مشاور املاک ایرانی در ترکیه (استانبول، ازمیر و آنکارا)

فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

اقامت ترکیه

صفر تا صد تمدید اقامت ترکیه

تمامی شهروندان خارجی که از طریق روش‌های مختلف تحصیلی، مجوز کار، خرید ملک و اجاره خانه اقامت ترکیه را دریافت کرده‌اند باید قبل از تاریخ

مطالعه »

فارغ از اینکه با چه هدفی در صدد خرید ملک در کشور ترکیه هستید؛ دریافت اقامت ترکیه، سرمایه‌گذاری و یا مهاجرت به ترکیه، باید بدانید برای خرید ملک نیاز به یک راهنمای قابل اعتماد دارید تا در تمامی مراحل کنارتان باشد و شما را در پروسه دریافت اقامت یاری کند.

طی سالیان اخیر و با توجه به شرایط اقتصادی در ایران، افراد زیادی به دنبال خرید ملک در ترکیه هستند تا بدین‌ترتیب علاوه بر دریافت اقامت ترکیه، در بازاری مناسب سرمایه‌گذاری کنند. در نظر داشته باشید،‌ به منظور خرید ملک باید در ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • کدام شهر ترکیه را برای زندگی و سرمایه‌‌گذاری ترجیح می‌دهید؟
  • کدام منطقه برای خرید ملک بهتر است؟
  • قصد خرید چه نوع خانه‌ای را دارید(ویلایی، آپارتمان، برج‌های مسکونی)؟
  • به لحاظ سرمایه‌گذاری کدام منطقه پتانسیل سوددهی در سالهای آتی را دارد؟
  • قیمت ملک در مناطق مختلف شهر مورد نظر چقدر است؟
  • مهاجران ایرانی در کدام منطقه اقامت دارند؟
  • افکار عمومی نسبت به شهروندان خارجی در منطقه مورد نظر به چه شکل است؟
  • سرمایه مورد نیاز برای خرید یک واحد آپارتمان در شهر مورد نظر چقدر است؟
  • چگونه از اعتبار سند ملک خریداری شده اطمینان حاصل کنیم؟
  • چگونه اطمینان حاصل کنیم که ملک خریداری شده بدهی ندارد و یا در رهن بانک نیست؟
  • پروسه واریز وجه و انتقال سند چگونه انجام می‌شود؟

مجموعه گونش ویزا در تمامی مراحل فرایند خرید ملک، دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه با شما همراه خواهد بود.

مزایای خرید ملک در کشور ترکیه


 

مزایای خرید ملک در کشور ترکیه

  • سرمایه‌گذاری پربازده در بازاری مناسب
  • دریافت اقامت و شهروندی ترکیه
  • قیمت نسبتا معقول ملک در مقایسه با ایران
  • هزینه معقول زندگی
  • شرایط نسبتا مناسب برای خرید ملک و دریافت اقامت
  • مسافت کم بین ایران و ترکیه
به منظور کسب اطلاعات بیشتر درخصوص بهترین موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه و انتخاب گزینه مناسب با نیازهای خودتان، با مشاورین ما در گونش اینوست تماس بگیرید. ما در مجموعه گونش اینوست علاوه بر ارائه مشاوره، صفر تا صد فرایند دریافت اقامت و شهروندی شما را نیز برعهده خواهیم گرفت.

 

مزایای حضور مشاورین املاک ایرانی در ترکیه


 

مزایای حضور مشاورین املاک ایرانی در ترکیه

آگاهی کامل به قوانین مصوب مربوط به خرید ملک توسط شهروندان خارجی: مشاور املاک ایرانی مورد اعتماد در ترکیه شما را نسبت به قوانین مربوطه مطلع می‌سازد تا در پروسه خرید ملک و دریافت اقامتتان مشکلی پیش نیاید. بعنوان مثال طبق قوانین جدید، با خرید یا اجاره ملک در منطقه فاتیح استانبول مجوز اقامت به شخص تعلق نخواهد گرفت. بنابراین درصورتیکه هدف شما از خرید ملک در ترکیه دریافت مجوز اقامت می‌باشد، نباید در منطقه فاتیح بدنبال خرید ملک باشید.

تسلط به زبان ترکی استانبولی: باتوجه به اینکه اکثر شهروندان ایرانی با زبان ترکی آشنایی ندارند، نیاز به یک مشاور آگاه و قابل اعتماد دارید تا در تمامی مراحل خرید ملک کنار شما باشد.

آشنایی با شهرها و محلهها: به هنگام مراجعه به مشاور املاک ایرانی در ترکیه، با توجه به بودجه و شرایطتان ایشان مناطق مناسب را به شما معرفی کرده و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می‌کند.

