دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه از طریق سپرده‌گذاری بانکی در ترکیه 2023

پاسپورت ترکیه
فهرست مطالب

ممکن است بخوانید

راهنمای کامل ثبت شرکت در ترکیه

راهنمای کامل ثبت شرکت در ترکیه 2023

کشور ترکیه به لحاظ اقتصادی، در سالهای اخیر پیشرفت خوبی داشته است. بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی، این کشور را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند؛‌ چرا که

مطالعه »

هزینه زندگی در ترکیه

در این مقاله قصد داریم به بررسی هزینه‌های عمومی زندگی در ترکیه بپردازیم. هزینه‌های عمومی زندگی که در این مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار

مطالعه »

یکی از روشهای سرمایه‌گذاری به منظور دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه، سپرده‌گذاری در بانک های ترکیه است. با سپرده‌ای به ارزش 500,000 دلار و یا معادل همین مبلغ لیر ترکیه، میتوانید برای دریافت شهروندی اقدام کنید. البته باید در نظر داشته باشید این مبلغ برای مدت 3 سال در بانک بلوکه خواهد شد و پس از پایان 3 سال اجازه برداشت آن را خواهید داشت. لازم به ذکر است، سپرده‌گذاری در بانک یکی از روشهای کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری در ترکیه است.

اگر در صدد دریافت اقامت و شهروندی ترکیه هستید، باید بدانید روشهای دیگری نیز برای دریافت شهروندی ترکیه وجود دارد. یکی از آسان‌ترین روشهای دریافت شهروندی ترکیه، خرید ملک با ارزش حداقل 250,000 دلار میباشد؛ بدین‌ترتیب علاوه بر سرمایه‌گذاری در بازاری مناسب نظیر بازار مسکن، بلافاصله میتوانید برای دریافت شهروندی خود و خانواده‌تان اقدام کنید.

گونش‌اینوست با فراهم آوردن کادری مجرب از مشاورین آگاه و مورد اعتماد، صفر تا صد پروسه خرید ملک، دریافت اقامت و شهروندی شما را برعهده خواهد گرفت. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری با ما تماس بگیرید

چطور میتوانم برای دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری اقدام کنم؟


به منظور دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری، باید یکی از روشهای سرمایه‌گذاری اعلام شده توسط دولت ترکیه را انتخاب کنید، با توجه به شرایط و مدارک مورد نیاز، مراحل آن را طی کرده و سپس برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنید.

  1. خرید ملک به ارزش 250,000 دلار
  2. سپرده‌گذاری در بانکهای ترکیه به ارزش 500,000 دلار
  3. خرید سهام به ارزش 500,000 دلار در ترکیه
  4. خرید اوراق قرضه دولتی به ارزش 500,000 دلار
  5. کارآفرینی برای 50 شهروند ترک
  6. سرمایه‌گذاری ثابت به ارزش 500,000 دلار

چه کسی میتواند از طریق سپرده‌گذاری در بانک، برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کند؟


واحد پول ترکیه دسته پول ترکیه

شهروندان خارجی که اقدام به افتتاح حساب بانکی در ترکیه کنند و مبلغ 500,000 دلار در بانک سرمایه‌گذاری کنند و برای 3 سال پولشان را برداشت نکنند، میتوانند برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنند. همچنین این شهروندی به همسر و فرزندان زیر 18 سال ایشان نیز تعلق خواهد گرفت.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی در ترکیه 250,000 دلار می‌باشد. درصورتیکه شما برای روش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن اقدام کنید، با خرید ملکی به ارزش 250,000 دلار می‌توانید برای دریافت شهروندی اقدام کنید. البته در نظر داشته باشید که با خرید ملک با ارزش کمتر از 250,000 دلار نیز امکان دریافت اقامت ترکیه را خواهید داشت. فقط باید در نظر داشته باشید که اعتبار این اقامت یکساله بوده و هرسال باید برای تمدید آن اقدام نمایید. گونش‌اینوست در تمامی مراحل خرید ملک، دریافت اقامت و شهروندی کنار شما خواهد بود.
 


