سرمایه گذاری برای زندگی در پرتغال (قوانین و شرایط 2023)

سرمایه گذاری برای زندگی در پرتغال ( قوانین و شرایط 2022 )
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

راهنمای خرید ملک در ترکیه 2023

 خرید ملک در ترکیه یکی از آسان ترین روشها برای دریافت اقامت ترکیه می‌باشد. طبق قوانین جدید، شهروندان خارجی می‌توانند با خرید ملک به ارزش

مطالعه »

بسیاری از شهروندان ایرانی در سال‌های اخیر با توجه به دسترسی پرتغال به بازارهای اصلی،‌ وجود نیروی کار متخصص، هزینه‌ کم نیروی کار و زیرساخت‌های مناسب در پرتغال، تصمیم به سرمایه‌گذاری در این کشور گرفته‌اند.

برنامه اقامت طلایی پرتغال (که اغلب با عنوان برنامه ویزای طلایی پرتغال شناخته می‌شود) یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اقامتی از طریق سرمایه‌گذاری در اروپاست،‌ چرا که با استفاده از آن و بعد از گذشت 5 سال موفق به دریافت شهروندی اروپا خواهید شد. طبق این برنامه، شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند یکی از انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در پرتغال را انتخاب کنند و از طریق آن برای دریافت اقامت پرتغال و بعد از 5 سال برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنند.

 با دریافت اقامت پرتغال اجازه کار و تحصیل در پرتغال را خواهید داشت. همچنین با استفاده از این مجوز می‌توانید بدون نیاز به ویزا به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. در نظر داشته بشید که در طول 5 سال اقامت تا دریافت شهروندی، سالانه 7 روز باید در پرتغال حضور داشته باشید.

یکی از آسان‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای دریافت شهروندی پرتغال،‌ خرید ملک در کشور پرتغال است. درصورتی که قصد دارید در این کشور ملکی خریداری کنید و از این طریق برای دریافت اقامت و شهروندی پرتغال اقدام کنید، بهتر است از مشاوری آگاه و قابل اعتماد کمک بگیرید. گونش اینوست با کادری مجرب از مشاوران حرفه‌ای و مجرب، صفر تا صد فرایند خرید ملک، دریافت اقامت و شهروندی شما را برعهده خواهد گرفت. به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در پرتغال


شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در پرتغال

شرایط عمومی مورد نیاز به منظور سرمایه‌گذاری در پرتغال و دریافت شهروندی عبارتند از:

  • شخص سرمایه‌گذار باید بالای 18 سال باشد.
  • سرمایه‌گذاری شخص متقاضی باید به نوعی تاثیر مثبتی در اقتصاد پرتغال داشته باشد.
  • سرمایه‌گذار نباید سابقه کیفری داشته باشد.
  • سرمایه‌گذار باید دارای سرمایه مورد نیاز به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه مورد نظر باشد.
  • سرمایه‌گذار باید متعهد گردد که سرمایه مورد نظر را حداقل برای مدت 5 سال برداشت نکند.

مزایای سرمایه‌گذاری در پرتغال


مزایای سرمایه‌گذاری در پرتغال

مهم‌ترین مزیت‌ سرمایه‌گذاری در پرتغال دریافت حق شهروندی است. در صورت رعایت الزامات مربوط به سرمایه‌گذاری و پس از گذشت 5 سال اقامت قانونی این امکان برای سرمایه‌گذار وجود دارد که برای دریافت شهروندی اقدام کند. سرمایه‌گذاران خارجی با دریافت حق شهروندی پرتغال، می‌توانند در این کشور به طور قانونی تحصیل کنند، مشغول به کار شوند و بدون نیاز به ویزا به کشورهای عضو شینگن سفر کنند. در ادامه مطلب سایر مزایای سرمایه‌گذاری در پرتغال آورده شده است.

عدم نیاز به حضور سرمایه‌گذار در پرتغال

درصورتی که قصد دارید از طریق سرمایه‌گذاری برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنید، نیازی به حضور دائمی شما در پرتغال نیست. در اغلب برنامه‌های اقامتی و شهروندی اروپا، سرمایه‌گذار باید سالانه مدت زیادی را در کشور مورد نظر اقامت داشته باشد؛ این درحالیست که در کشور پرتغال سرمایه‌گذار برای مدت 5 سال و سالانه تنها 7 روز ملزم است در خاک پرتغال حضور داشته باشند. به عبارت دیگر، دارندگان ویزای طلایی درصورتی که در طول 5 سال اقامتشان در پرتغال 35 روز را در این کشور گذرانده باشند، می‌توانند برای دریافت شهروندی اقدام نمایند.

روش‌های سرمایه‌گذاری متنوع

گزینه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در پرتغال وجود دارد که از طریق آنها می‌توان برای دریافت ویزای طلایی پرتغال اقدام کرد. از جمله این روش‌ها می‌توان به خرید ملک، سرمایه‌گذاری نقدی و کارآفرینی اشاره نمود. سرمایه‌گذار خارجی با توجه به شرایط، تخصص و میزان سرمایه‌ای که دارد، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کند.