جلوگیری از کلاهبرداری: با توجه به اینکه شما در ترکیه یک خارجی محسوب می‌شوید، ممکن است افرادی قصد سوءاستفاده از شما را داشته باشند. مشاورین املاک ایرانی با مجوزهای لازم شرایط را به گونه‌ای برای شما فراهم می‌کنند تا با اطمینان خاطر بیشتر برای خرید ملک اقدام کنید.

دسترسی به مشاور املاک از ایران: این امکان برای شما وجود دارد که قبل از سفر به ترکیه با مشاور در تماس باشید و ایشان اطلاعات لازم در مورد موقعیتهای مناسب، شرایط و هزینه‌ها را در اختیار شما قرار دهد. بدین‌ترتیب با آگاهی کامل برای خرید ملک اقدام خواهید کرد و از طرفی در وقت و هزینه‌ها هم صرفه‌جویی خواهد شد.

قوانین مختلفی در ترکیه برای خرید ملک توسط شهروندان خارجی تصویب شده ‌است. بعنوان مثال آن دسته از شهروندان خارجی که در منطقه فاتیح اقدام به اجاره یا خرید خانه میکنند، نمیتوانند برای دریافت مجوز اقامت اقدام کنند. مشاوران ما با آگاهی کامل از قوانین مربوطه، راهنمایی‌های لازم در خصوص خرید ملک را به شما ارائه کرده و بدین‌ترتیب از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کنند.

 

خرید ملک در شهر استانبول، آنکارا و ازمیر از طریق مشاورین املاک ایرانی


 

خرید ملک در شهر استانبول، آنکارا و ازمیر از طریق مشاورین املاک ایرانی

 

با توجه به اینکه قصد خرید ملک در چه شهری را دارید، مشاور املاک موقعیت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری را به شما پیشنهاد خواهد کرد. بدون شک، بهترین شهر ترکیه برای زندگی و سرمایه‌گذاری شهر استانبول می‌باشد. درصورتیکه درصدد خرید ملک در استانبول هستید، باید بدانید ماسلاک، بشیکتاش و شیشلی بهترین و گرانترین مناطق این شهر هستند که شهروندان ایرانی برای خرید ملک در آنها اقدام می‌کنند.

قیمت ملک در این مناطق نسبتا بالاست، بعنوان مثال برای خرید یک واحد آپارتمان با امکانات کامل در این منطقه باید حداقل چیزی حدود 1 میلیون لیر بپردازید. همچنین درصورتیکه به لحاظ تامین بودجه محدودیت دارید، مناطق اسن‌یورت و بیلیک‌دوزو از جمله مناطقی هستند که با مرکز شهر فاصله دارند و قیمت ملک در آنها در مقایسه با بشیکتاش و شیشلی بسیار مناسب است. لازم به ذکر است، با سرمایه‌‍ای حدود 400000 لیر میتوانید در این مناطق یک واحد آپارتمان 60 متری خریداری کنید.

درصورتیکه ازپس هزینه زندگی در ترکیه برنمی‌آیید، آنکارا نیز موقعیت‌های خوبی را به خریداران ملک پیشنهاد می‌کند. مشاوران املاک ایرانی در شهر آنکارا بهترین موقعیت‌ها را به شهروندان ایرانی معرفی می‌کنند و اطلاعات کامل را درخصوص مزایا و معایب خرید ملک در این شهر در اختیار شما قرار خواهند داد. از بهترین مناطق این شهر باید به چانکایا و کیزیلای اشاره کنیم. در نظر داشته باشید، برای خرید یک واحد آپارتمان 60 متری در منطقه چانکایا باید حداقل 500000 لیر بپردازید. پورساکلار نیز از مناطق ارزان قیمت شهر آنکارا می‌باشد، با سرمایه‌ای حدود 500000 لیر میتوانید در این منطقه برای خرید واحدهای 200 متری در برج‌های مسکونی با امکانات کامل اقدام کنید.

بعد از استانبول و آنکارا، ازمیر نیز از شهرهای محبوب ترکیه در میان شهروندان خارجی می‌باشد که بازار ملک در سالهای اخیر در آن رشد خوبی داشته و مهاجران زیادی را به خود جذب کرده است. مشاوران املاک معمولا بعد از استانبول، ازمیر را برای سرمایه‌گذاری به شهروندان ایرانی پیشنهاد می‌کنند و معتقدند با پیشرفتی که این شهر در سلهای اخیر داشته است، در سالهای آتی جایگاه دوم در ترکیه را کسب خواهد کرد.

