راهنمای کامل خرید ملک در ازمیر 2023

فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

اگر به دنبال سرمایه گذاری در شهری دنج و به دور از هیاهوی استانبول هستید، ازمیر گزینه مناسبی برای شماست. ازمیر بعد از استانبول و آنکارا، بزرگترین شهر ترکیه میباشد. در سالهای اخیر بازار مسکن در این شهر رونق زیادی داشته و یکی از محبوب‌ترین مقاصد شهروندان خارجی بعد از استانبول بوده است.

با خرید ملک در ازمیر علاوه بر سرمایه گذاری در محیطی با رشد اقتصادی مناسب، میتوانید برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه نیز اقدام کنید.

در نظر داشته باشید برای خرید ملک در مناطق متوسط ازمیر باید حداقل مبلغی حدود 300000 لیر بپردازید.


مزایای خرید ملک در ازمیر
 


 مزایای خرید ملک در ازمیر

بعنوان یکی از شهرهای صنعتی و مهم ترکیه، ازمیر تمامی نیازهای سرمایه‌گذار و ساکنین را به لحاظ سوددهی در سرمایه‌گذاری، سطح کیفیت زندگی  و هزینه‌های نسبتا پایین برآورده میکند. مزایای خرید ملک در ازمیر عبارتند از:

  • منطقه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری
  • قیمت مناسب ملک در مقایسه با استانبول
  • منطقه‌ای دنج و دور از هیاهو برای زندگی
  • هزینه زندگی نسبتا پایین در مقایسه با استانبول
  • فاصله بسیار کم تهران تا ازمیر(فاصله ازمیر تا تهران با پرواز مستقیم حدود 3 ساعت میباشد)
  • وجود دانشگاههای معتبر ترکیه در این شهر
  • امکان خرید ملک بصورت اقساطی و با استفاده از وام بانکی

یکی از آسان‌ترین روشهای دریافت اقامت ترکیه، اقامت از طریق خرید ملک می‌باشد. با هر سرمایه ای که دارید می‌توانید برای خرید ملک در شهر ازمیر و دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید. مجموعه gunesinvest در تمامی مراحل خرید ملک، خدمات پس از فروش، دریافت اقامت و شهروندی با شما همراه خواهد بود و در کوتاهترین زمان ممکن فرایند دریافت اقامت شما را انجام خواهد شد.


در نظر داشته باشید برای خرید ملک در مناطق متوسط ازمیر باید حداقل مبلغ 300000 لیر در نظر بگیرید.

مراحل خرید ملک در ازمیر و دریافت اقامت ترکیه


  1. تصمیم گیری را جع به میزان بودجه،‌ محله مورد نظر و نوع ملک
  2. ارزش گذاری ملک توسط کارشناس شهرداری
  3. واریز مبلغ پیش پرداخت به حساب صاحب ملک
  4. واریز مابقی مبلغ ملک در روز معامله و انتقال سند
  5. ظرف مدت کمتر از یک هفته سند مالکیت ملک خریداری شده به شما تحویل داده خواهد شد.
  6. درخواست از طریق اداره مهاجرت ترکیه
  7. مراجعه به اداره مهاجرت(به هنگام مراجعه به اداره مهاجرت مدارک لازم را همراه داشته باشید، ممکن است از شما سوالاتی پرسیده شود).
  8. پرداخت حق بیمه یکساله
  9. کارت اقامت یکساله به آدرس شما ارسال خواهد شد.

قیمت خرید ملک در ازمیر


قیمت خرید ملک در ازمیر

قیمت خرید ملک در شهر ازمیر به فاکتورهای متعددی نظیر منطقه، نوع ملک و کیفیت ساخت بستگی دارد.  شما میتوانید با مبلغ 600000 لیر برای خرید آپارتمان و حدود 1500000 لیر برای خرید ویلا در مناطق لوکس این شهر اقدام کنید. همچنین برای خرید آپارتمان نوساز در مناطقی نظیر توربالی (Torbali) که در فاصله 45 کیلومتری ازمیر واقع شده است، باید چیزی حدود 400000 لیر در نظر بگیرید. این در حالیست که برای خرید همین آپارتمان در بورنوا(Bornova) باید حداقل 700000 لیر هزینه کنید.

واحد آپارتمان

متراژ(متر مربع)

قیمت(لیر ترکیه)

آپارتمان یک خوابه

79

480000

آپارتمان دو خوابه

125

690000

آپارتمان سه خوابه

180

990000

این امکان وجود دارد که برای خرید خانه‌های ویلایی، 30% مبلغ قرارداد را بعنوان پیش پرداخت و مابقی را بصورت اقساطی و طی 48 ماه پرداخت کنید.


در ادامه به قیمت ملک در مناطق مختلف شهر ازمیر می‌پردازیم.

