به این منظور شخص ابتدا برای دریافت اقامت موقت اقدام خواهد کرد، پس از گذشت 5 سال برای دریافت اقامت دائم و بعد از 6 سال می‌توان برای دریافت شهروندی و پاسپورت اقدام کرد.

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های دریافت اقامت و شهروندی پرتغال خرید ملک می‌باشد. با خرید ملک در پرتغال به شما اقامت موقت یکساله اعطا می‌گردد. پس از پایان یک سال برای دو دوره دو ساله می‌توانید برای تمدید اقامتتان اقدام کنید و بعد از پایان 5 سال اقامت دائم پرتغال به شما تعلق خواهد گرفت. همچنین بعد از مدت 6 سال می‌توانید برای دریافت حق شهروندی و پاسپورت پرتغال اقدام کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

مزایای دریافت شهروندی پرتغال


در برخی موارد نظیر استفاده از امکانات آموزشی، استفاده از خدمات درمانی، استفاده از مزایای دوران بازنشستگی و اجازه خرید ملک در پرتغال، شهروندان و افراد دارای اقامت دائم از مزایای یکسانی برخوردارند. بااین‌وجود، در برخی موارد شهروندان پرتغال مزایای بیشتری را دریافت خواهند کرد.

  • اجازه شرکت در انتخابات این کشور
  • دریافت پاسپورت پرتغال(پاسپورت این کشور 16 امین پاپسپورت معتبر جهان است).
  • اخذ تابعیت اتحادیه اروپا. در این صورت شما می توانید آزادانه به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.
  • اجازه زندگی، کار و حتی بازنشستگی در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا

تابعیت دوگانه

کشور پرتغال به شما اجازه تابعیت دوگانه می‌دهد و شما می‌توانید بدون انصراف از تابعیت کشورتان حق شهروندی پرتغال را هم دریافت کنید.

انواع روش‌های دریافت شهروندی پرتغال


انواع روش‌های دریافت شهروندی پرتغال

افراد خارجی بعد از شش سال اقامت در پرتغال می‌توانند برای دریافت شهروندی درخواست بدهند. در ادامه انواع روش‌های دریافت تابعیت و شهروندی پرتغال آورده شده است.

1.دریافت شهروندی از طریق گلدن ویزای پرتغال

دریافت گلدن ویزای پرتغال از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک یا ایجاد کسب و کار یکی از ساده ترین راه های دریافت حق شهروندی این کشور است. شما به راحتی می توانید با خرید خانه در پرتغال و گذراندن حداقل هفت روز در سال(به مدت پنج سال) در این کشور حق شهروندی آنجا را دریافت کنید. پرتغال هم مانند برخی از کشور اروپایی به کسانی که در این کشور سرمایه گذاری می‌کنند اجازه اقامت میدهد. در نظر داشته باشید،‌ خرید ملک یکی از راه های مختلف سرمایه گذاری برای دریافت گلدن ویزای پرتغال است.

سرمایه گذاری در این کشور راه های مختلفی دارد اما اکثر افراد خرید ملک را ترجیح می دهند، چون ریسک کمتری دارد و همچنین شما مکانی برای زندگی در این کشور خواهید داشت. سرمایه مرود نیاز برای خرید ملک باید حداقل 500000 یورو باشد اما اگر ملک مورد نظر شما بیشتر از سی سال قدمت داشته باشد یا در بافت فرسوده شهر قرار گرفته باشد حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید آن 350000 یورو است. درصورتیکه ملک خریداری شده در یک منطقه کم‌جمعیت واقع شده باشد، میزان سرمایه مورد نیاز شما بیست درصد کاهش خواهد یافت، یعنی به 400000 یا 280000 یورو کاهش می‌یابد. سایر گزینه های سرمایه گذاری عبارتند از:

  • سرمایه‌گذاری نقدی به ارزش 350000 یورو در حوزه علم و فناوری (سرمایه‌گذاری در موسسات تحقیقاتی)
  • سرمایه‌گذاری نقدی به ارزش حداقل 250000 یورو در حوزه میراث فرهنگی(حفظ منابع فرهنگی و هنری)
  • سرمایه‌گذاری در بازار بورس به ارزش حداقل 1 میلیون یورو
  • انتقال یک میلیون یورو به حساب بانکیتان در پرتغال

برنامه گلدن ویزای پرتغال به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که برای پنج سال در پرتغال اقامت داشته باشند (و اجازه سفر به کشورهای حوزه شنگن را داشته باشند).  سرمایه گذاران بعد از پنج سال می‌توانند برای اقامت دائم و بعد از 6 سال برای شهروندی این کشور اقدام کنند:

  • زمان مورد نیاز: شش سال
  • هزینه ها: مبلغ250 تا 500 یورو سرمایه گذاری همراه با سایر هزینه ها
  • تسلط به زبان پرتغال در سطح A2
  • روش دریافت تابعیت: زندگی در پرتغال

2.دریافت حق شهروندی از طریق اقامت (زندگی در پرتغال)

دریافت حق شهروندی از طریق اقامت (زندگی در پرتغال)

درصورتی که شما 500000 هزار یورو برای سرمایه گذاری ندارید می‌توانید بعد از شش سال زندگی در این کشور از طریق اقامت برای شهروندی درخواست دهید. رایج ترین روش برای گرفتن تابعیت هر کشور زندگی طولانی مدت در آن کشور است. در حال حاضر برای کشور پرتغال این مدت شش سال است.

افرادی که از طریق ویزای تحصیلی و ویزای کاری در کشور پرتغال مشغول به تحصیل و کار هستند، می‌توانند برای دریافت شهروندی از همین طریق اقدام کنند. بدین معنا که شخصی که برای مدت 6 سال به طور قانونی و با استفاده از مجوز اقامت معتبر مشغول به کار باشد، پس از پایان 6 سال می‌تواند برای دریافت تابعیت و شهروندی اقدام کند.

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد با آن مواجه میشوند پیدا کردن یک شغل مناسب برای تامین هزینه های زندگی است. متاسفانه فرصت‌های شغلی در این کشور زیاد نیست و دستمزد ها در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین است.

افرادی که از طریق ویزای تحصیلی در کشور پرتغال اقامت دارند، می‌توانند پس از پایان دوران تحصیلشان به دنبال کار باشند و نوع اقامتشان را به اقامت کاری پرتغال تغییر دهند. بدین‌ترتیب بعد از 6 سال مجاز خواهند بود برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنند. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش دریافت اقامت و شهروندی پرتغال با ما تماس بگیرید. مشاورین ما در گونش اینوست با بررسی شرایط شما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهند داد.

3.دریافت حق شهروندی از طریق ازدواج

درصورتی که همسر شما شهروند پرتغال باشد، بعد از گذشت سه سال می‌توانید برای دریافت شهروندی اقدام کنید. مدارک مورد نیاز برای دریافت شهروندی از این طریق عبارتند از:

  • مدارک مربوط به ازدواج
  • پاسپورت معتبر
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

      در نظر داشته باشید، افرادی که از طریق ازدواج اقدام می‌کنند باید همسرشان درآمد کافی برای تامین هزینه‌ها را داشته باشد.

4.دریافت شهروندی از طریق والدین(والدین یا پدر بزرگ و مادر بزرگ)

درصورتی که والدین یا پدر بزرگ و مادر بزرگ شما اهل پرتغال هستند، شما شهروند این کشور محسوب می‌شوید. همچنین در موارد زیر می‌توانید برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنید.

  • درصورتی که یکی از والدین شما شهروند پرتغال باشند.
  • درصورتیکه از یک پدر یا مادر پرتغالی در خارج از کشور متولد شده باشید و والدین شما مشغول خدمت به دولت پرتغال باشند.
  • فرزند متولد شده در پرتغال که تابعیت دیگری ندارد.

5.دریافت حق شهروندی از طریق تولد

دریافت حق شهروندی از طریق تولد

تمام کشورها برای اعطای شهروندی و پاسپورت از طریق تولد تابع اصل خاک و یا خون هستند.

اصل خاک: فرزندی که در خاک کشوری متولد می‌شود، فارغ از اینکه والدینش شهروند آن کشور باشند یا خیر، شهروند آن کشور می‌باشد.

اصل خون: طبق اصل خون فرزندی که در خاک کشوری متولد می‌گردد، برای دریافت شهروندی باید حتما والدینش شهروند آن کشور باشند. درغیراینصورت نمی‌تواند برای دریافت شهروندی اقدام کند.

نوزادانی که در خاک پرتغال متولد می‌شوند، درصورتی که والدینشان اقامت پرتغال را داشته باشند می‌توانند برای دریافت شهروندی نوزاد اقدام کنند.

6.دریافت شهروندی از طریق بازنشستگی، خودحمایتی و یا تمکن مالی

در این روش نیازی به سرمایه‌گذاری نیست و شخص متقاضی تنها از طریق ارائه پرینت بانکی و مدارکی مبنی بر توانایی تامین هزینه‌های خانواده می‌تواند برای دریافت تابعیت و شهروندی اقدام کند.

