راهنمای کامل خرید ملک در آنکارا 2023

راهنمای کامل خرید ملک در آنکارا 2021
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

آنکارا یکی از کلانشهرهای ترکیه است،‌ این شهر بعد از استانبول مهم‌ترین شهر ترکیه میباشد. طی سالهای اخیر، بازار ملک در این شهر رشد خوبی داشته است. درصورتیکه خواهان زندگی در محیطی مدرن هستید، اما بودجه کافی برای خرید ملک در استانبول را ندارید، آنکارا مناسب‌ترین گزینه برای شماست.

شهروندان خارجی با خرید ملک در انکارا میتوانند برای دریافت اقامت و شهروندی این کشور اقدام کنند. از طرفی دیگر با توجه به رونق اخیر بازار ملک در شهر آنکارا، این شهر محیط مناسبی برای سرمایه‌گذاری میباشد.

با خرید ملک به ارزش 250000 دلار در آنکارا، میتوانید برای دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنید. بدین ترتیب علاوه بر سرمایه‌گذاری در محیطی با رشد اقتصادی مناسب، از مزایای شهروندی ترکیه نیز بهره خواهید برد.

مزایای خرید ملک در انکارا


  • دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و بهره‌مندی از خدمات درمانی و آموزشی کشور
  • منطقه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری(پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه)
  • قیمت مناسب ملک در مقایسه با شهر استانبول
  • هزینه نسبتا پایین زندگی در مقایسه با شهر استانبول
  • وجود دانشگاههای معتبر ترکیه
  • امکان خرید ملک به صورت اقساطی و با استفاده از وام بانکی

مزایای خرید ملک در انکارا

یکی از آسان‌ترین روشهای دریافت اقامت ترکیه، اقامت از طریق خرید ملک می‌باشد. با هر سرمایه ای که دارید می‌توانید برای خرید ملک در شهر آنکارا و دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید. مجموعه gunesinvest در تمامی مراحل خرید ملک، خدمات پس از فروش، دریافت اقامت و شهروندی با شما همراه خواهد بود و در کوتاهترین زمان ممکن فرایند دریافت اقامت شما را انجام خواهد شد.

مراحل خرید ملک در آنکارا و دریافت اقامت ترکیه


  1. تصمیم گیری را جع به میزان بودجه،‌ محله مورد نظر و نوع ملک
  2. ارزش گذاری ملک توسط کارشناس شهرداری
  3. واریز مبلغ پیش پرداخت به حساب صاحب ملک
  4. واریز مابقی مبلغ ملک در روز معامله و انتقال سند
  5. ظرف مدت کمتر از یک هفته سند مالکیت ملک خریداری شده به شما تحویل داده خواهد شد.
  6. درخواست از طریق اداره مهاجرت ترکیه
  7. مراجعه به اداره مهاجرت(به هنگام مراجعه به اداره مهاجرت مدارک لازم را همراه داشته باشید، ممکن است از شما سوالاتی پرسیده شود).
  8. پرداخت حق بیمه یکساله
  9. کارت اقامت یکساله به آدرس شما ارسال خواهد شد.
خرید ملک در شهر آنکارا علاوه بر موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری، یکی از بهترین روشهای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه میباشد. در نظر داشته باشید با خرید ملک به ارزش کمتر از 250000 دلار اقامت ترکیه به شما اعطا خواهد شد و هرساله باید برای تمدید آن اقدام کنید.

قیمت خرید ملک در شهر آنکارا


قیمت خرید ملک در شهر آنکارا به فاکتورهای متعددی نظیر منطقه، نوع خانه، سال ساخت و میزان امکانات آن بستگی دارد. برای خرید ملک در این شهر بازای هر متر مربع باید حدودا بین 2000 تا 5800 لیر هزینه کنید. به عنوان مثال قیمت ملک در چای‌یولو(Çayyolu) که از محله‌های مدرن این شهر محسوب میشود، حدودا 3900 لیر بازای هر متر مربع میباشد.