کارشیاکا، ماویشهیر و بستانلی از مناطق خوب شهر ازمیر هستند که ایرانیان برای خرید ملک و زندگی انتخاب می‌کنند. برای خرید آپارتمانهای لوکس و مجهز در این منطقه باید حداقل مبلغی حدود 700000 لیر در نظر بگیرید. برگاما و چیلی نیز از مناطق ارزان قیمت شهر ازمیر هستند که با مبلغی حدود 300000 لیر میتوانید برای خرید یک واحد آپارتمان 60 متری در آنها اقدام کنید.

  

انتخاب مشاور املاک مورد اعتماد در ترکیه


 

انتخاب مشاور املاک مورد اعتماد در ترکیه

در نظر داشته باشید، مشاور املاک باید تمامی مجوزهای رسمی برای فعالیت در کشور ترکیه را داشته باشد. علاوه‌براین، می‌توانید به دفتر ایشان مراجعه کنید و با پرس‌وجو از افراد محلی، از اعتبار مشاور املاک موردنظر اطمینان حاصل کنید. معیارهای انتخاب مشاور املاک مورد اعتماد در ترکیه عبارتند از:

  • داشتن مجوزهای لازم
  • آگاهی از قوانین مهاجرتی و موانعی که بر سر راه شهروندان خارجی وجود دارد و تلاش برای حل آنها.
  • آگاهی کامل از بازار ملک در مناطق مختلف ترکیه و پروژه‌های در حال ساخت

مراحل خرید ملک و دریافت اقامت ترکیه از طریق مشاورین املاک ایرانی


 

مراحل خرید ملک و دریافت اقامت ترکیه از طریق مشاورین املاک ایرانی

  1. در مرحله اول با توجه به بودجه و شرایطی که دارید شهر و منطقه مورد نظر برای خرید ملک را انتخاب می‌کنید. بعنوان مثال اگر قصد کار دارید، بهتر است در شهر استانبول برای خرید ملک اقدام کنید؛ چرا که فرصتهای شغلی در این شهر در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه بیشتر است. اما درصورتیکه شلوغی استانبول برای شما آزاردهنده است و از طرفی به لحاظ تامین بودجه محدودیت دارید، ازمیر گزینه مناسبی برای شماست. بازار ملک در ازمیر، در سالهای اخیر رونق خوبی داشته و گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است.
  2. در این مرحله مشاور، راهنمایی‌های لازم را درخصوص املاک مورد نظر به شما ارائه می‌دهد. بعنوان مثال در خصوص موقعیتهای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مسکونی در حال ساخت در شهر استانبول، گزینه‌های مناسب را به شما پیشنهاد می‌کند. همچنین ایشان درمورد اینکه کدام منطقه پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و یا اینکه کدام منطقه مهاجرین بیشتری را در خود جای داده است، اطلاعات لازم را به شما ارائه می‌دهد. بدین‌ترتیب با بررسی همه‌جانبه درخصوص گزینه‌های مناسب، ملک موردنظر را انتخاب می‌کنید.
  3. با توجه به اینکه اکثر شهروندان خارجی با زبان ترکی آشنایی ندارند، لازم است به هنگام بازدید از املاک فردی مسلط به زبان ترکی همراه شما باشد. در این مرحله از املاک بازدید می‌کنید و ملک مورد نظر را انتخاب می‌نمایید.
  4. مشاور شما سپس تحقیقات لازم درخصوص ملک مورد نظر را انجام خواهد داد تا بدین‌ترتیب از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود. بعنوان مثال اعتبار سند ملک باید مورد بررسی قرار گیرد؛ باید مطمئن شوید که آیا سند رسمی ملک(تاپو)‌ به نام فروشنده است؟ آیا ملک به بانک بدهی ندارد؟ آیا ملک مورد نظر شرایط دریافت اقامت ترکیه را دارد؟
  5. ملک مورد نظر توسط کارشناس شهرداری ارزیابی می‌گردد.
  6. در این مرحله به کمک مشاور، باید برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه و دریافت کد مالیاتی اقدام کنید.
  7. در این مرحله واریز وجه از طریق حساب بانکی به حساب صاحب ملک در روز معامله انجام می‌شود و برای انتقال سند اقدام خواهید کرد. در روز معامله نیز با توجه به عدم آشنایی شما به زبان ترکی، مشاور شما، نسبت به تمام بندهای قرارداد و مفاد آن شما را مطلع می‌سازد. در نظر داشته باشید برای انتقال سند باید همراه با صاحب ملک به دفاتر ثبت اسناد ترکیه(تاپو) مراجعه کنید.
  8. پس از دریافت سند، مشاور فرایند دریافت مجوز اقامت شما را آغاز کرده و درخواست شما را در اداره مهاجرت ثبت خواهد کرد.
  9. در این مرحله باید به اداره مهاجرت مراجعه کنید(به هنگام مراجعه به اداره مهاجرت مدارک لازم را همراه داشته باشید، ممکن است از شما سوالاتی پرسیده شود).
  10. در این مرحله باید برای پرداخت حق بیمه یکساله اقدام کنید.
  11. کارت اقامت یکساله را دریافت خواهید کرد.

