اجاره خانه مسکونی در شهر ازمیر ترکیه 2023

اجاره خانه مسکونی در شهر ازمیر ترکیه
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

بعد از استانبول، ازمیر نیز از شهرهای محبوب ترکیه برای اقامت ایرانیان است. هزینه اجاره‌خانه در این شهر در مقایسه با استانبول ارزانتر است، علاوه‌براین هزینه زندگی نیز در این شهر معقول می‌باشد. بنابراین اگر از پس هزینه اجاره و زندگی در استانبول برنمی‌آیید، ازمیر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. برای اجاره خانه در این شهر، بسته به محله و امکانات خانه اجاره‌ای باید چیزی بین 700 تا 3000 لیر هزینه کنید. بعنوان مثال میتوانید در منطقه بورنوای شهر ازمیر که از مناطق خوب این شهر محسوب میشود، با مبلغی حدود 1000 لیر یک واحد آپارتمان 60 متری با امکانات کامل را اجاره کنید.

با اجاره یک واحد آپارتمان در شهر ازمیر میتوانید برای دریافت اقامت کوتاه‌مدت(یکساله) ترکیه اقدام کنید. البته باید در نظر داشته باشید، این نوع اقامت قابلیت تمدید ندارد و پس از پایان یافتن اعتبار آن، باید نوع اقامتتان را تغییر دهید.

مجموعه Gunesinvest در تمامی مراحل خرید و اجاره ملک، دریافت اقامت و شهروندی با شما همراه خواهد بود. شما می‌توانید صفر تا صد پروسه دریافت اقامتتان را بدون هیچگونه نگرانی به ما بسپارید.

مزایای اجاره ملک و زندگی در شهر ازمیر


  • معقول بودن هزینه زندگی و اجاره خانه در مقایسه با استانبول
  • جایگاه مناسب تجاری و وجود موقعیتهای شغلی خوب
  • پتانسیل خوب برای سرمایه‌گذاری
  • بافت نوساز و سبک مدرن در مناطق مسکونی
  • زندگی در محیطی آرام و بدون دغدغه
  • سیستم حمل و نقل مناسب برای رفت و آمد

مدارک لازم برای دریافت اقامت یکساله ترکیه(اقامت از طریق اجاره خانه در شهر ازمیر)


  1. فرم راندوو تکمیل شده
  2. پاسپورت معتبر
  3. اجاره‌نامه و کپی پاسپورت مورد تایید نوتر: اجاره‌نامه و پاسپورت متقاضی باید در دفاتر نوتر ترکیه(دفاتر ثبت اسناد رسمی)‌ ثبت رسمی شوند.
  4. بیمه درمانی معتبر: مشخصات مربوط به بیمه متقاضی به هنگام تکمیل فرم راندوو لازم می‌باشد.
  5. دریافت کد مالیاتی: به منظور دریافت کد مالیاتی، باید به اداره مالیات ترکیه مراجعه کنید.
  6. فیش پرداخت حق خاک و هزینه کارت کیملیک
  7. 4 قطعه عکس 4*6

مراحل اجاره خانه و دریافت اقامت یکساله ترکیه(اقامت از طریق اجاره خانه)


  1. در مرحله اول باید خانه مورد نظر را انتخاب و اجاره کنید.
  2. در این مرحله برای بستن قرارداد اقدام می‌کنید و مبلغی معادل با دوبرابر مبلغ اجاره‌خانه بابت دپوزیت از طریق حساب بانکی‌تان به حساب صاحب ملک واریز می‌کنید. به هنگام عقد قرارداد همراه بودن پاسپورت معتبر الزامی است.
  3. به سایت اداره مهاجرت ترکیه https://e-ikamet.goc.gov.tr/ مراجعه و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید. پس از تکمیل فرم‌های مربوطه، زمان مصاحبه از طریق پیامک به شما اعلام خواهد شد.
  4. مراجعه به دفاتر نوتر ترکیه و دریافت تاییدیه برای اجاره‌نامه و پاسپورت متقاضی.
  5. در این مرحله، با دردست داشتن مدارک مربوط به اقامتتان باید به منظور فعالسازی انشعاب قبوض آب، برق و گاز به ادارات مربوطه مراجعه کنید.
  6. در مرحله بعد و پس از اعلام زمان ملاقات، با در دست داشتن مدارک لازم به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه می‌کنید و در آنجا سوالاتی از شما پرسیده خواهد شد.
  7. در این مرحله نتیجه درخواست شما اعلام می‌گردد. در صورت موافقت اداره مهاجرت، کارت اقامت یکساله برای شما صادر خواهد شد.

مراحل اجاره خانه و دریافت اقامت یکساله ترکیه

شهر ازمیر در سالهای اخیر پیشرفت زیادی در بازار ملک داشته است، به طوریکه انتظار میرود در سالهای آینده از آنکارا پیشی بگیرد و رتبه دوم سرمایه‌گذاری در بازار ملک را در کشور ترکیه به خود اختصاص دهد. بنابراین درصورتیکه قصد سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه را دارید و از پس هزینه زندگی در استانبول برنمی‌آیید، ازمیر گزینه مناسبی است.

