خرید ملک در پرتغال

خرید ملک در پرتغال
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در پرتغال، خرید ملک می‌باشد. با خرید ملک در این کشور، علاوه‌بر حفظ ارزش سرمایه می‌توانید برای دریافت اقامت و شهروندی پرتغال اقدام کنید. پس از خرید ملک در پرتغال، به شما اقامت موقت اعطا می‌گردد که یک سال اعتبار خواهد داشت. بعد از پایان یک سال، مجوز اقامت با اعتبار دو سال به شما تعلق می‌گیرد. در دوره بعدی هم برای مدت 2 سال اقامت شما تمدید خواهد شد و پس از پایان 5 سال اقامت دائم به شخص متقاضی تعلق خواهد گرفت.

مزایای خرید ملک در پرتغال


مزایای خرید ملک در پرتغال

  • خرید ملک یکی از انواع سرمایه‌گذاری‌ در منطقه‌ای با امکان سودآوری بالا محسوب می‌گردد.
  • برای سرمایه‌گذاری نیاز به حضور متقاضی در کشور پرتغال نیست و در سال متقاضی تنها 7 روز باید در پرتغال حضور داشته باشد.
  • با خرید ملک در پرتغال می‌توانید برای دریافت اقامت پرتغال اقدام کنید.
  • با خرید ملک در پرتغال و نگهداری آن برای مدت 6 سال می‌توانید برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنید.
  • با دریافت اقامت پرتغال از این طریق، همسر و فرزندان متقاضی نیز اقامت پرتغال را دریافت خواهند کرد.
  • با دریافت اقامت پرتغال از این طریق می‌توانید در کشور پرتغال تحصیل کنید.
  • با دریافت اقامت پرتغال از این طریق می‌توانید از خدمات درمانی پرتغال بهره ببرید.
  • با دریافت اقامت پرتغال از این طریق می‌توانید در این کشور به طور قانونی مشغول به کار شوید.
  • با خرید ملک و دریافت اقامت پرتغال بدون نیاز به ویزا می‌توانید به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.
  • با خرید ملک و دریافت اقامت پرتغال، بعد از 5 سال می‌توان ملک خریداری شده را فروخت.

معایب خرید ملک در پرتغال


  • عدم آشنایی سرمایه‌گذاران با زبان پرتغالی و مشکل در برقراری ارتباط
  • عدم آشنایی با قوانین کشور پرتغال و مشکلات مربوط به آن

آیا شهروندان خارجی می‌توانند در کشور پرتغال ملک خریداری کنند؟


در قوانین کشور پرتغال هیچ محدودیتی برای خرید ملک توسط شهروندان خارجی در نظر گرفته نشده است. علاوه‌براین پرتغال با اعطای امتیازاتی شهروندان خارجی را به سرمایه‌گذاری در این کشور تشویق می‌کند. شهروندان خارجی از طریق برنامه ویزای طلایی پرتغال می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در بازار ملک و دریافت اقامت اقدام کنند. درصورتی که قصد دارید برای دریافت اقامت پرتغال اقدام کنید، باید بدانید با استفاده از مجوز اقامت می‌توانید به طور قانونی در کشور پرتغال اقامت داشته باشید، در دانشگاه‌های پرتغال تحصیل کنید، مشغول به کار شوید و همچنین به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا سفر کنید. در نظر داشته باشید با دریافت مجوز اقامت موقت، پس از گذشت 5 سال می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و یک سال بعد برای شهروندی پرتغال اقدام کنید.

دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک


دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

یکی از بهترین روش‌های دریافت اقامت پرتغال، خرید ملک در کشور پرتغال می‌باشد. شهروندان ایرانی از طریق ویزای طلایی پرتغال می‌توانند برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک اقدام کنند. با خرید ملک در پرتغال اقامت موقت به شخص متقاضی اعطا می‌گردد. همچنین بعد از گذشت 5 سال اقامت دائم و یک سال بعد شهروندی پرتغال به متقاضی تعلق می‌گیرد. متقاضی بعد از 5 سال و با دریافت اقامت دائم مجاز است ملک خریداری شده را بفروشد. درصورتی که قصد دارید برای دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک اقدام کنید، باید از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام نمایید:

  • خرید ملک به ارزش 500000 یورو
  • خرید ملک به ارزش 400000 یورو در مناطق کم جمعیت پرتغال
  • خرید املاکی با قدمت بیش از 30 سال، به ارزش 350000 یورو و بازسازی آنها
  • خرید املاک قدیمی با ارزش 280000 یورو در مناطق کم جمعیت پرتغال و بازسازی آنها.
طبق قوانین جدید که در سال 2022 لازم الاجراست، مجوز اقامت به املاک خریداری شده در مناطق پرجمعیتی نظیر لیسبون، پورتو وسواحل آلگاروه تعلق نمی‌گیرد.

