بهترین زمان خرید ملک در ترکیه 2023

خرید ملک در ترکیه
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

اقامت ترکیه

صفر تا صد تمدید اقامت ترکیه

تمامی شهروندان خارجی که از طریق روش‌های مختلف تحصیلی، مجوز کار، خرید ملک و اجاره خانه اقامت ترکیه را دریافت کرده‌اند باید قبل از تاریخ

مطالعه »

خرید ملک در ترکیه در سال‌های اخیر مورد استقبال بسیاری از شهروندان خارجی قرار گرفته است. اما سوالی که برای اغلب خریداران و سرمایه‌گذاران وجود دارد، این است که بهترین زمان خرید ملک در ترکیه چه موقعی است؟

هرساله شهروندان خارجی زیادی به منظور ورود به بازارهای بین‌المللی، برای خرید ملک در ترکیه اقدام می‌کنند. تقریبا تمامی کارشناسان اقتصاد معتقدند که سرمایه‌گذاری در بازار ملک ترکیه، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است. علاوه‌‌ براین،‌ با خرید ملک و سرمایه‌گذاری در بازار ملک ترکیه فرصتی برای شهروندان خارجی فراهم می‌شود تا برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه نیز اقدام کنند.

گونش اینوست با کادری مجرب از مشاوران حرفه‌ای صفر تا صد فرایند خرید ملک، دریافت اقامت و شهروندی شما را برعهده خواهد گرفت. درصورتیکه قصد دارید برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید،‌ با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما با ارزیابی شرایط شما بهترین گزینه را  به شما پیشنهاد خواهند داد و در تمام طول مسیر همراه شما خواهند بود.


به هنگام خرید ملک در ترکیه، چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟
 


به هنگام خرید ملک در ترکیه، چه مواردی را باید در نظر بگیریم

  • قبل از هر چیز باید شهری که قصد زندگی در آن را دارید، انتخاب کنید؛ استانبول؟ ازمیر؟ و یا آنکارا؟ شرایط و سرمایه لازم برای خرید آپارتمان در هریک از این شهرها متفاوت می‌باشد. به طور مثال، زندگی در استانبول در مقایسه با ازمیر هزینه بیشتری دارد.
  • در چه منطقه‌ای قصد سرمایه‌گذاری دارید؟ مرکز شهر؟ حومه و یا مناطق ساحلی؟
  • دسترسی به مراکز درمانی، خرید و فروشگاه‌ها تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟
  • قصد خرید چه نوع ملکی را دارید؟ آپارتمان؟ ویلا و یا واحد تجاری؟

 

خرید ملک در ترکیه و دریافت اقامت


 یکی از روش‌های دریافت اقامت ترکیه، خرید ملک در کشور ترکیه می‌باشد. با هر سرمایه‌ای که دارید می‌توانید برای خرید ملک در ترکیه اقدام کنید. با خرید ملک با هر قیمتی اقامت موقت ترکیه به شما اعطا خواهد شد. تازمانیکه ملک به نام شخص شما باشد، بدون هیچگونه محدودیتی هرساله می‌تواند برای تمدید اقامت اقدام کنید و پس از گذشت 8 سال، اقامت دائمی ترکیه به شما و خانواده‌تان اعطا می‌گردد. در نظر داشته باشید، با داشتن این مجوز اقامت نمی‌توانید در ترکیه کار کنید. درصورتیکه قصد دارید در ترکیه مشغول به کار شوید، باید برای دریافت مجوز کار(چالیشما ایزین) ترکیه اقدام کنید.

در نظر داشته باشید،‌ باید در ملکی که خریداری می‌کنید سکونت داشته باشید. برگه ثبت اقامت یکی از مدارک لازم برای درخواست اقامت می‌باشد. شما با در دست داشتن سند ملک، باید آدرستان را در اداره نفوس ترکیه ثبت کنید و بدین ترتیب برگه اقامت را دریافت خواهید کرد که به این معناست که شما در محل مورد نظر زندگی میکنید.