در کدام منطقه ازمیر خانه اجاره کنیم؟


 به منظور اجاره خانه در شهر ازمیر، در مرحله اول باید با توجه به بودجه‌ای که دارید و شرایطتان منطقه مناسب را برای اقامت انتخاب کنید. بعنوان مثال دسترسی به دانشگاهها و مراکز آموزشی ازمیر تا چه اندازه برایتان اهمیت دارد؟ زندگی در برج‌های مسکونی با امکانات کامل را می‌پسندید یا آپارتمان‌های کوچک در مرکز شهر؟ برای پرداخت اجاره‌خانه چه مبلغی را در نظر گرفته‌اید؟ قبل از اقدام به اجاره خانه باید به سوالاتی از این دست جواب دهید.

در کدام منطقه ازمیر خانه اجاره کنیم؟

در نظر داشته باشید فاکتورهای متعددی در قیمت اجاره خانه در ازمیر تاثیرگذار هستند. برخی از این عوامل در ادامه آورده شده‌اند.

  • میزان نزدیکی به دریا
  • منطقه
  • متراژ ملک
  • سال ساخت
  • نوع خانه(ویلایی، برج مسکونی یا آپارتمان)
  • امکانات خانه

در ادامه قیمت اجاره خانه را در مناطق مختلف شهر زمیر بررسی میکنیم.

 گوزل‌باهچه(Güzelbahçe)

گوزل‌باهچه

یکی از بهترین مناطق شهر ازمیر برای زندگی است. البته قیمت اجاره خانه در این منطقه در مقایسه با سایر مناطق شهر نسبتا گران است. در نظر داشته باشید خانه‌های موجود در مناطق ساحلی معمولا گرانتر هستند و با فاصله گرفتن از دریا، قیمت اجاره ملک کاهش می‌یابد.

خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه652000
آپارتمان 2 خوابه1002800
آپارتمان 3 خوابه1254000

 

کارشیاکا(Karşıyaka)

کارشیاکا

کارشیاکا نیز از بهترین و لوکس‌ترین مناطق شهر ازمیر برای زندگی می‌باشد. ماویشهیر و بستانلی از محله‌های معروف و محبوب بین مهاجران میباشند که در این منطقه واقع شده‌اند. درصورتیکه به لحاظ تامین بودجه محدودیتی ندارید، این منطقه مناسب‌ترین گزینه برای اجاره ملک و اقامت می‌باشد.

خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه542000
آپارتمان 2 خوابه1052500
آپارتمان 3 خوابه1203000

 

بورنوا(Bornova)

بورنوا

بورنوا نیز از مناطق متوسط و رو به بالای شهر ازمیر برای خرید و اجاره ملک میباشد که قیمت اجاره خانه در آن نسبتا بالاست. در نظر داشته باشید برای اجاره یک واحد آپارتمان 50 متری در شهر ازمیر باید حداقل 1000 لیر ماهیانه بپردازید.

خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه901000
آپارتمان 2 خوابه1202000
آپارتمان 3 خوابه1252500

 

 توربالی(Torbalı)

توربالی

توربالی که در جنوب شرقی شهر ازمیر واقع شده است، از محله‌های ارزان قیمت این شهر برای خرید و اجاره خانه می‌باشد. در این منطقه میتوانید با مبلغ 700 لیر ماهیانه، یک واحد آپارتمان 60 ماری اجاره منید.

خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه60900
آپارتمان 2 خوابه1001200
آپارتمان 3 خوابه1201500

 

دقت کنید خانه اجاره شده مسکونی باشد، در سند بسیاری از خانه‌ها در ترکیه عنوان تجاری ذکر شده است. باید بدانید، اداره مهاجرت به واحدهای تجاری و غیرمسکونی مجوز اقامت نمیدهد.

 

کناک(Konak)

کناک

منطقه کناک در مرکز شهر ازمیر نیز از مناطق خوب این شهر محسوب می‌شود. مجتمع‌های مسکونی متعددی در این منطقه ساخته شده‌اند که امکانات کاملی را به ساکنین ارائه میدهند. برای اجاره خانه در این منطقه بهتر است ماهیانه 1000 لیر در نظر بگیرید.

خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه551000
آپارتمان 2 خوابه1151300
آپارتمان 3 خوابه1152250

 

برگاما(Bergama)

برگاما

برگاما نیز از مناطق ارزان قیمت شهر ازمیر برای خرید و اجاره ملک میباشد. شما با پرداخت 700 لیر ماهیانه میتوانید برای اجاره یک واحد آپارتمان 60 متری در این منطقه اقدام کنید. همچنین برای اجاره واحدهای مسکونی با متراژ بالا و امکانات عالی تنها ماهیانه 1500 لیر نیاز خواهید داشت.             