 

آیا شهروندان خارجی می‌توانند از طریق خرید ملک برای دریافت اقامت پرتغال اقدام کنند؟

درصورتی که شرایط لازم برای اقدام از طریق برنامه ویزای طلایی پرتغال را داشته باشید، می‌توانید برای دریافت اقامت موقت پرتغال اقدام کنید و پس از 5 سال برای دریافت اقامت دائم درخواست دهید.

شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم پرتغال از طریق خرید ملک


  • متقاضی باید بیش از 18 سال سن داشته باشد.
  • متقاضی بعد از 5 سال می‌تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.
  • متقاضی باید سرمایه لازم برای خرید ملک واجد شرایط دریافت اقامت را داشته باشد.
  • متقاضی نباید سابقه کیفری داشته باشد.

مدارک لازم برای خرید ملک در پرتغال


  • دریافت کد مالیاتی(برای دریافت کد مالیاتی باید به اداره مالیات مراجعه کنید)
  • پاسپورت معتبر

قیمت ملک در پرتغال


قیمت ملک در پرتغال

بسته به اینکه قصد دارید در کدام شهر و منطقه‌ در کشور پرتغال برای خرید ملک اقدام کنید، قیمت ملک متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال افرادی که قصد دارند مشغول به کار شوند، شهرهای مهم پرتغال مثل لیسبون و پورتو را برای اقامت انتخاب می‌کنند. این درحالیست که اکثرا افراد بازنشسته برای خرید ملک در منطقه آلگاروه اقدام می‌کنند. طبق اطلاعات ارائه شده در سایت‌های معتبر بین‌المللی قیمت ملک به طور متوسط، به ازای هر متر مربع در مرکز شهر لیسبون پرتغال 4725 یورو و در خارج از شهر 2749 یورو می‌باشد. به طور کلی برای خرید یک واحد آپارتمان در شهر لیسبون باید حداقل چیزی حدود 300000 یورو در نظر بگیرید. البته باید در نظر داشته باشید درصورتیکه محدودیتی به لحاظ تامین بودجه ندارید، در مناطق خوب لیسبون و آلگاروه می‌توانید برای خرید املاکی به ارزش 3 تا 4 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کنید. در ادامه قیمت ملک در برخی مناطق مهم پرتغال آورده شده است.

لیسبون

لیسبون

لیسبون پایتخت و در واقع مهم‌ترین شهر پرتغال محسوب می‌شود که هرساله سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری را جذب می‌کند. وجود کمپانی‌های معتبر در این شهر، لیسبون را به یکی از مناطق مهم اقتصادی در پرتغال تبدیل کرده است. بازار ملک نیز در شهر لیسبون بسیار پررونق است. قیمت ملک در برخی مناطق شهر نظیر اونیدا دا لیبرداد (Avenida da Liberdade)، لاپا(Lapa) و بایکسا چیادو (Baixa Chiado) در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است.

درصورتی که به لحاظ تامین بودجه محدودیت دارید، بهتر است در مناطقی نظیر آمادورا (Amadora) و بنفیکا (Benfica) که قیمت ملک مناسب‌تر است دنبال خانه باشید. قیمت ملک در مناطقی نظیر کشکایش (Cascais) و استوریل (Estoril) نیز نسبتا مناسب است، این مناطق تا مرکز شهر لیسبون حدود 30 تا 40 دقیقه فاصله دارند.

بسته به منطقه‌ای که قصد خرید ملک در آن را دارید، قیمت ملک متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال با 250000 یورو می‌توانید در منطقه کشکایش لیسبون یک واحد آپارتمان خریداری کنید، این درحالیست که برای خرید یک واحد آپارتمان در مجتمع‌های مسکونی با امکانات کامل باید بیش از 1000000 یورور هزینه کنید.