مزایای خرید ملک در ترکیه
 


مزایای خرید ملک در ترکیه

  • خرید ملک در ترکیه موقعیتی عالی برای سرمایه‌گذاری است.
  • هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورها مناسب‌تر است.
  • با خرید ملک در ترکیه، می‌توانید برای دریافت اقامت و شهروندی این کشور اقدام کنید.
  • کیفیت ساخت واحدهای مسکونی در ترکیه بسیار بالاست.
  • با توجه به وجود مناطق توریستی متعدد در این کشور، بازار ملک پتانسیل خوبی برای رشد دارد.
  • خرید ملک در ترکیه پروسه‌ای آسان است و پیچیدگی خاصی ندارد.
  • گزینه‌های متنوع و متعددی برای انتخاب وجود دارد و خریدار محدودیتی در این مورد نخواهد داشت.
  • این امکان برای خریداران فراهم شده است که مبلغ ملک خریداری شده را به صورت اقساطی بپردازند.
  • سیستم حمل و نقل ترکیه با وجود خطوط مترو در اکثر مناطق،‌ خطوط هوایی متعدد و حمل و نقل عمومی درون شهری رفت و آمد شهروندان را تسهیل کرده است.

خرید ملک در ترکیه یکی از انواع روش‌های دریافت اقامت ترکیه می‌باشد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سایر روش‌های دریافت اقامت،‌ می‌توانید مقاله راهنمای کامل مهاجرت به ترکیه 2021 را مطالعه کنید.


قیمت ملک در ترکیه
 


با توجه به شهر، محله و نوع خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید، قیمت ملک متفاوت خواهد بود. مسلما برای خرید ملک در شهری مثل استانبول در مقایسه با سایر شهرها نظیر ازمیر و بدروم باید پول بیشتری پرداخت کنید. به طور میانگین قیمت آپارتمان در شهر استانبول، حدود 4,500 لیر و در شهری مثل بدروم 2,800  لیر می‌باشد. علاوه بر این محله‌ای که برای خرید ملک انتخاب می‌کنید نیز در قیمت ملک تاثیرگذار است. به‌عنوان مثال برای خرید یک آپارتمان یک خوابه در محله‌ای معمولی مانند اسنیورت استانبول باید مبلغی در حدود 650,000 لیر در نظر بگیرید، این در حالیست که برای خرید آپارتمان در منطقه شیشلی که از مناطق خوب استانبول به شمار می‌آید باید چیزی حدود 8,500,000 لیر(1 میلیون دلار) بپردازید.

شهرمیانگین قیمت خانه برای هر متر مربع(لیر)
استانبول4500
آنکارا3000
ازمیر3500
آنتالیا3000
بدروم2800
دنیزلی1800

بهترین زمان خرید ملک در ترکیه


بهترین زمان خرید ملک در ترکیه

با توجه به بودجه‌ای که دارید، هر زمان که ملک مورد نظرتان را در منطقه دلخواهتان پیدا کردید،‌ بهترین زمان خرید ملک برای شماست. با این وجود، فاکتورهای مهمی وجود دارند که باید به هنگام خرید ملک در ترکیه در نظر داشته باشید. در این بخش قصد داریم با بررسی عوامل تاثیرگذار در بازار ملک، بهترین زمان خرید ملک را به شما پیشنهاد دهیم.

با  سرمایه‌گذاری در بازار ملک ترکیه و خرید یک ملک با ارزش 250,000 دلار می‌توانید برای دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنید. در نظر داشته باشید که حق شهروندی علاوه بر شخص متقاضی به خانواده ایشان(همسر و فرزندان کمتر از 18 سال) نیز تعلق می‌گیرد.