کارشیاکا (Karşıyaka)

قیمت خرید ملک در ازمیر

کارشیاکا یکی از مناطق لوکس و پرطرفدار ازمیر میباشد که شهروندان ایرانی اغلب برای سکونت و سرمایه گذاری در ازمیر آن را انتخاب میکنند. برای خرید آپارتمانهای لوکس و مجهز در این منطقه باید حداقل مبلغی حدود 700000 لیر و برای خرید خانه مبله با امکانات عالی حدود 3000000 لیر در نظر بگیرید.

واحد آپارتمان

متراژ(متر مربع)

قیمت(لیر ترکیه)

آپارتمان یک خوابه

60

450000

آپارتمان دو خوابه

90-120

500000

آپارتمان سه خوابه

140-150

650000

در صورتیکه ملکی به ارزش بیش از 250000 دلار در شهر ازمیر خریداری کنید، امکان دریافت حق شهروندی و پاسپورت برای خود و خانواده تان(همسر و فرزندان زیر 18 سال) فراهم خواهد شد.


ماوی‌شهیر
( Mavişehir) 

قیمت خرید ملک در ازمیر

منطقه ماوی‌شهیر یکی دیگر از محله‌های پرطرفدار ازمیر میباشد که در مجاورت کارشیاکا واقع شده است. طی سالهای اخیر با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته و پروژه‌های متعدد ساخت و ساز در این منطقه، قیمت ملک رشد چشمگیری داشته و برای سرمایه‌گذاری گزینه جذابی به نظر میرسد. به طور متوسط برای خرید یک واحد آپارتمان در این منطقه باید مبلغی حدود 1000000 لیر بپردازید.

واحد آپارتمان

متراژ(متر مربع)

قیمت(لیر ترکیه)

آپارتمان یک خوابه

60

800000

آپارتمان دو خوابه

90

1000000

آپارتمان سه خوابه

150

1500000

بستانلی(Bostanlı)

قیمت خرید ملک در ازمیر

یکی دیگر از مناطق خوب و محبوب ازمیر برای ایرانیها، منطقه بستانلی میباشد. این منطقه در نزدیکی کارشیاکا واقع شده و برای سکونت و سرمایه گذاری بسیار مناسب می‌باشد. برای خرید یک واحد آپارتمان نوساز در این منطقه باید حدود 700000 لیر در نظر بگیرید.

واحد آپارتمان

متراژ(متر مربع)

قیمت(لیر ترکیه)

آپارتمان یک خوابه

60

600000

آپارتمان دو خوابه

90

700000

آپارتمان سه خوابه

150

800000

 بورنوا (Bornova

قیمت خرید ملک در ازمیر

بورنوا با پتانسیل خوب اقتصادی در بازار ملک، یکی دیگر از مناطق پیشنهادی برای سرمایه‌گذاران ایرانی میباشد. این منطقه هم برای سکونت و هم برای سرمایه گذاری مناسب میباشد، فقط در نظر داشته باشید قیمت ملک در این منطقه نسبتا بالاست و از مناطق رو به بالای ازمیر به شمار می‌آید. برای زندگی در یک واحد آپارتمان در برج‌های لوکس این منطقه با امکانات عالی باید چیزی حدود 900000 لیر بپردازید.

واحد آپارتمان

متراژ(متر مربع)

قیمت(لیر ترکیه)

آپارتمان یک خوابه

50

500000

آپارتمان دو خوابه

80-90

800000

آپارتمان سه خوابه

100-140

1000000

 

گوزل باغچه (Güzelbahçe) 

قیمت خرید ملک در ازمیر

گوزل باغچه نیز از مناطق لوکس و ویلایی نشین شهر ازمیر میباشد. به منظور خرید ملک در این منطقه برای ویلاهای قدیمی حدود 2000000 لیر و برای پروژه‌های نوساز و با امکانات باید حداقل چیزی حدود 3000000 لیر در نظر بگیرید.

بهترین محله‌های ازمیر برای خرید ملک


بهترین مناطق برای خرید ملک در ازمیر، مناطق ماویشهیر، برنوا، بستانلی و گوزل باغچه میباشند. درصورتیکه برای خرید ملک به لحاظ بودجه محدودیتی ندارید با مبلغ 1000000 لیر میتوانید یک واحد آپارتمان لوکس با امکانات کامل در این مناطق خریداری کنید.

اورلا نیز یکی از مناطق قدیمی و لوکس ازمیر است که برای خرید خانه‌های ویلایی با امکانات کامل میتواند گزینه مناسبی باشد. برای خرید خانه ویلایی در این منطقه باید حداقل 4000000 لیر بپردازید.

السانجاک نیز از مناطق مهم و تجاری شهر ازمیر میباشد که به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت برای خرید ملک و سکونت خیلی مناسب نیست. اغلب هتلهای شهر ازمیر در این منطقه واقع شده‌اند.

خرید ملک در شهر ازمیر یکی از بهترین روشهای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه میباشد. در نظر داشته باشید با خرید ملک به ارزش کمتر از 250000 دلار اقامت ترکیه به شما اعطا خواهد شد و هرساله باید برای تمدید آن اقدام کنید.