پورتو

پورتو

پورتو نیز یکی دیگر از شهرهای مهم کشور پرتغال می‌باشد که برای سرمایه‌گذاری در بازار ملک گزینه مناسبی است. این شهر درواقع از قطب‌های مهم تجاری پرتغال به شمار می‌آید و به همین دلیل موقعیت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاری به شهروندان خارجی پیشنهاد می‌کند. از مناطق مهم این شهر می‌توان به فوز دو دورو (Foz do Douro) اشاره کرد که در مجاورت اقیانوس اطلس موقعیت‌های مناسبی را به خریداران پیشنهاد می‌کند. منطقه ریبرا (Ribeira)نیز از مناطق مهم تجاری این شهر می‌باشد.

برای خرید یک آپارتمان یک خوابه با متراژی حدود 50 متر در پورتو باید حداقل حدود 180000 یورو هزینه کنید. در نظر داشته باشید برای خرید یک آپارتمان نوساز 80 متری در پورتو باید به طور متوسط 400000 یورو بپردازید.

بسیاری از شهروندان خارجی آلگاروه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. در آلگاروه می‌توانید برای خرید ویلا با متراژهای زیاد تا خانه‌های لاکچری و آپارتمان‌هایی با منظره اقیانوس اقدام کنید. به عنوان مثال اغلب افرادی که به دنبال خانه‌های لاکچری و ویلایی هستند، منطقه ویلامورا(Vilamoura) را که از گران‌ترین مناطق آلگاروه است برای خرید ملک انتخاب می‌کنند. لاگوس(Lagos) و آلبوفیرا (Albufeira)نیز از مناطق گران‌قیمت آلگاروه می‌باشند. در مناطق روستایی آلگاروه نظیر مونچیک (Monchique) و آلکوتیم (Alcoutim)می‌توانید خانه‌هایی با قیمت مناسب‌تر پیدا کنید.

آلگاروه

آلگاروه

برای خرید ویلا با متراژ بالا در منطقه آلبوفیرا باید چیزی حدود 3000000 یورو در نظر بگیرید. همچنین درصورتیکه قصد دارید در منطقه ویلامورا سکونت داشته باشید، باید بدانید برای خرید خانه ویلایی با امکانات کامل در این منطقه باید حدود 2000000 یورو بپردازید.

مراحل خرید ملک در پرتغال برای شهروندان خارجی


مراحل خرید ملک در پرتغال برای شهروندان خارجی

به منظور خرید ملک در کشور پرتغال و دریافت اقامت و شهروندی باید طبق مراحل زیر اقدام کنید.

  • با استفاده از ویزای توریستی به پرتغال سفر کنید و ملک مناسب را انتخاب کنید.
  • با توجه به میزان بودجه و شرایطتان، شهر مورد نظر را انتخاب کنید و برای پیدا کردن خانه اقدام نمایید.
  • متقاضی باید به اداره مالیات پرتغال مراجعه و برای دریافت کد مالیاتی اقدام کند.
  • بررسی ملک مورد نظر(آیا ملک مورد نظر شرایط فروش قانونی را دارد؟)
  • بعد از تصمیم گیری قولنامه را در حضور مشاور مورد اعتمادتان مطالعه کنید.
  • امضای قولنامه و واریز 10 درصد از قیمت ملک بابت بیعانه
  • مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ثبت معامله
  • با داشتن کد مالیاتی می‌توان مبلغ مورد نظر را به حساب فروشنده واریز کرد.
  • تحویل کلید ملک و انجام امور مربوط به نقل و انتقال سند
  • علاوه بر مبلغی که بابت خرید ملک پرداخت می‌کنید، مالیات نقل و انتقال ملک، تمبر و هزینه دفتر اسناد رسمی را نیز باید در نظر بگیرید.

بهترین مناطق برای خرید ملک در پرتغال


بهترین مناطق برای خرید ملک در پرتغال

لیسبون و آلگاروه در پرتغال بهترین و گران‌ترین موقعیت‌های خرید ملک را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند. درصورتی که قصد دارید برای خرید خانه‌های لاکچری و آپارتمان‌هایی با امکانات رفاهی کامل در کشور پرتغال اقدام کنید، باید بدانید مناطق اونیدا دا لیبرداد و بایکسا چیادو در لیسبون و مناطق ویلامورا و آلبوفیرا در آلگاروه از مناطق گران‌قیمت محسوب می‌شوند. برای خرید ملک با امکانات کامل در این مناطق باید چیزی حدود 1 تا 2 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کنید.