به طور کلی یکی از فاکتورهای مهم برای خریداران، فصل خرید ملک در ترکیه می‌باشد؛ به خصوص آن دسته از ویلاها و آپارتمان‌هایی که در مجاورت دریا قرار دارند و در شرایط مطلوب آب و هوایی مشتریان بیشتری دارند. در فصل‌های بهار و تابستان، تقاضا برای خرید ملک به اوج می‌رسد. از یک طرف، شهروندان خارجی معمولا در این زمان به ترکیه سفر می‌کنند و از طرفی دیگر شهروندان ترک هم این فصل را برای جابجایی انتخاب می‌کنند. با افزایش تقاضا، قیمت ملک و رقابت افزایش می‌یابد. این در حالیست که در فصل‌های پاییز و زمستان به دلیل رکود در بازار ملک، می‌توان ملک‌های مشابه را با قیمتی مناسب‌تر خریداری کرد.خرید ملک در ترکیه در فصل مناسب

خرید ملک در ترکیه در فصل بهار

بهار، بهترین فصل برای خرید ملک در ترکیه است؛‌ چرا که این کشور دارای بهترین شرایط آب و هوایی در این فصل است و طبیعت زیبای آن شهروندان خارجی را به خرید ملک ترغیب می‌کند. صاحبان ملک معمولا از اواخر اردی‌بهشت تا تیرماه به منظور تبلیغ ملکشان برای فروش اقدام می‌کنند. اما باید در نظر داشته باشید، این رونق بازار تا حدودی روی قیمت ملک نیز تاثیرگذار بوده و منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

خرید ملک در ترکیه در فصل زمستان

بازار ملک در فصول پاییز و زمستان رونق کمتری داشته و این امر منجر به کاهش رقابت و در نتیجه کاهش قیمت ملک می‌گردد. از مزایای خرید ملک در فصل زمستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به اینکه افراد کمتری برای خرید ملک در فصل زمستان اقدام می‌کنند، مشاوران املاک انگیزه بیشتری برای فروش املاک دارند.
  • در فصل زمستان تقاضا کمتر است. بنابراین خریداران قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته و می‌توانند تخفیف‌های خوبی بگیرند.
  • با کاهش تقاضا، مشاوران املاک در ارائه خدمات به مشتریان بهتر عمل می‌کنند و در نتیجه کل فرایند خرید در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.
  • زمان مناسب برای فروش ملک، بهار و تابستان است. بنابراین زمانی که فروشنده قصد دارد ملکش را در زمستان بفروشد، احتمال موقعیتی اضطراری وجود دارد(فروشنده عجله دارد و یا به پول نیاز دارد). بنابراین در این شرایط می‌توان تخفیف خوبی از فروشنده دریافت نموده و ملک را با قیمتی کمتر از ارزش واقعی خریداری کرد.
  • بهترین فصل اجاره ملک در ترکیه، فصول بهار و تابستان است؛ چرا که در این زمان توریست‌های زیادی به این کشور سفر می‌کنند. درصورتیکه قصد اجاره ملکتان را دارید، می‌توانید در فصل زمستان ملک مورد نظر را خریداری کرده و پس از آماده‌سازی در 6 ماهه اول آن را اجاره دهید.

خرید ملک در ترکیه با توجه به نرخ لیر

خرید ملک در ترکیه با توجه به نرخ لیر

با در نظر گرفتن سیاست‌های خارجی، اطلاعات مربوط به بازار ارز جهانی و قیمت روز لیر می‌توانید بهترین زمان را برای خرید ملک در ترکیه انتخاب کنید. اخیرا، با سقوط ارزش لیر در بازارهای جهانی، قدرت خرید شهروندان خارجی افزایش قابل توجهی یافته است و درصورتیکه درصدد سرمایه‌گذاری در بازار ملک ترکیه هستید، بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام کنید.

 

خرید املاک در حال ساخت در ترکیه

خرید املاک در حال ساخت در ترکیه

بسیاری از پروژه‌های معتبر ساختمانی، واحدهای در حال ساختشان را پیش فروش می‌کنند. با خرید واحدهای در حال ساخت پول کمتری پرداخت خواهید کرد و پس از تکمیل پروژه نیز سود قابل توجهی نصیب شما خواهد شد؛‌ به عبارتی دیگر بهترین زمان خرید ملک در ترکیه، خرید واحدها در زمان ساخت آنهاست. شما می‌توانید با دریافت اطلاعات لازم در مورد برنامه‌های پیش فروش املاک ساختمانی در ترکیه، برای خرید آنها در حین ساخت اقدام کنید.