قوانین مالیاتی خاص برای سرمایه‌گذاران خارجی

در کشور پرتغال قوانین مالیاتی خاصی وجود دارد که به نفع سرمایه‌گذار خارجی می‌باشد. سرمایه‌گذار خارجی در بسیاری از موارد از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

 سرمایه‌گذاری پربازده و کم‌هزینه

پرتغال مقصد بسیاری از گردشگران و مهاجران است. این کشور به شما این امکان را می‌دهد که در یکی از قوی‌ترین اقتصادهای روبه رشد اروپا  سرمایه‌گذاری کنید. بنابراین سرمایه‌گذاری در این کشوربه خصوص در شهرهای لیسبون و پورتو، به لحاظ اقتصادی حرکتی هوشمندانه است.

از طرفی دیگر، پرتغال یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپاست. شما با خرید ملکی به ارزش 280000 یورو می‌توانید برای دریافت حق شهروندی اقدام کنید.

استفاده از خدمات درمانی پرتغال

با سرمایه‌گذاری و دریافت حق شهروندی پرتغال، از تمامی حقوق شهروندی بهره‌مند خواهید شد. بنابراین می‌توانید از خدمات درمانی رایگان پرتغال استفاده کنید. در نظر داشته باشید، در دوران اقامت موقت در پرتغال باید برای دریافت بیمه خصوصی اقدام کنید.

معایب سرمایه‌گذاری در پرتغال


معایب سرمایه‌گذاری در پرتغال

عدم آشنایی سرمایه‌گذاران خارجی با شرایط و قوانین کشور پرتغال

قوانین هر کشور مختص همان کشور است. شخصی که قصد دارد در یک کشور خارجی سرمایه‌گذاری کند، باید در ابتدا تحقیقات کاملی درخصوص قوانین و شرایط لازم آن کشور داشته باشد. با توجه به عدم آشنایی شهروندان ایرانی با قوانین کشور پرتغال، وجود یک مشاور حرفه‌ای ضروری است. مشاور شما با آگاهی از قوانین،‌ اطلاعات لازم در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه مورد نظر را در اختیار شما قرار خواهد داد و بدین‌ترتیب از بروز هرگونه مشکل جلوگیری خواهد کرد.

عدم آشنایی با زبان پرتغالی

اکثر سرمایه‌گذاران خارجی با زبان پرتغالی آشنایی ندارند و از آنجاییکه این زبان، زبان اصلی پرتغال است احتمالا در برقراری ارتباط دچار مشکل خواهند شد. افرادی که برای سرمایه‌گذاری به کشور پرتغال سفر می‌کنند، قبل از هرچیز لازم است یک مترجم آگاه و قابل اعتماد استخدام کنند تا در تمامی مراحل قرارهای کاری، بازدید ملک برای خرید، مراجعه به سازمان‌ها برای انجام امور اداری و به هنگام بستن قرارداد در کنار ایشان باشد.

آیا می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری برای دریافت اقامت پرتغال اقدام کرد؟


به آن دسته از شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که برای سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال اقدام می‌کنند، اقامت پرتغال اعطا می‌گردد. این اقامت علاوه‌بر شخص سرمایه‌گذار به خانواده ایشان نیز تعلق می‌گیرد. بدین‌ترتیب متقاضی و خانواده ایشان می‌توانند به طور قانونی در کشور پرتغال تحصیل کنند و مشغول به کار شوند.

آیا می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کرد؟


بله، درصورتی که شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در پرتغال را داشته باشید، می‌توانید پس از گذشت 5 سال برای دریافت شهروندی اقدام کنید. درصورتی که قصد دارید از این طریق اقدام کنید، علاوه بر رعایت الزامات مربوط به نوع و میزان سرمایه‌گذاری، باید هر سال 7 روز در پرتغال اقامت داشته باشید.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در پرتغال


انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در پرتغال

درصورتی که قصد دارید از طریق سرمایه‌گذاری برای دریافت شهروندی و پاسپورت پرتغال اقدام کنید، لازم است با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری و شرایط مربوط به آنها آشنایی داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در بازار ملک

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در بازار ملک می‌باشد. خرید ملک در مناطقی از پرتغال که جای پیشرفت دارند، علاوه‌بر سودآوری بالا در دوره های کوتاه مدت و بلندمدت می‌تواند درآمد ماهانه نیز برای شما به همراه داشته باشد. شخص سرمایه‌گذار درصورتیکه تمایلی به سکونت در ملک خریداری شده نداشته باشد، می‌تواند آن را اجاره دهد و از این طریق نیز کسب درآمد کند.

  • خرید ملک با حداقل ارزش 500000 یورو
  • خرید املاکی با قدمت بیش از 30 سال، به ارزش 350000 یورو و بازسازی آنها
  • خرید املاک قدیمی یا در حال ساخت به ارزش 280000 یورو در مناطق کم جمعیت پرتغال.