مزایای شهروندی از طریق سپرده‌گذاری در بانکهای ترکیه
 

  • دریافت سود حاصل از سرمایه‌گذاری
  • مسافرت به 111 کشور نظیر هنگ‌کنگ، ژاپن و سنگاپور بدون نیاز به ویزا
  • پروسه راحت و بی‌دردسر دریافت شهروندی ترکیه(ظرف مدت 3 تا 6 ماه شهروندی به شما اعطا خواهد شد)
  • امکان دریافت شهروندی برای همه اعضای خانواده
  • مبلغ سرمایه‌تان را میتوانید پس از 3 سال برداشت کنید.
  • امکان داشتن تابعیت دوگانه
  • شهروندی قابل انتقال به نسلهای بعد
  • عدم نیاز به حضور درترکیه و دانستن زبان ترکی
  • خدمات درمانی رایگان
  • تحصیل در دانشگاههای ترکیه به صورت رایگان

مدارک لازم برای دریافت شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در بانک


سرمایه گذاری در بانک وجه نقد ترکیه

  • پاسپورت با تاییدیه نوتر
  • گواهی تولد
  • گواهی وضعیت تاهل(درصورتیکه فرد ازدواج کرده باشد: سند ازدواج، درصورتیکه فرد متارکه کرده باشد: گواهی طلاق و درصورتیکه همسر شخص متقاضی فوت شده باشد: گواهی فوت همسر ضروری است)
  • 4 قطعه عکس بایومتریک (6*5 با پس زمینه سفید)
  • گواهی پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گزارش دارایی‌های بانکی
  • صورتحساب بانکی
  • معرفی نامه بانکی
  • رسید پرداخت هزینه‌های مربوط به درخواست

 

شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه


  • شهروندان خارجی باید برای دریافت شهروندی از این طریق، 500,000 دلار یا معادل آن لیر ترکیه در بانکهای ترکیه سرمایه‌گذاری کنند.
  • در نظر داشته باشید،‌ برای مدت 3 سال اجازه برداشت این پول را نخواهید داشت. البته این بدان معنا نیست که به سپرده شما سودی تعلق نگیرد.
  • به منظور دریافت شهروندی، باید مجوز اقامت داشته باشید.

مزیت دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری در بانک‌ها این است که شما می‌توانید بعد از مدت تعهد سه ساله سرمایه‌تان را برداشت کنید و در هر بازار دیگری که تمایل دارید، سرمایه‌گذاری کنید.
 

 مراحل دریافت شهروندی از طریق سپرده‌گذاری در بانکهای ترکیه


حساب بانکی - بانک ترکیه

  1. دریافت کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی: ابتدا باید با مراجعه به اداره مالیات برای دریافت کد مالیاتی اقدام کنید. سپس به یکی از بانکهای ترکیه نظیر زراعت بانک و ایش بانک مراجعه کنید و اقدامات لازم را جهت افتتاح حساب انجام دهید. در نظر داشته باشید نیازی نیست کل مبلغ 500,000 دلار را در یک بانک سرمایه‌گذاری کنید، شما می‌توانید در بانکها مختلف سپرده بانکی داشته باشید، به‌طوری که مجموع ارزش سپرده‌تان 500,000 دلار باشد.
  2. واریز وجه و سپرده‌گذاری در بانک مورد نظر: مبلغ مورد نظر را به حسابتان واریز می‌کنید.
  3. دریافت مجوز اقامت: در نظر داشته باشید، به هنگام درخواست شهروندی باید مجوز اقامت معتبر داشته باشید
  4. آماده‌سازی مدارک
  5. از طریق بانک و یا مراجعه به اداره مقررات و نظارت بر سیستم بانکی، فرم‌های مربوط به اخذ شهروندی ترکیه را تکمیل می‌کنید و پروسه بررسی وضعیت شما آغاز می‌شود.
  6. دریافت شهروندی ترکیه
  7. دریافت کیملیک کارت و پاسپورت ترکیه

در نظر داشته باشید، برای مدت 3 سال میزان سپرده شما در بانک نباید به میزان کمتر از 500,000 دلار نزول پیدا کند. در غیر اینصورت، پروسه دریافت شهروندی‌تان متوقف خواهد شد. 