قیمت خرید ملک در شهر آنکارا

طی سالهای اخیر، قیمت ملک در شهر آنکارا رشد خوبی داشته که نشان دهنده رونق بازار مسکن میباشد. بنابراین با خرید ملک در این شهر علاوه بر دریافت اقامت، در منطقه‌ای مناسب سرمایه گذاری خواهید کرد. در نظر داشته باشید برای خرید یک واحد آپارتمان کوچک در شهر آنکارا باید حداقل 300000 لیر در نظر بگیرید. همچنین در صورتیکه قصد خرید خانه ویلایی در بهترین مناطق این شهر را دارید باید چیزی حدود 4 میلیون لیر هزینه کنید.

در ادامه به قیمت ملک در مناطق مختلف شهر آنکارا می‌پردازیم.

چانکایا(Çankaya)

این منطقه لوکس‌ترین منطقه شهر آنکارا میباشد که برای خرید ملک پیشنهاد میشود. دانشگاه‌های خوب آنکارا نظیر دانشگاه چانکایا(Cankaya university) و مهم‌ترین مراکز خرید این شهرنظیر تاروس(TAURUS AVM) و مرکز خرید کنت پارک آنکارا (KENTPARK AVM)نیز در این منطقه واقع شده‌اند.

خرید ملک در منطقه چانکایا آنکارا

قیمت ملک در این منطقه نسبتا بالاست. به طور مثال، به منظور خرید یک واحد آپارتمان 200 متری با کلیه امکانات در این منطقه باید مبلغی حدود 1000000 لیر بپردازید. درصورتیکه به لحاظ تامین بودجه محدودیت دارید، میتوانید برای خرید آپارتمان‌هایی با متراژ کمتر اقدام کنید. برای خرید آپارتمان‌های 60 متری(یکخوابه) در این محدوده باید حداقل 500000 لیر در نظر بگیرید.

اران (Oran) و یلدیزاولر(Yildizevler) از محله‌های گران شهر آنکارا در این محدوده واقع شده اند. قیمت ملک در این محله‌ها به ترتیب حدودا 5000 و 4000 لیر میباشد. قیمت ویلاهای لوکس در این منطقه تا 4500000 لیر هم میرسد.

کیزیلای(Kızılay)

این محله که در مرکز شهر آنکارا واقع شده است، یکی از لوکس‌ترین و بهترین مناطقی است که سرمایه‌گذاران برای خرید ملک و زندگی در آن اقدام میکنند. اکثر مراکز خرید مهم شهر آنکارا در این محدوده واقع شده‌اند. برای خرید ملک در این منطقه باید حداقل 500000 لیر بپردازید. همچنین برای خرید یک واحد آپارتمان لوکس در این محله باید چیزی حدود 1000000 لیر هزینه کنید.

 

خرید ملک در منطقه کیزیلای آنکارا

در نظر داشته باشید به منظور دریافت اقامت ترکیه، ملک خریداری شده باید دارای سند رسمی(تاپو) باشد. در غیر اینصورت نمیتوانید برای دریافت اقامت اقدام کنید.

یئنی محله(Yenimahalle)

یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهر آنکارا، یئنی محله میباشد. با توجه به نوع خانه دلخواهتان، میتوانید در این محله برای خرید واحدهای مسکونی با امکانات رفاهی کامل در برج‌های مدرن و یا خانه‌های ویلایی اقدام کنید.

خرید ملک در منطقه یئنی محله آنکارا

قیمت ملک در این منطقه در مقایسه با چانکایا مناسب‌تر است. بعنوان مثال با 750000 لیر میتوانی برای خرید یک واحد آپارتمان 180 متری با امکانات کامل اقدام کنید. همچنین درصورتیکه برای تامین بودجه محدودیت دارید، میتوانید آپارتمان 5 سال ساخت را با قیمتی حدود 450000 لیر خریداری کنید.

اتی مسگوت(Etimesgut)

اتی مسگوت یکی دیگر از محله‌های شهر آنکارا میباشد که برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی است. قیمت ملک در این منطقه در مقایسه با چانکایا و کیزیلای ارزانتر است.

خرید ملک در اتی‌مسگوت آنکارا

 

حداقل سرمایه لازم برای خرید یک آپارتمان 60 متری در این محله 400000 لیر میباشد. با این حال اگر میخواهید در خانه‌ای با متراژ بیشتر(160 متر) و مجهز به همه امکانات رفاهی زندگی کنید، باید حدودا 800000 لیر بپردازید.