حداقل سرمایه برای خرید ملک در پرتغال


قیمت ملک در مناطق مختلف پرتغال متفاوت است. برای خرید آپارتمان در شهر لیسبون باید حداقل 250000 یورو در نظر بگیرید. این درحالیست که با 100000 یورو می‌توانید برای خرید ملک در ساحل نقره‌ای(Silver Coast) که بین لیسبون و پورتو واقع شده است، اقدام کنید.

چگونه می‌توانم برای پیدا کردن خانه در پرتغال اقدام کنم؟


آژانس املاک و شرکت‌های مهاجرتی

برای پیدا کردن خانه در پرتغال می‌توانید به آژانس‌های املاک موجود در محله‌های مورد نظر مراجعه کنید. مشاوران املاک با دریافت اطلاعاتی در خصوص بودجه، نوع خانه مورد نظر، متراژ خانه و دیگر موارد بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد خواهند داد. در نظر داشته باشید مشاورین املاک باید مجوز معتبر داشته باشند. کمیسیون مشاورین املاک چیزی بین 3 تا 5 درصد ارزش ملک خریداری شده می‌باشد که باید از طرف فروشنده پرداخت شود.

علاوه بر آژانس املاک، برخی شرکت‌های مهاجرتی نیز در این حوزه فعالیت دارند. شهروندان خارجی می‌توانند علاوه‌بر پروسه دریافت اقامت و شهروندی، فرایند خرید ملک را نیز به این شرکت‌ها بسپارند.

گونش اینوست با کادری مجرب از کارشناسان حرفه‌ای و قابل اعتماد کل فرایند خرید ملک، دریافت اقامت و شهروندی شما را بر عهده خواهد گرفت. با توجه به اینکه اکثر شهروندان ایرانی در بدو ورود به پرتغال با زبان پرتغالی آشنایی نداند، برای پیدا کردن خانه مناسب و انجام امور مربوط به خرید ملک به مشاوری قابل اعتماد و آگاه به قوانین نیاز دارند. مشاوران ما پس از دریافت اطلاعات شما، بهترین گزینه‌ها را با توجه به نیازهای شما به شما پیشنهاد خواهند داد. علاوه براین در کل فرایند خرید ملک و دریافت اقامت(انتقال سند، اجاره ملک خریداری شده، دریافت اقامت و شهروندی) همراه شما خواهند بود.

دریافت اطلاعات از افراد بومی

برای پیدا کردن خانه همچنین می‌توانید از طریق ساکنین محله مورد نظر اقدام نمایید. ساکنین مناطق مختلف می‌توانند درباره ملک‌های در حال فروش اطلاعاتی به شما بدهند و شما را به فروشنده معرفی کنند.

وبسایت‌های املاک در پرتغال

یکی از آسان‌ترین روش‌های پیدا کردن خانه مناسب، استفاده از وبسایت‌های معتبر املاک پرتغال است. برخی از بهترین وبسایت‌های فروش ملک و آپارتمان در پرتغال عبارتند از:

  • Century 21: با استفاده از این وبسایت‌ می‌توانید به زبان انگلیسی براحتی ملک مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • Rightmove:‌ یکی دیگر از وبسایت‌های معتبر Rightmove می‌باشد که کلیه اطلاعات مورد نیز را به کاربر ارائه می‌دهد.
  • ERA: ERA نیز از وبسایت‌های معتبر املاک در پرتغال می‌باشد که برای پیدا کردن خانه و آپارتمان‌ در مناطق مختلف در این کشور می‌توانید به آن مراجعه کنید.

اصطلاح آپارتمان در پرتغال


به هنگام پیدا کردن آپارتمان در پرتغال،‌ ممکن است عبارات T0، T1 و T2 را در تبلیغات دیده باشید. این اعداد درواقع به تعداد اتاق خواب واحد مسکونی اشاره دارند. بنابراین T1 به معنی آپارتمان یک‌خوابه و T2 به معنی آپارتمان دوخوابه می‌باشد. T0 سوئیت بدون اتاق خواب (استودیو) می‌باشد. همچنین عبارت T2+1 به آپارتمانی دوخوابه با یک اتاق خواب بدون پنجره اشاره دارد.