 افتتاح حساب و سپرده‌گذاری در بهترین بانک‌های ترکیه برای ایرانیان


بانک زراعت ترکیه

در صورتیکه درصدد افتتاح حساب در بانک‌های ترکیه هستید، باید بدانید که بانک‌های محدودی در این کشور برای ارائه خدمات به ایرانیان وجود دارد. این بانکها عبارتند از زراعت بانک (Ziraat Bank) و ایش بانک (Isbank).

زراعت بانک (Ziraat Bank

این بانک از بانک‌های دولتی کشور ترکیه می‌باشد که ایرانیان امکان افتتاح حساب در آن را دارند. با افتتاح حساب در این بانک می‌توانید امور بانکی مختلفی از جمله انتقال ارز خارجی را از طریق شعب این بانک انجام دهید. همچنین با داشتن حساب در این بانک امکان دریافت ویزاکارت یا مسترکارت را خواهید داشت که مزایای بسیاری را برای شخص دارنده فراهم می‌کند.

زراعت بانک این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا کلیه امور بانکیتان را از طریق سیستم بانکداری اینترنتی انجام داده و نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشید.

ایش بانک (İşbank)‎

بانک دیگری که می‌توانید برای افتتاح حساب در آن اقدام کنید، ایش بانک می‌باشد. این بانک نیز از بانکهای معتبر ترکیه بوده و خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه میکند. با افتتاح حساب در این بانک نیز میتوانید برای دریافت ویزا کارت و مسترکارت درخواست دهید. همچنین با داشتن حساب در ایش بانک، این امکان برای شما فراهم خواهد شد که در مدت کوتاهی با تمام نقاط دنیا مبادلات ارزی داشته باشید.

در نظر داشته باشید، به هنگامی که در کشور ترکیه حضور ندارید، می‌توانید به کمک اینترنت بانک ایش بانک تمامی امور بانکی خود را مدیریت کنید.

از میان این دو بانک، با توجه به اینکه زراعت بانک از بانکهای دولتی ترکیه میباشد، انتخاب اول شهروندان ایرانی برای افتتاح حساب و مبادلات ارزی می‌باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد افتتاح حساب در ترکیه مقاله راهنمای کامل افتتاح حساب در بانکهای ترکیه 2021 را مطالعه کنید.

درصورتیکه به زبان ترکی آشنایی ندارید، برای افتتاح حساب و سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه به شخصی آگاه و مورد اعتماد نیاز خواهید داشت تا با مطالعه فرم‌های مربوط به افتتاح حساب، به شما در انجام امور مربوطه کمک کند. ما در گونش‌اینوست این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با اطمینان خاطر کل فرایند افتتاح حساب، سپرده‌گذاری و درخواست شهروندی را به ما بسپارید.

اقدامات گونش‌اینوست به منظور دریافت شهروندی


  • آماده‌سازی مدارک مربوط به درخواست شهروندی برای موکل و خانواده ایشان
  • پیگیری فرایند تا لحظه دریافت پاسپورت

خدمات گونش‌اینوست در حوزه سرمایه‌گذاری ایرانیان در بانک‌های ترکیه

  • ترجمه پاسپورت و نوتر کردن آن در دفاتر نوتر
  • دریافت کد مالیاتی
  • افتتاح حساب بانکی
  • اقدامات مربوط به سپرده‌گذاری
  • آماده‌سازی مدارک موکل
  • انجام مراحل اداری

 

به هنگام سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه موارد زیر را در نظر داشته باشید