سرمایه‌گذاری نقدی

سرمایه‌گذاری نقدی نیز یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در پرتغال می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کرد.

  • سرمایه‌گذاری نقدی به ارزش 350000 یورو در حوزه علم و فناوری (سرمایه‌گذاری در موسسات تحقیقاتی)
  • سرمایه‌گذاری نقدی به ارزش حداقل 250000 یورو در حوزه میراث فرهنگی(حفظ منابع فرهنگی و هنری)
  • سرمایه‌گذاری در بازار بورس به ارزش حداقل 1 میلیون یورو

سپرده‌گذاری بانکی

سپرده‌گذاری بانکی

یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در پرتغال که می‌تواند منجر به دریافت شهروندی گردد، سپرده‌گذاری بانکی است. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا با داشتن حساب سپرده در یکی از بانک‌های پرتغال به ارزش 1 میلیون یورو، می‌توانند برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنند.

ثبت شرکت و کارآفرینی

ثبت شرکت و کارآفرینی

درصورتیکه قصد دارید کسب و کار خودتان را داشته باشید، می‌توانید در پرتغال شرکتی ثبت کنید و از طریق کارآفرینی برای دریافت شهروندی اقدام کنید. بسیاری از شهروندان ایرانی با در نظر گرفتن پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های موجود در پرتغال، این کشور را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری شهروندان خارجی در پرتغال در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر آسان‌تر است. درصورتی که قصد دارید در کشور پرتغال سرمایه‌گذاری کنید، باید از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام کنید.

  • ثبت شرکت و استخدام 10 نفر از شهروندان پرتغال
  • سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پرتغالی به میزان 350000 یورو. لازم به ذکر است، این سرمایه‌گذاری باید برای مدت 3 سال برای 5 شهروند پرتغالی ایجاد شغل کند.

بهترین روش سرمایه‌گذاری در پرتغال


بهترین روش سرمایه‌گذاری در پرتغال خرید ملک می‌باشد. با خرید ملک در پرتغال، علاوه بر حفظ ارزش سرمایه و سوددهی در دوره‌ای کوتاه می‌توان ملک خریداری شده را اجاره داد و از این طریق هم درآمدزایی کرد. مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال از خرید ملک،‌ دریافت شهروندی پرتغال است. با استفاده از شهروندی پرتغال می‌توانید بدون نیاز به ویزا به تمام کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.

گونش اینوست با کادری مجرب از مشاوران حرفه‌ای و قابل اعتماد، صفر تا صد فرایند دریافت اقامت و شهروندی شما را برعهده خواهد گرفت. به منظور دریافت مشاوره با مشاوران ما در گونش اینوست تماس بگیرید. مشاوران ما با ارزیابی شرایط شما، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهند داد.

 

قوانین جدید سرمایه‌گذاری در پرتغال 2022


طبق قوانین جدید که در سال 2022 لازم‌الاجراست، با سرمایه‌گذاری در لیسبون، پورتو، الگاروه وستوبال نمی‌توان برای دریافت ویزای طلایی اقدام کرد. این قوانین با هدف جذب سرمایه‌گذاران خارجی در مناطق کم‌جمعیت طرح شده‌اند.

سایر تغییرات در مورد ویزای طلایی پرتغال

  • سرمایه مورد نیاز برای سپرده‌گذاری بانکی از ا میلیون یورو به 5/1 میلیون یورو افزایش یافته است.
  • سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری از 350000 یورو به 500000 یورو افزایش یافته است.
  • سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پرتغالی فناوری از 350000 یورو به 500000 یورو افزایش یافته است.

پرسش‌های متداول


آیا باید در ملک خریداری شده در پرتغال سکونت داشته باشم؟

هیچ الزامی برای سکونت در ملک خریداری شده در پرتغال وجود ندارد. این امکان وجود دارد که ملک خریداری شده را اجاره دهید و یا بعد از 5 سال آن را بفروشید.

بهترین روش‌سرمایه‌گذاری در پرتغال چیست؟

خرید ملک

چگونه می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری و دریافت گلدن ویزا برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام نمود؟

بعد از انجام پروسه سرمایه‌گذاری و گذشت مدت 5 سال می‌توان برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کرد.

درصورتی که سرمایه‌گذار موفق به دریافت شهروندی پرتغال شود، آیا خانواده ایشان هم اجازه اقامت خواهند داشت؟

بله، در این صورت به خانواده شخص متقاضی هم حق شهروندی اعطا می‌گردد و ایشان اجازه کار و تحصیل در پرتغال را خواهند داشت.

ویزای طلایی پرتغال به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به آن دسته از شهروندان خارجی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال را دارند، ویزای طلایی اعطا می‌گردد. با استفاده از ویزای طلایی پس از گذشت 5 سال می‌توانید برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام کنید.