در نظر داشته باشید، تمکن مالی مورد نیاز در این روش برای شخص متقاضی 7800 یورو در سال، همسر شخص متقاضی 3900 یورو در سال و فرزندان 2500 یورو در سال می‌باشد.

7.دریافت شهروندی از طریق ثبت شرکت در پرتغال

دریافت شهروندی از طریق ثبت شرکت در پرتغال

با ثبت شرکت در کشور پرتغال و ایجاد کسب‌وکار می‌توانید برای دریافت اقامت موقت و بعد از 6 سال برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنید.

پس از مدت 5 سال فعالیت مستمر در کشور پرتغال، درصورتیکه شرایط زیر را داشته باشید، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و یک سال بعد برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنید.

  • شرکت شما در طول 5 سال فعال بوده باشد و مشکلی نداشته باشد.
  • در طول 5 سال مالیات شرکت را به موقع پرداخت کرده باشید.
  • در طول مدت 5 سال در کشور پرتغال مرتکب جرم نشده باشید.

در نظر داشته باشید برای دریافت شهروندی پرتغال باید تا حدودی به زبان پرتغالی تسلط داشته باشید.

8.دریافت حق شهروندی از طریق فرزندخواندگی

 افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند و توسط یک خانواده پرتغالی به فرزند خواندگی پذیرفته شده‌اند، می‌توانند برای دریافت تابعیت پرتغال اقدام کنند.

هزینه درخواست شهروندی پرتغال


هزینه درخواست شهروندی پرتغال

علاوه‌بر هزینه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، باید هزینه درخواست شهروندی را نیز در نظر بگیرید. به طور معمول، این هزینه از 175 تا 250 یورو متغیر است. در نظر داشته باشید، هزینه درخواست برای کودکانی که از طریق خانواده اقدام به دریافت حق شهروندی می‌کنند رایگان است.

طبق قوانین جدید در سال 2022، شهروندان خارجی نمی‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری‌ در شهر لیسبون، پورتو، آلگاروه و ستوبال برای دریافت ویزای طلایی پرتغال اقدام کنند. این قوانین با هدف جذب سرمایه‌گذاران خارجی در مناطق کم‌جمعیت کشور پرتغال طرح‌ریزی شده است. درصورتیکه قصد دارید از طریق سرمایه‌گذاری برای دریافت اقامت و شهروندی پرتغال اقدام کنید، بهتر است از مشاوری آگاه به قوانین و مورد اعتماد کمک بگیرید. گونش اینوست با کادری مجرب از مشاوران حرفه‌ای و قابل اعتماد در این مسیر همراه شما خواهد بود. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. مشاوران ما با دریافت اطلاعات شما، مناسب‌ترین گزینه برای دریافت شهروندی را به شما پیشنهاد خواهند داد.

پرسش‌های متداول


آیا با پاسپورت پرتغال می‌توانم به سایر کشورهای حوزه شینگن سفر کنم؟

بله

پس از دریافت اقامت، چقدر طول می‌کشد تا شهروند پرتغال بشوم؟

افرادی که موفق به دریافت اقامت پرتغال شده‌اند، پس از 6 سال می‌توانند برای دریافت حق شهروندی و پاسپورت اقدام کنند.

آیا می‌توان برای دریافت شهروندی پرتغال از طریق خرید ملک اقدام کرد؟

بله، درصورتی که شرایط سرمایه‌گذاری در بازار ملک پرتغال را داشته باشید، می‌توانید برای دریافت اقامت موقت و بعد از 6 سال برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنید.

برای دریافت حق شهروندی، چند سال باید در پرتغال زندگی کنم؟

6 سال

آیا می توان بدون دریافت اقامت موقت برای شهروندی پرتغال اقدام کرد؟

خیر، برای درخواست اقامت دائم و شهروندی پرتغال باید حداقل 5 سال مجوز اقامت معتبر پرتغال را داشته باشید.

دانشجویان بین‌المللی که در کشور پرتغال تحصیل می‌کنند، چگونه می‌توانند برای دریافت شهروندی اقدام کنند؟

دانشجویانی که در دانشگاه‌های پرتغال مشغول به تحصیل هستند، باید پس از پایان دوران تحصیلشان شغلی مناسب پیدا کنند و اقامتشان را به اقامت کاری تغییر دهند. با داشتن اقامت کاری، بعد از 6 سال می‌توان برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کرد.

افرادی که از طریق ویزای کار در کشور پرتغال کار می‌کنند، چگونه باید برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنند؟

درصورتی که با استفاده از اقامت موقت برای مدت حداقل 6 سال در پرتغال زندگی کنید، می‌توانید برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنید. در نظر داشته باشید برای دریافت شهروندی باید به زبان پرتغالی مسلط باشید.