صفر تا صد دریافت ویزای ترکیه

فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

اداره مهاجرت ترکیه(گوچ ادارسی)

اداره مهاجرت ترکیه(گوچ ادارسی)

اداره مهاجرت ترکیه(Göç İdaresi)، امور مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه را تحت کنترل دارد. شهروندان ایرانی برای انجام اموری همچون مصاحبه دریافت اقامت، پیگیری

مطالعه »

ایرانیان می‌توانند بدون داشتن ویزا و تنها با داشتن پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه از تاریخ اعتبار آن باقی مانده است، به ترکیه سفر کنند و برای مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. لازم به ذکر است  فقط برای سفرهای توریستی و اقامت‌های کوتاه مدت نیازی به گرفتن ویزا نیست. درصورتیکه قصد ادامه تحصیل، کار و اقامت طولانی مدت در ترکیه را دارید، باید برای دریافت ویزای مخصوص اقدام نمایید. با در دست داشتن ویزای ترکیه و با توجه به ملیتتان، شما برای مدت 3 تا 6 ماه می‌توانید در خاک ترکیه بمانید. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع ویزای ترکیه، شرایط و نحوه دریافت آنها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

مشاورین ما در gunesvisa در تمامی مراحل مهاجرت و دریافت اقامت ترکیه با شما همراه خواهند بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش برای دریافت اقامت ترکیه با شماره 02122323435  02122323448 02122323731 تماس حاصل فرمایید.

انواع ویزای ترکیه


انواع ویزای ترکیه

انواع ویزای ترکیه که ایرانیان ملزم به اخذ آنها می‌باشند، عبارتند از:

  • ویزای توریستی/ تجاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • ویزای درمانی
  • سایر ویزاها

ویزای توریستی/ تجاری

ویزای توریستی تجاری ترکیه

 

افرادی که قصد دارند به عنوان توریست به ترکیه سفر کنند و از شهرهای ترکیه بازدید کنند، می‌توانند جهت دریافت ویزای توریستی اقدام کنند. همچنین در صورتیکه به منظور انجام فعالیت‌های تجاری به ترکیه سفر می‌کنید، باید برای دریافت ویزای توریستی/تجاری اقدام کنید. این ویزا برای مدت 90 روز و تنها یکبار ورود به خاک ترکیه معتبر می‌باشد.

  • انجام فعالیت‌های اقتصادی
  • ترانزیت
  • ملاقات‌های کاری و نشست‌های تجاری
  • شرکت در کنفرانس‌ها و سمینارها
  • شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها
  • فعالیت‌های ورزشی
  • فعالیت‌های هنری و فرهنگی

شرایط دریافت ویزای تجاری شبیه به ویزای توریستی است و هردو تحت عنوان ویزاهای توریستی/تجاری طبقه‌بندی می‌شوند.

ایرانیان برای سفرهای توریستی و تجاری به ترکیه نیازی به ویزا ندارند و تنها با داشتن پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه از تاریخ اعتبار آن باقی مانده است، می‌توانند به این کشور سفر کنند.  توجه به این نکته ضروری است که شما تنها برای مدت 90 روز در یک دوره 180 روزه می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشند و درصورتیکه بیشتر از این دوره در خاک ترکیه بمانید باید جریمه پرداخت کنید.


ویزای
تحصیلی ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه

درصورتیکه قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را دارید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه اقدام نمایید. در نظر داشته باشید، افراد زیر از دریافت این ویزا معاف هستند:

  • دانشجویان قبرس شمالی
  • افرادی که قبلا مقطع راهنمایی و دبیرستان را در ترکیه گذرانده‌اند و قصد ادامه تحصیل در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس را دارند.
  • دانشجویانی که والدینشان با ویزای کار ترکیه و اجازه اقامت در کشور ترکیه زندگی می‌کنند.
  • دارندگان بلوکارت

به منظور اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، باید قبل از ورود به ترکیه شخصا از طریق سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشورتان اقدام کنید.

پس از اینکه وارد خاک ترکیه شدید، می‌توانید جهت دریافت مجوز اقامت اقدام کنید تا بدین ترتیب بتوانید بیش از 90 روز در ترکیه بمانید.