گول باشی(Gölbaşı)

این منطقه 20 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. به طور متوسط برای خرید ملک در این محدوده باید حداقل 500000 لیر در نظر بگیرید.

خرید ملک در گول‌باشی آنکارا

 

قیمت ملک در این منطقه در مقایسه با چانکایا و کیزیلای مناسب‌تر است. با این وجود برای خرید یک واحد آپارتمان 250 متری با امکانات کامل، در برجهای این منطقه باید چیزی حدود 1000000 لیر بپردازید.

مجموعه gunesinvest در تمامی مراحل خرید ملک، خدمات پس از فروش، دریافت اقامت و شهروندی با شما همراه خواهد بود و در کوتاهترین زمان ممکن فرایند دریافت اقامت شما را انجام خواهد شد.

پورساکلار(Pursaklar)

یکی از مناطق ارزان آنکارا برای خرید ملک، پورساکلار میباشد. شما میتوانید براحتی با سرمایه 500000 لیر در این منطقه برای خرید واحدهای 200 متری در برجهای این منطقه اقدام کنید.

خرید ملک در پورساکلار آنکارا

 

در این منطقه، آپارتمان‌های نوساز با امکانات کامل ماهیانه با مبلغ 4000 لیر و خانه‌های ویلایی با مبلغ حدودا 10000 اجاره داده میشوند. بنابراین میتوانید ملک خریداری شده را اجاره دهید و از این طریق هم کسب درآمد کنید.

 

بهترین محله‌های آنکارا برای خرید ملک


 مناطق چانکایا، کیزیلای و چای‌یولو از بهترین مناطق شهر آنکارا میباشند که ایرانیان برای خرید ملک در آنها اقدام میکنند. با توجه به شرایط زندگی و بودجه‌ای که برای خرید ملک در نظر گرفته‌اید، میتوانید منطقه مناسب برای خرید ملک را انتخاب کنید.

بهترین محله‌های آنکارا برای خرید ملک

 

بعنوان مثال بسیاری از دانشجویان منطقه باهچی‌اولر را برای سکونت انتخاب میکنند، چرا که چندین دانشگاه و مراکز فرهنگی در این منطقه واقع شده‌اند. همچنین اگر اهل خرید هستید و شلوغی شهر را ترجیح میدهید، منطقه کیزیلای گزینه مناسبی برای شماست. این منطقه در قسمت مرکزی شهر آنکارا واقع شده و مراکز خرید بسیاری در این منطقه متمرکز شده‌اند.

خرید ملک ارزان در آنکارا


 درصورتی که برای خرید ملک با محدودیت بودجه مواجه هستید، میتوانید مناطق حاشیه‌ای شهر را برای خرید ملک انتخاب کنید. منطقه پورساکلار و اتی‌مسگوت از مناطق حاشیه‌ای شهر میباشند که قیمت ملک در آنها در مقایسه با مرکز شهر بسیار مناسب است. حداقل سرمایه لازم برای خرید یک واحد آپارتمان نوساز در شهر آنکارا 300000 لیر میباشد.

خرید ملک ارزان در آنکارا

 

همچنین منطقه ماماک(Mamak)  نیز از مناطق ارزان قیمت شهر آنکارا محسوب میشود. این منطقه در حاشیه شرقی شهر قرار گرفته و متوسط قیمت ملک در آن حدود 200000 لیر میباشد.

خرید ملک در آنکارا به صورت اقساطی


به منظور خرید ملک در آنکارا میتوانید برای خرید خانه‌های در حال ساخت نیز اقدام کنید. بدین ترتیب مبلغی را بعنوان پیش پرداخت به حساب شرکت سازنده واریز میکنید و مابقی را طی 12، 24 و یا 48 قسط پرداخت خواهید کرد. البته در نظر داشته باشید سند ملک تا پایان زمان پرداخت اقساط بنام شما زده نخواهد شد.

همچنین میتوانید برای خرید ملک در آنکارا از بانک وام بگیرید. سود بانکی برای وام خرید ملک در ترکیه حدود 8 تا 10 درصد است و مدت بازپرداخت آن بین 5 تا 10 سال متغیر است. در نظر داشته باشید سند ملک بنام شما زده خواهد شد، اما تا پایان زمان بازپرداخت اقساط در رهن بانک باقی خواهد ماند.