خانهمتراژقیمت(لیر)
آپارتمان 1 خوابه70850
آپارتمان 2 خوابه1001100
آپارتمان 3 خوابه1401500

 

رهن یا اجاره ملک در شهر ازمیر؟

قبل از هر چیزی باید بدانید چیزی به عنوان رهن خانه در کشور ترکیه وجود ندارد. به هنگام اجاره خانه در کشور ترکیه مبلغی که با عنوان اجاره در قرارداد ذکر میشود، اول هرماه توسط مستاجر به حساب صاحب ملک واریز می‌گردد. همچنین برخلاف ایران، در ترکیه چیزی با عنوان پول پیش وجود ندارد؛ بلکه به هنگام عقد قرارداد مبلغی معادل با اجاره‌خانه با عنوان دپوزیت به صاحبخانه پرداخت می‌کنید تا در صورت بروز خسارت، این مبلغ را بابت تعمیرات هزینه کند. درصورتیکه هیچ خسارتی به خانه وارد نشود، پس از پایان مدت قرارداد صاحب ملک موظف است این مبلغ را به حساب شما برگرداند. در نظر داشته باشید، در صورتیکه خانه اجاره‌ای مبله باشد، دوبرابر مبلغ اجاره را باید نزد صاحب ملک به امانت بگذارید.

به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، مبلغ اجاره را در موعد مقرر به حساب صاحبخانه واریز کنید و فیش واریزی را نزد خودتان نگه‌دارید.

هزینه‌های لازم برای اجاره خانه در شهر ازمیر


  • هزینه اجاره ماهیانه
  • در صورت مبله بودن واحد مسکونی دوبرابر مبلغ اجاره و درغیر اینصورت مبلغی معادل با اجاره‌خانه بعنوان دپوزیت
  • کمیسیون آژانس املاک معادل با اجاره یک ماه واحد اجاره شده
  • هزینه فعالسازی انشعاب آب، برق و گاز
  • هزینه عایدات(شارژ ماهیانه آپارتمان در ترکیه)

برخی از آپارتمان‌ها در ترکیه شرایط گرفتن اجاره‌نامه محضری را ندارند. بنابراین چنانچه قصد دارید از طریق اجاره‌خانه برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید، این موضوع را در نظر داشته باشید که بدون داشتن اجاره نامه محضری، مجوز اقامت به شما تعلق نخواهد گرفت.

 

به هنگام اجاره خانه در شهر ازمیر موارد زیر را در نظر بگیرید.


  • با توجه به اینکه اکثر شهروندان ایرانی با زبان ترکی آشنایی ندارند، به هنگام بستن قرارداد اجاره ملک بهتر است وکیلی قابل اعتماد که به زبان ترکی تسلط دارد همراه شما بیاید، مفاد قرارداد را با دقت مطالعه کند و شما را نسبت به آنها آگاه کند.
  • برای دریافت مجوز اقامت، باید اجاره‌نامه رسمی داشته باشید.
  • ترجیحا منطقه‌ای را برای سکونت انتخاب کنید که مهاجران ایرانی در آنجا سکونت داشته باشند. کارشیاکا، ماویشهیر و بستانلی از جمله مناطقی هستند که اکثر ایرانیان در آنجا سکونت دارند.
  • درصورتیکه در صدد دریافت اقامت ترکیه هستید، در انتخاب ملک مناسب دقت کنید. برخی از آپارتمان‌ها شرایط گرفتن اجاره‌نامه محضری را ندارند.
  • دقت کنید سند خانه‌ای که قصد اجاره آنرا دارید مسکونی باشد، سند بسیاری از آپارتمان‌ها در ترکیه تجاری میباشد و به واحدهای تجاری مجوز اقامت تعلق نمی‌گیرد.
  • قبل از اجاره ملک دسترسی محله مورد نظر به مراکز خدمات درمانی، مدارس و فروشگاهها را مورد بررسی قرار دهید.
  • در مورد سیستم حمل و نقل عمومی(ایستگاههای مترو، اتوبوس و تاکسی) تحقیق کنید تا برای رفت و آمد مشکلی نداشته باشید.

پرسش‌های متداول


برای اجاره خانه در ازمیر ترکیه، حداقل ماهیانه چه مبلغی را باید در نظر بگیریم؟

حداقل مبلغ اجاره ماهانه در شهر ازمیر 700 لیر میباشد.

مناطق ارزان قیمت شهر ازمیر برای اجاره ملک کدامند؟

چیلی و برگاما از مناطق ارزان‌قیمت در شهر ازمیر برای اجاره خانه می‌باشند.

بهترین مناطق ازمیر برای زندگی و اجاره ملک کدامند؟

گوزل‌باهچه، کارشیاکا، بستانلی و ماویشهیر

آیا با اجاره خانه در ازمیر میتوان برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه اقدام کرد؟

با اجاره خانه در شهر ازمیر میتوان برای دریافت اقامت کوتاه مدت ترکیه اقدام کرد، اما پس از یکسال باید نوع اقامتتان را تغییر دهید. در ضمن از طریق اجاره خانه در ازمیر نمیتوان برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کرد.