ویزای تحصیلی ترکیه به افرادی تعلق می‌گیرد که به منظور گذراندن دوره‎‌های زیر به این کشور سفر می‌کنند:

  • ویزای کارآموزی
  • کارآموزی ERASMUS
  • کارآموزی AIESEC
  • دوره‌های آموزشی زبان ترکی
  • سایر دوره‌های آموزشی
  • تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه
  • دوره‌های تحقیقاتی
  • تحصیل در جمهوری ترکی قبرس شمالی

ویزای کاری ترکیه

ویزای کار ترکیه

افرادی که قصد دارند در ترکیه استخدام شوند و کار کنند، باید برای دریافت ویزای کاری ترکیه اقدام کنند. برخی از مواردی که نیاز به ویزای کاری ترکیه میباشد، در ادامه آورده شده اند:

  • کارمندان
  • افراد دانشگاهی
  • ورزشکاران
  • بازیگران
  • روزنامه نگاران
  • کارگران

در نظر داشته باشید پروسه اخذ ویزای کاری ترکیه در مقایسه با سایر ویزاها کمی متفاوت می‌باشد، چرا که برای اخذ این ویزا باید پیشنهاد شغلی و یا قرارداد کاری داشته باشید. در غیر اینصورت نمیتوانید برای دریافت ویزا درخواست بدهید.

به محض دریافت پیشنهاد شغلی میتوانید پروسه درخواست ویزا را آغاز کنید. نکته قابل توجه این است که زودترین زمان برای اقدام 2 ماه قبل از عزیمت به کشور ترکیه و آخرین فرصتتان یک ماه قبل از این تاریخ است.

متقاضیان محترم به منظور کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله راهنمای کامل دریافت ویزای کاری ترکیه مراجعه کنید.

ویزای درمانی ترکیه

ویزای درمانی ترکیه

سیستم درمان کشور ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورها در سطح قابل قبولی قرار دارد. با توجه به امکانات پیشرفته‌ای که در این کشور فراهم شده است، افراد زیادی این کشور را برای درمان انتخاب می‌کنند.

لازم است بدانید، از آنجاییکه ایران در گروه کشورهای معاف از اخذ ویزای ترکیه قرار گرفته است، در صورتیکه پروسه درمان کمتر از 3 ماه طول بکشد شهروندان ایرانی نیازی به دریافت ویزای درمانی ترکیه ندارند.

متقاضیان محترم به منظور کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله راهنمای کامل دریافت ویزای درمانی ترکیه مراجعه کنید.

سایر ویزاها

علاوه بر فهرست فوق، همچنین می‌توانید برای انواع ویزاهای دیگر درخواست بدهید:

  1. ویزا ی کاوش‌ باستان‌شناسی
  2. ویزا با هدف مستندسازی
  3. نماینده اجرایی تور
  4. ویزا با هدف همراهی با شخص دارای ویزا
  5. ویزا با هدف پیوستن به خانواده
  6. ویزای باربری

برای اخذ ویزای ترکیه از چه طریقی اقدام کنم؟


طریقه ی اخذ ویزای ترکیه

 

به منظور اخذ ویزای ترکیه، باید از طریق کنسولگری یا سفارت ترکیه در کشور محل اقامتتان درخواست بدهید. در بعضی کشورها لازم است درخواستان را به طرف سومی ارائه بدهید که ترکیه پروسه درخواست ویزا را به آن مرکز برون‌سپاری کرده است.

بااین‌حال سفارت‌ها و کنسولگری‌های ترکیه تنها مراجعی هستند که مسئولیت رسیدگی به امور ویزای ترکیه را در تمام کشورهای جهان به عهده دارند.

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ترکیه


زمانیکه می‌خواهید برای دریافت ویزای ترکیه اقدام کنید، باید مدارک لازم را جمع‌آوری کنید و این اسناد را به کنسولگری یا سفارت ترکیه تحویل بدهید. این اسناد قصد شما از سفر به ترکیه و شایستگی‌تان را برای ورود به این کشور اثبات می‌کند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای ترکیه به نوع ویزای مورد نظرتان بستگی دارد. همچنین ملیتتان نیز در این پروسه موثر است، اتباع بعضی کشورها باید مدارک کمتر یا بیشتری را ارائه بدهند.

مدارک لازم برای متقاضیان زیر 18 سال

  • گواهی تولد
  • رضایت نامه والدین
  • اسناد مربوط به حضانت، در صورتی که والدین طلاق گرفته باشند یا شخص ثالث قیم قانونی متقاضی باشد.
  • گواهی فوت ، در صورتی که یکی از والدین فوت کرده باشد.