نکاتی که به هنگام خرید ملک در آنکارا باید در نظر بگیرید


  • به منظور خرید ملک در شهر آنکارا، قبل از هر کاری بهتر است با یک وکیل مجرب و مورد اعتماد مشورت کنید؛ چرا که اغلب شهروندان ایرانی به زبان ترکی تسلط ندارند و از طرفی دیگر وکیل مجرب میتواند در مورد بهترین گزینه مناسب با شرایط شما، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.
  • قبل از خرید ملک، سند تاپو(TAPU) را بررسی کنید تا از صحت آن مطمئن شوید. همچنین بررسی کنید ملکی که قصد خریداری آن را دارید بدهی ندارد. بهتر است از یک وکیل مجرب و قابل اعتماد برای بررسی تاپو کمک بگیرید.
  • درصورتیکه شخصا خرید ملک را انجام می‌دهید، باید یک مترجم مسلط به زبان ترکی همراه شما باشد.
  • سعی کنید در منطقه‌ای برای خرید ملک اقدام کنید که موقعیت مناسبی به لحاظ پیشرفت در سالهای آتی داشته باشد.
  • ملک مورد نظر تا چه حد به ایستگاه مترو، مراکز درمانی و خرید دسترسی دارد؟
  • در نظر داشته باشید کدام ملک و کدام منطقه مناسب شماست؟ مرکز شهر یا مناطق حاشیه‌ای؟ درصورتیکه دسترسی به خدمات درمانی و مراکز آموزشی نظیر دانشگاهها برای شما اهمیت دارد، بهتر است مناطق مرکزی شهر نظیر کیزیلای را برای خرید ملک انتخاب کنید.
  • قصد زندگی در چه نوع خانه‌ای دارید؟ آپارتمان، مجتمع مسکونی، برج یا خانه ویلایی؟

مقایسه آنکارا و استانبول برای خرید ملک


استانبول و آنکارا هردو از شهرهای مهم ترکیه میباشند. استانبول پایتخت اقتصادی-فرهنگی و آنکارا پایتخت سیاسی کشور ترکیه می باشد. آنکارا بعد از استانبول، مناسب‌ترین شهر ترکیه برای سرمایه‌گذاری و زندگی میباشد. قیمت ملک و هزینه زندگی در آنکارا در مقایسه با استانبول مناسب‌تر است.

آنکارا و استانبول، مهم ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک

درصورتیکه قصد سرمایه‌گذاری در ترکیه را دارید، استانبول و آنکارا هر دو موقعیتهای خوبی را به شهروندان ایرانی پیشنهاد میکنند؛ اما اگر قصد زندگی در ترکیه را دارید باید بدانید استانبول با توجه به موقعیتی که دارد، گزینه بهتری است.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و موقعیتهای مناسب برای خرید ملک، مقاله‌ خرید ملک در استانبول 2021 را مطالعه کنید.

پرسش های متداول


حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در آنکار چقدر است؟

300000 لیر

بهترین مناطق آنکارا برای خرید ملک و زندگی کدام است؟

چانکایا و کیزیلای از بهترین مناطق شهر آنکارا برای خرید ملک میباشند.

ایرانیها کدام منطقه را برای اقامت در آنکارا انتخاب میکنند؟

ایرانیان مقیم آنکارا اغلب مناطق چانکایا و ییلدیزاولر را برای خرید ملک انتخاب میکنند.

آیا اقامت از طریق خرید ملک در آنکارا قابل تمدید میباشد؟

 بله، با خرید ملک در ترکیه به شما اقامت موقت اعطا میگردد که هرساله میتوانید ان را تمدید کنید.

آیا بعنوان یک شهروند خارجی میتوانم برای خرید خانه دست دوم در انکارا اقدام کنم؟

اگر بودجه کمی دارید، میتوانید خانه‌های دست دوم و قدیمی ساز را برای خرید انتخاب کنید. بدین ترتیب مبلغ کمتری پرداخت خواهید کرد. فقط باید دقت کنید ملک خریداری شده مشکلی نداشته باشد و در رهن بانک نباشد.

ارزان‌ترین محله آنکارا برای خرید ملک، کدام محله است؟

پورساکلار و ماماک ارزان‌ترین مناطق شهر انکارا هستند که میتوانید برای خرید ملک در آنها اقدام کنید.