درصورتیکه قصد دارید برای پیش خرید واحدهای در حال ساخت در ترکیه اقدام کنید،  قبل از هرکاری باید در مورد اعتبار شرکت‌ ساختمانی مورد نظر بررسی‌های لازم را انجام دهید.

با شیوع ویروس کرونا، اقتصاد ترکیه و به تبع آن بازار ملک نیز مانند تمام کشورهای دیگر با رکود مواجه شده است. در طول این دوره بازار ملک ترکیه با کاهش تقاضا مواجه شده و ساخت‌وسازها نیز به کندی پیش می‌روند. در حال حاضر سوالی که ذهن بسیاری از شهروندان خارجی را به خود مشغول کرده است، این است که آیا در دوره مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار ملک ترکیه قرار داریم؟خرید ملک در ترکیه در دوران کرونا (COVID-19

در پاسخ این سوال باید بگوییم سرمایه‌گذاری در بازار ملک گزینه‌ای بلند مدت است و اگرچه بازار ملک برای کوتاه‌مدت رونقش را از دست داده است، اما همچنان در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری بهترین انتخاب به لحاظ امنیت در سرمایه‌گذاری و سوددهی می‌باشد. با رکود بازار ملک که به دلیل ویروس کرونا با آن مواجه هستیم و همچنین سقوط ارزش لیر می‌توان گفت بهترین زمان خرید ملک در ترکیه همین حالاست.

 پرسش‌های متداول


آیا خرید ملک در ترکیه در موقعیت فعلی اقدامی مناسب است؟

خرید ملک در ترکیه نوعی سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلند‌مدت می‌باشد. با توجه به پاندمی کرونا و سقوط لیر، در حال حاضر بازار ملک ترکیه موقعیت‌های مناسبی را با بهترین قیمت‌ها به شهروندان خارجی پیشنهاد می‌کند.

آیا شهروندان خارجی می‌توانند بنام خودشان در ترکیه ملک خریداری کنند؟

بله، شهروندان خارجی مجاز به خرید ملک در ترکیه هستند. همچنین دولت ترکیه امتیازاتی نظیر اعطای اقامت و حق شهروندی ترکیه را برای این دسته از افراد در نظر گرفته است تا بدین‌ترتیب سرمایه‌گذاران به خرید ملک در ترکیه ترغیب گردند.

برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک چطور می‌توانم اقدام کنم؟

با خرید ملک در ترکیه اقامت موقت ترکیه به شما اعطا می‌گردد که هرساله قابلیت تمدید دارد. همچنین درصورتیکه ارزش ملک خریداری شده بیش از 250,000 دلار باشد، این امکان برای شما وجود دارد که بلافاصله برای دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

بهترین زمان خرید ملک در ترکیه چه موقعی است؟

فصل زمستان بهترین زمان خرید ملک در ترکیه می‌باشد، چرا که در این فصل تقاضا و رقابت در بازار ملک کاهش می‌یابد و بدین‌ترتیب می‌توانید برای خرید بهترین خانه‌ها با قیمت مناسب اقدام کنید.

شرایط دریافت شهروندی ترکیه چیست؟

یکی از روش‌های دریافت شهروندی ترکیه، خرید ملکی با ارزش 250,000 دلار می‌باشد. مزیت این روش آن است که پس از دریافت حق شهروندی، می‌توانید پس از 3 سال ملک خریداری شده را بفروشید.

بهترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است؟

 به طور کلی تحصیل در دانشگاه های ترکیه و خرید ملک در ترکیه از بهترین راه‌های مهاجرت به ترکیه هستند.

آیا با اجاره ملک در ترکیه می‌توان برای دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کرد؟

 خیر، با اجاره ملک تنها می‌توانید اقامت توریستی یکساله ترکیه را دریافت کنید که پس از پایان یک سال دیگر قابلیت تمدید نخواهد داشت و باید برای تغییر نوع اقامتتان اقدام کنید