  • نیازی نیست که کل مبلغ را تنها در یک بانک سرمایه‌گذاری کنید. شما میتوانید این مبلغ را در بانکهای مختلفی سرمایه‌گذاری کنید. تنها لازم است ارزش مجموع آن 500,000 دلار باشد و برای مدت 3 سال در بانک بماند.
  • حتما لازم است که این پول را در بانکهای ترکیه سرمایه‌گذاری کنید. این امکان وجود ندارد که در بانکهای خارجی سرمایه‌گذاری کنید، حتی اگر بانک مورد نظر شعبه خارجی یکی از بانک‌های ترکیه باشد.
  • شما می‌توانید از طریق یک حساب بانکی مشترک (با همسر یا هر شخص دیگری)‌ برای دریافت شهروندی اقدام کنید. تنها شرط این است که شخص مورد نظر تعهد بدهد که از این حساب در طول سه سال برداشت نداشته باشد.
  • در نظر داشته باشید، در طول این سه سال سود بانکی سپرده به حساب شما تعلق خواهد گرفت و می‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید.
  • درصورتیکه ارزی غیر از دلار را در بانکهای ترکیه سپرده‌گذاری کنید، معادل دلار آن در تاریخ افتتاح حساب محاسبه می‌گردد و برای مدت 3 سال تغییرات احتمالی در نرخ ارز باید در نظر گرفته شود.
  • به منظور دریافت شهروندی، سپرده شما برای مدت 3 سال در بانک ترکیه بلوکه می‌شود. با این‌ وجود، منعی در مورد برداشت سرمایه شما وجود ندارد. شما میتوانید سرمایه‌تان را از حساب برداشت کنید، فقط باید در نظر داشته باشید که پس از برداشت وجه، این مورد بلافاصله گزارش خواهد شد و فرایند دریافت تابعیت شما متوقف خواهد شد. پس از آن درصورتیکه مجددا قصد اقدام از این طریق را داشته باشید، باید مبلغ را به حسابتان واریز کنید و مجددا درخواست دهید و پروسه دریافت شهروندی شما از ابتدا آغاز خواهد شد.

پرسش‌های متداول


درصورتیکه نوزادی در ترکیه متولد شود، آیا شهروندی ترکیه به وی اعطا می‌گردد؟

نوزاد متولد شده در ترکیه، درصورتیکه حداقل یکی از والدینش شهروند ترکیه باشند، شهروند ترکیه خواهد بود. در غیر اینصورت موفق به دریافت شهروندی نخواهد شد.

حداقل سرمایه برای سپرده‌گذاری بانکی در ترکیه چقدر است؟

 برای دریافت شهروندی ترکیه، باید 500,000 دلار در یکی از بانکهای ترکیه سپرده‌گذاری کنید.

پروسه دریافت شهروندی از طریق سپرده‌گذاری بانکی در بانکهای ترکیه چقدر طول می‌کشد؟

فرایند دریافت شهروندی از این طریق، حدودا 3 تا 4 ماه طول میکشد.

ایرانیان کدام بانک‌های ترکیه را برای سپرده‌گذاری انتخاب می‌کنند؟

ایرانیانی که قصد سرمایه‌گذاری در بانکهای ترکیه را دارند، زراعت بانک و ایش بانک را به منظور سپرده‌گذاری انتخاب می‌کنند.

آیا با افتتاح حساب در ترکیه میتوانم برای دریافت اقامت اقدام کنم؟

خیر، تنها درصورتیکه بعد از افتتاح حساب اقدام به سپرده‌گذاری به ارزش 500,000 دلار در بانک مورد نظر کنید، امکان دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه را خواهید داشت.

بهترین روش سرمایه‌گذاری در ترکیه کدام است؟

خرید ملک بهترین و ارزان‌ترین روش سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه می‌باشد. با خرید ملک به ارزش 250,000 دلار در ترکیه، علاوه‌ بر سرمایه‌گذاری در بازاری مطمئن می‌توانید برای دریافت شهروندی خود و خانواده‌تان اقدام کنید.