 

پروسه صدور ویزای ترکیه


پروسه صدور ویزای ترکیه بسته به کشوری که اقدام میکنید، متفاوت می باشد. در برخی کشورها ظرف مدت 3 روز و در برخی کشورها برای مدت 15 روز کاری این فرایند طول خواهد کشید.

اگر برای ویزای کاری اقدام میکنید، در نظر داشته باشید که معمولا این پروسه حدود 25 روز کاری طول خواهد کشید.

هزینه دریافت ویزای ترکیه


هزینه ویزای ترکیه به فاکتورهای متعددی از جمله  ملیت و نوع ویزا(ویزای کاری، ویزای تحصیلی و …) دارد. در ادامه اطلاعاتی در خصوص هزینه انواع ویزاهای برچسبی ترکیه(ترانزیت، دانشجویی، ورزشی، فرهنگی و روزنامه‌نگاری) آورده شده است:

ویزای یکبار ورود: حدود 55 یورو برای همه ملیت‌ها

ویزای دوبار ورود: حدود 110 یورو برای همه ملیت‌ها

ویزای چندبار ورود: حدود 180 یورو برای همه ملیت‌ها

هزینه صدور کارت مجوز اقامت موقت نیز 110 لیر میباشد و متقاضی باید برای ماه اول اقامت خود 25 دلار و برای هر ماه اقامت بیشتر 5 دلار در نظر بگیرد.

در نظر داشته باشید به منظور اخذ ویزای کاری ترکیه، علاوه بر هزینه‌های ورودی ویزا، باید برای مجوز کار نیز مبلغی را بپرازید. هزینه‌هایی که باید برای دریافت مجوز کار در نظر بگیرید عبارتند از:

هزینه(لیر)

دوره زمانی

نوع مجوز کاری

615

تا یکسال

گواهی مجوز کاری موقت

1234

تا دو سال

گواهی مجوز کاری

1845

تا سه سال

گواهی مجوز کاری

6152

گواهی مجوز کاری دائم

6152

گواهی مجوز کاری مستقل

72

هزینه کارت اقامت برای کلیه ویزاهای کاری

پرسش‌های متداول


اعتبار پاسپورتم باید چقدر باشد تا بتوانم برای دریافت ویزای ترکیه اقدام کنم؟

براساس قانون ترکیه مسافرانی که قصد ورود به ترکیه را دارند، باید تاریخ انقضای پاسپورتشان حداقل 60 روز بعد از «مدت زمان اقامت» ویزا، ویزای الکترونیک، معافیت از ویزا یا مجوز اقامت باشد.

اگر بیشتر از مدت زمان ویزا در ترکیه بمانم، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر بیشتر از مدت زمان ویزا در ترکیه بمانید، ممکن است جریمه شوید، از ترکیه اخراج شوید یا برای مدت زمانی معین دیگر اجازه ورود به ترکیه را نداشته باشید.

برای سفر به ترکیه به بیمه مسافرتی نیاز دارم؟

تمام مسافرانی که باید برای سفر به ترکیه ویزا بگیرند، به پوشش بیمه مسافرتی ترکی مناسبی نیاز دارند.

آیا سفر به ترکیه بدون ویزا امکانپذیر است؟ 

شهروندان برخی کشورها بدون دریافت ویزا می‌توانند به ترکیه سفر کنند. بعنوان مثال ایرانیان برای سفر توریستی به ترکیه نیازی به ویزا ندارند.

مدت زمان ویزای توریستی ترکیه چقدر است؟

مدت زمان ویزای توریستی ترکیه 90 روز می‌باشد.

آیا ایرانی ها به ویزای الکترونیکی ترکیه نیاز دارند؟

ویزای الکترونیکی برای سفرهای توریستی صادرمیشود و وقتی می خواهید ویزای دانشجویی یا مجوز کار بگیرید ، باید به شکل حضوری برای اخذ ویزا به دفاتر نمایندگی های خارجی ترکیه مراجعه کنید. بنابراین ایرانی‌ها نیازی به ویزای الکترونیکی ندارند.

برای دریافت ویزای ترکیه بهتر است چه زمانی اقدام کنیم؟

مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که جهت درخواست ویزا (ویزای برچسبی) حداقل یک ماه قبل از سفر اقدام کنید. بدین ترتیب مشکلات مربوط به تاخیر در پروسه درخواست نیز برطرف خواهد شد. زودترین زمانی که برای اخذ ویزا میتوانید اقدام کنید نیز2 ماه قبل از تاریخ عزیمت به کشور ترکیه است.