همچنین درصورتیکه ارزش ملک خریداری شده بیش از 250000 دلار باشد، میتوانید بلافاصله برای دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

خرید ملک ارزان در ازمیر


حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در ازمیر مبلغ 300000 لیر میباشد. درصورتیکه در تامین بودجه برای خرید ملک محدودیت دارید، بهتر است مناطقی که تا مرکز شهر کمی فاصله دارند را انتخاب کنید. کمترین قیمت ملک در ازمیر مربوط به مناطق سیرک، الوکنت و چیلی میباشد.

برای خرید ملک، مناطق برگاما(Bergama) و بایراکلی(Bayraklı) نیز از مناطق نسبتا ارزان در مقایسه با کارشیاکا و بورنوا میباشند.

خرید ملک در ازمیر به صورت اقساطی


خرید ملک در ازمیر به صورت اقساطی

بسیاری از پروژه‌های مسکونی این امکان را برای شما فراهم آورده‌اند تا بصورت اقساطی ملک را خریداری کنید. بدین ترتیب شما 50 درصد مبلغ قرارداد را در روز معامله و مابقی را ظرف مدت 12 و در برخی موارد 48 ماه میتوانید بپردازید.

همچنین میتوانید برای خرید ملک از بانکها وام بگیرید، در نظر داشته باشید بازپرداخت این وامها معمولا 5 سال بوده و تا پایان زمان بازپرداخت، سند ملک در رهن بانک خواهد ماند.

نکاتی که به هنگام خرید ملک در ازمیر باید در نظر بگیرید


  • با توجه به عدم آشنایی شما با محله‌های ازمیر و زبان ترکی، به منظور خرید ملک در این شهر قبل از هر اقدامی بهتر است با یک وکیل و مشاور مجرب مشورت کنید.
  • قبل از خرید ملک، سند تاپو(TAPU) را بررسی کنید تا از صحت آن مطمئن شوید. همچنین بررسی کنید ملکی که قصد خریداری آن را دارید بدهی ندارد. بهتر است از یک وکیل مجرب و قابل اعتماد برای بررسی تاپو کمک بگیرید.
  • درصورتیکه شخصا خرید ملک را انجام می‌دهید، باید یک مترجم مسلط به زبان ترکی همراه شما باشد.
  • راجع به بهترین گزینه تحقیق کنید. در نظر دارید ملک مورد نظر در مرکز شهر باشد یا شهرکهای اطراف؟
  • تحقیق کنید ملک مورد نظر تا چه حد به ایستگاه مترو، مراکز درمانی و خرید دسترسی دارد؟

 مقایسه ازمیر و استانبول برای خرید ملک


ازمیر اخیرا از آنکارا پیشی گرفته و بعد از استانبول مناسب ترین شهر ترکیه برای سرمایه گذاری میباشد. قیمت ملک و هزینه زندگی در ازمیر در مقایسه با استانبول کمتر میباشد. علاوه بر این زندگی در ازمیر هیاهوی استانبول را ندارد و برای آن دسته از افرادی که میخواهند در محیطی آرام زندگی کنند، گزینه مناسبی میباشد.

جالب است بدانید ازمیر به عنوان پاک‌ترین شهر ترکیه شناخته میشود.


پرسش‌های متداول


حداقل سرمایه لازم برای خرید خانه در ازمیر برای اقامت چقدر است؟

حداقل سرمایه لازم برای خرید آپارتمان در شهر ازمیر 300000 لیر می باشد.

بهترین مکان برای خرید ملک در ازمیر کجاست؟

ماویشهیر، برنوا، گوزل باغچه و کارشیاکا بهترین مناطق شهر ازمیر برای خرید ملک می باشند.

آیا به عنوان یک شهروند خارجی میتوانم برای خرید خانه دست دوم در ازمیر اقدام کنم؟

اگر بودجه کمی دارید، میتوانید خانه‌های دست دوم و قدیمی ساز را برای خرید انتخاب کنید. بدین ترتیب مبلغ کمتری پرداخت خواهید کرد. البته در این مورد با توجه به اینکه از شخص خریداری میکنید، باید دقت کنید ملک خریداری شده در رهن بانک نباشد و بدهی نداشته باشد.

برای خرید ملک در ازمیر چگونه اقدام کنم؟

برای خرید ملک در ازمیر، در ابتدا نیاز به یک مشاور باتجربه و قابل اعتماد دارید تا در تمام مراحل آگاهی لازم را برای شما فراهم کند و طبق نیازتان بهترین گزینه را به شما پیشنهاد کند.

ایرانیها کدام منطقه را برای اقامت در ازمیر انتخاب میکنند؟

اغلب ایرانیان مناطق کارشیاکا، ماوی‌شهیر و بستانلی را برای اقامت انتخاب میکنند که مناطق خوب این شهر میباشند.

ارزان ترین محله ازمیر برای خرید ملک کدام منطقه است؟

چیلی(çiğli izmir) یکی از ارزانترین مناطق ازمیر برای خرید ملک میباشد. این منطقه در جنوب ازمیر واقع شده و نزدیک به 30 کیلومتر با مرکز ازمیر فاصله دارد.