خدمات گونش اینوست برای خرید ملک در پرتغال


خدمات گونش اینوست برای خرید ملک در پرتغال

درصورتی که قصد دارید در کشور پرتغال ملک خریداری کنید، بدون هیچگونه نگرانی می‌توانید کل فرایند خرید ملک و دریافت اقامت را به ما بسپارید. گونش اینوست با کادری حرفه ای از کارشناسان در تمامی فرایند خرید ملک و دریافت اقامت کنار شما خواهد بود. برخی از خدمات گونش اینوست در این حوزه در ادامه مطلب آورده شده اند:

  • ارائه اطلاعات در خصوص بازار ملک با توجه به سرمایه متقاضی
  • معرفی بهترین موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور پرتغال
  • ارائه اطلاعات در خصوص قوانین خرید ملک در کشور پرتغال به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی کلاهبرداران
  • همراهی متقاضی به هنگام بازدید ملک
  • بررسی ملک مورد نظر به لحاظ وجود اقساط یا بدهی مالی و داشتن سند
  • همراهی متقاضی در تمام مراحل خرید و نقل و انتقال سند ملک

دریافت وام برای خرید ملک در پرتغال


درصورتی که نمی‌توانید کل مبلغ را به صورت یکجا واریز کنید، می‌توانید برای دریافت وام از بانک‌های پرتغال اقدام کنید. برخی از بانک‌های پرتغال که تسهیلات وام مسکن به مشتریان ارائه می‌کنند عبارتند از: santander bank portugal، novobanco Portugal و .BBVA Portugal

به هنگام خرید ملک در کشور پرتغال باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:


  • با توجه به اینکه اکثر شهروندان خارجی به زبان پرتغالی آشنایی ندارند، بهتر است به هنگام خرید ملک مشاوری آگاه به قوانین و زبان پرتغالی شما را همراهی کند. مشاور شما با مطالعه قرارداد، شما را از تمامی بندهای موجود در قرارداد مطلع خواهد کرد.
  • قبل از خرید ملک مطمئن شوید ملک سند معتبر دارد و بدهی بانکی ندارد(در رهن بانک نیست).
  • برای خرید ملک در پرتغال مناطقی را انتخاب کنید که در سال های آتی پتانسیل رشد مناسبی دارند.
  • به هنگام خرید ملک در پرتغال، میزان دسترسی به حمل و نقل عمومی، مراکز آموزشی و خدمات درمانی را در نظر بگیرید.
  • درصورتیکه تمایلی ندارید در ملک خریداری شده زندگی کنید، می‌توانید ملکتان را اجاره دهید و از این طریق هم کسب درآمد کنید.

پرسش‌های متداول


آیا ملک در کشور پرتغال ارزان است؟

قیمت ملک در مناطق مختلف کشور پرتغال متفاوت است. با این وجود، به طور متوسط قیمت ملک در پرتغال در مقایسه با دیگر کشورهای اروپا ارزان‌تر است.

آیا شهروندان خارجی می‌توانند در کشور پرتغال ملک خریداری کنند؟

بله در صورت داشتن سرمایه و شرایط لازم شهروندان خارجی می‌توانند برای خرید ملک در کشور پرتغال اقدام کنند.

برای خرید ملک بهتر است در پرتغال اقدام کنم یا اسپانیا؟

طبق اطلاعات ارائه شده در سایت‌های معتبر بین‌المللی قیمت ملک در پرتغال در مقایسه با اسپانیا 12 درصد ارزان‌تر است.

حداقل سرمایه برای خرید ملک به منظور دریافت اقامت پرتغال چقدر است؟

حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک 500000 یورو(در مناطق کم‌جمعیت 400000) و در صورتی که برای خرید املاک قدیمی اقدام کنید و ملک خریداری شده را بازسازی کنید 350000 یورو (در مناطق کم‌جمعیت 280000 یورو) می‌باشد.

آیا می توان از طریق خرید ملک در پرتغال برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنیم؟

بله، درصورتی که شرایط لازم را رعایت کنید، 5 سال پس از خرید ملک در پرتغال می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و یکسال بعد برای دریافت شهروندی و پاسپورت پرتغال اقدام نمایید.