خدمات گونش‌اینوست در ترکیه


 

خدمات گونش‌اینوست در ترکیه

گونش‌اینوست با داشتن کادری مجرب و قابل اعتماد از مشاورین حرفه‌ای، مشاوران حقوقی و بخش خدمات پس از فروش، فرایند خرید ملک و دریافت اقامت را برای شما تسهیل می‌کند. بدین‌ترتیب بدون هیچگونه نگرانی میتوانید صفر تا صد پروسه خرید ملک، دریافت اقامت و شهروندی‌تان را به ما بسپارید. خدمات گونش‌اینوست در حوزه خرید ملک و دریافت اقامت در ادامه آورده شده است.

  • ارائه مشاوره در حوزه خرید ملک در منطقه مناسب
  • ارائه مشاوره در خصوص سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک
  • ارائه مشاوره درخصوص دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک
  • ارزیابی شرایط خریدار و پیشنهاد موقعیت‌های مناسب با توجه به میزان سرمایه ایشان
  • ارائه مشاوره درخصوص پروژه‌های در حال ساخت
  • ارزیابی موقعیت ملک مورد نظر(پتانسیل سوددهی و کیفیت ساخت)
  • ارزیابی اعتبار سند و حصول اطمینان از نداشتن بدهی(بدهی وام مسکن، بدهی مالیاتی و بدهی شارژ ساختمان)
  • دریافت شماره مالیاتی
  • افتتاح حساب بانکی در ترکیه
  • فعالسازی انشعاب آب، برق و گاز
  • آماده‌سازی مدارک لازم و دریافت مجوز اقامت
  • آماده‌سازی مدارک لازم و دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه(درصورتیکه ارزش ملک خریداری شده بیش از 250000 دلار باشد)

 

خدمات گونش‌اینوست پس از خرید ملک در ترکیه


خدمات گونش اینوست به خرید ملک محدود نمی‌‍‌‌‌‌شود،‌ بلکه پس از خرید ملک می‌توانید کل پروسه دریافت اقامتتان را به ما بسپارید. کارشناسان مجرب ما در گونش اینوست با سابقه‌ای درخشان در این حوزه، در کوتاهترین زمان ممکن فرایند دریافت اقامت شما را به انجام خواهند رساند.

همچنین درصورتیکه به منظور سرمایه‌گذاری برای خرید ملک در ترکیه اقدام کرده‌اید و قصد اجاره ملک خریداری شده را دارید، ما کلیه مراحل آماده‌سازی ملک، اجاره و سایر امور مربوط به آن را برعهده می‌گیریم و بدین‌ترتیب جای هیچگونه نگرانی نیست.

 

به هنگام انتخاب مشاور املاک در ترکیه نکات زیر را در نظر بگیرید.


 

مشاور املاک در ترکیه

 

  • دقت کنید مشاوری که انتخاب می‌کنید، همه مجوزهای رسمی را کسب کرده باشد.
  • دقت کنید مشاوری که انتخاب می‌کنید، دفتر رسمی داشته باشد.
  • مشاوری که انتخاب می‌کنید باید به قوانین مهاجرتی و سرمایه‌گذاری اشراف کامل داشته باشد.
  • اطلاعات کامل و دقیق در مورد بازار املاک و پروژه‌های در حال ساخت در کشور ترکیه
  • مشاوری که انتخاب می‌کنید باید به زبان فارسی تسلط داشته باشد.

 

پرسش‌های متداول


مشاور املاک ایرانی با مشاور ترکی چه تفاوتی دارد؟

اکثر مشاوران ترکی با زبان فارسی آشنایی ندارند و بنابراین در برقراری ارتباط با ایشان دچار مشکل خواهید شد، این درحالیست که براحتی میتوانید شرایط و خواسته‌هایتان را با مشاوران ایرانی در میان بگذارید.

کمیسیون مشاورین املاک در کشور ترکیه چقدر است؟

طرفین معامله باید مبلغی معادل با 3 درصد ارزش ملک را بعنوان کمیسیون مشاور املاک بپردازند.

مشاوران املاک ایرانی در ترکیه چه خدماتی به شهروندان ایرانی ارائه می‌کنند؟

مشاورین املاک موقعیتهای مناسب برای خرید ملک را به ایرانیان معرفی می‌کنند، علاوه‌براین شما را نسبت به قوانین مهاجرتی مطلع کرده و در تمامی مراحل خرید ملک کنار شما خواهند بود.